کد خبر 413717
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶

محسن اسماعیلی نویسنده مذهبی معتقد است: سریع ترین راه برای درمان دردهای فرهنگی، توجه به آموزه های امیرمومنان علی(ع) است.

به گزارش مشرق، از مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) اسماعیلی در مراسم رونمایی از کتاب سرچشمه حکمت «سیاست و حکومت در نهج البلاغه» در یادمان شهدای هفتم تیر گفت: اگر دردی در جامعه فرهنگی جامعه ما وجود دارد، سریع ترین درمان آن نگاه به سیره و آموزه های حضرت امیرالمومنین(ع) است. چرا که فصل ممیز ما شیعیان، عشق به آن حضرت است.

وی افزود: بهترین کانال ارتباطی با جوانان، کتاب شریف نهج البلاغه است. چون در جامعه ما جوان های بسیار خوبی وجود دارند و همه فطرت ها پاک و همه دل ها مشتاق حضرت امیر(ع) است.

اسماعیلی افزود: درمقدمه کتاب سرچشمه حکمت نوشته ام که باید صادقانه اعتراف کنیم چقدر کجا با آموزه های نهج البلاغه فاصله داریم تا رفتار ما به نام امیرالمومنین(ع) نوشته نشود و باید بگوییم دوست داریم آن گونه باشیم و لذا معتقدم باید دورنمای حکومت حضرت امیرالمومنین(ع) را نشان دهیم و از ما آن گونه بودن را مطالبه کنید.

وی مطالعه نهج البلاغه را جزء واجبات دانست و گفت: ما هم به اندازه ای که توان داشتیم این کار را شروع کردیم و هفته قبل پنجاه و دومین جلسه شرح و تفسیر نهج البلاغه برگزار شد.

* نهج البلاغه را از آقا مجتبی آموختم

این حقوقدان شورای نگهبان در ادامه گفت: آشنایی با نهج البلاغه را از حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) آموختم و این مرد بزرگ و استاد اخلاق، نوع نگاه من به حضرت امیرالمومنین(ع) و کتاب شریف نهج البلاغه را تغییر داد.

نویسنده کتاب سرچشمه حکمت در ابتدا گفت: شکل گیری شخصیت فکری و روحی من مصادف با وزیدن نسیم انقلاب اسلامی بود و در دوره دبیرستان مثل همه نوجوانان و جوانان آن دوران تشنه آموختن معارف دینی بودم و هرچند در رشته ریاضیات تحصیل می کردم ، این رشته را طبق دستور پدر بزرگوارم انتخاب کرده بودم اما گمشده ای داشتم که هر جا نشانی از آن پیدا می کردم، بی تاب و مشتاق به دنبال آن می رفتم و گمشده من معارف دین بود.

وی افزود: از زمانی که در دوران دبیرستان با کلاس های مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی آشنا شدم، دقیقا سی سال از کلاس های تفسیر و اخلاق تا درس خارج و فقه و اصول در محضر ایشان بودم.

* مطالب سرچشمه حکمت در حد ظرفیت مکان و زمان است

حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: مطالب کتاب سرچشمه حکمت در حد ظرفیت مکان و زمان، طبق اقتضائات مخاطب دارای بیانی جذاب و آشنا با مسائل روز و همچنین فارغ از حاشیه هاست.

وی ضمن شکرگزاری به دلیل قرار گرفتن در حلقه محبین و ارادتمندان حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: زمانی که به عنوان طلبه در مدرسه شهید مطهری تحصیل می کردم از محضر اساتیدی مانند حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری و سپس از محضر محسن اسماعیلی استفاده می کردم و به دلیل دلبستگی به این بزرگواران، در دوران مختلف در محضرشان بودم.

زائری افزود: بعد از وفات حاج آقا مجتبی تهرانی، جلسات تفسیر نهج البلاغه با استادی و هدایت اسماعیلی در یادمان شهدای هفتم تیر آغاز شد و وی به شایستگی، دقت و ظرافت ما را از این اقیانوس حکمت بهره مند می کند.

* کتاب های سرچشمه حکمت در ۱۰ جلد منتشر خواهد شد

محسن چینی فروشان مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی ضمن تقدیر از فعالان در عرصه ترویج فرهنگ نهج البلاغه گفت: مجموعه کتاب های سرچشمه حکمت حداقل در قالب ۱۰ جلد منتشر خواهد شد و تاکنون یک جلد از آن وارد بازار کتاب شده است.

وی نویسنده این کتاب را نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اسماعیلی در هر دو مقطع حوزه و دانشگاه تحصیلات بالایی دارد و صراحت لهجه و تیزبینی سیاسی از ویژگی های اسماعیلی است که در کنار علم و دانش وی قرار گرفته است.

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی اضافه کرد: مسائل فرهنگی دغدغه اصلی محسن اسماعیلی است، هر چند وی در عرصه سیاست هم وارد شده اند.

مجموعه کتاب های سرچشمه حکمت تالیف محسن اسماعیلی به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی در دست چاپ قرار دارد و اولین جلد از آن مدتی پیش منتشر شد و در دسترس ارادتمندان به ساحت امیرالمومنین(ع) قرار گرفت.

این کتاب حاصل جلسات هفتگی شرح و تفسیر نهج البلاغه است که روزهای چهارشنبه در مسجد ۷۲ تن یادمان شهدای هفتم تیر با حضور اسماعیلی برگزار می شود و اولین جرعه از «سرچشمه حکمت» با موضوع سیاست و حکومت در نهج البلاغه به چاپ رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس