کد خبر 413687
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

یک تحلیلگر سیاسی گفت: متاسفانه مذاکره فعلی چیزی جز بازی باخت ـ برد برای ایران و آمریکا نیست و دولت نباید زیر درخواست نامناسب که همان کاهش سانتریفیوژها‌ست برود.

به گزارش مشرق، منوچهر محمدی چهارشنبه شب در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان «راهی که مذاکرات پیش رو دارد» در سالن اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: کشورهایی مانند آمریکا به ایران خرده می‌گیرند که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و در تقابل با نظام جهانی (سلطه) قرار دارد و منزوی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن با شیوه نابودی نظام جمهوری اسلامی و تغییر رفتار در کشور تلاش کرده در طول گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب، ۱۸ کودتا و توطئه را ایجاد کند افزود: کشور ما تاکنون دو بار با آمریکا مذاکره انجام داده که نخستین بار گروگان‌های لانه جاسوسی را در مقابل ۱۱ میلیارد ریال پول نقد در یک لحظه جابه‌جا کرد و بار دوم گروگان‌های آمریکایی توسط حزب‌الله در مقابل اسلحه که نیاز جنگ تحمیلی بود را آزاد کردند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم از ابتدا در نظر گرفتن آمریکا به عنوان کدخدا در جهان بوده است، تصریح کرد: در دو مذاکره گذشته با آمریکا، این کشور نیاز به مذاکره با ایران داشت اما این امر سبب نشد تا مذاکره‌کنندگان ایرانی با آمریکا در خیابان‌های کشورهای خارجی قدم بزنند یا عکس بگیرند.

محمدی اضافه کرد: مذاکره و روابط بین‌الملل را همراه با بده بستان است و هم‌اکنون سرمایه هسته‌ای ایران در مقابل کاهش تحریم‌های بین‌المللی در این مذاکره معامله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فشار آمریکا بیشتر شده و سلاح نظامی آن هنوز روی میز است، بیان کرد: متاسفانه مذاکره فعلی چیزی جز بازی باخت ـ برد برای ایران و آمریکا نیست و دولت نباید زیر درخواست نامناسب که همان کاهش سانتریفیوژها‌ست برود.

این تحلیلگر سیاسی تحریم‌ها را عاملی برای پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: در صورت رفع تحریم‌ها تنها ۱۹ درصد آنها که غیرنفتی، غیر صنایع کشتیرانی و ... است رفع می‌شود و بقیه امور مهم همچنان پا برجاست.

محمدی با ابراز تاسف از سخنان برخی از مسئولان سیاسی کشور که حق حکومت را برای خود و فرزندانشان که رشوه گرفته‌اند و فساد کردند می‌دانند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به دنبال پاسخ سئوال انقلاب یا نظام هستند و می‌خواهند حکومت کنند در حالی امام (ره) پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم معتقد به حفظ نظام بودند و هم به حکومت اسلامی پایبند بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اقای تحلیلگر من نمیدونم شما این حرفارو از کجا اوردین و تحلیل کردین راستو دروغش پای خودتون ولی جناب شما که میگین تحریم فرصت است این فرصتای که تا حالا ازشون استفاده کردیمو ما جونهای این مملکت به عینه دیدیم قربان بنده نزدیک به 30 سال سن دارم هنوز بیکارم و مجرد ملیون ها نفر مثل بنده جویای کارن تکلیف ماها چی میشه شمایی که خودت جیبت پره خانوادت همه شاغلن حق دارید اینو بگیم بازم گلی ب گوشه جمال پدرامون که هنوز با این همه سن که از ما ها گذشته سرپرستمون هستن اقایون به جای کار شکنی یا هرچی نظر سازنده بدین ازتون خواهش میکنم جونی ما ها به باد رفت
  • ناشناس ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ماکه میخوایم دولت وملت همیشه سرفراز باشند. اما دشمن دشمنه. همین آقای جان کری که دولت مردای سیاست خارجیمون باشون قدم میزدن ونیششون تا بناگوش براشون بازه دیشب میگف حق با عربستان جنایتکاره!. حالا بازم برید باشون دست بدیدو قدم بزنید. چی بگیم! فعلا صلاح مملکت خویش .....
  • حجت ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ایران که از زمان حکومت جدید خودش تحریم بود چرا الکی میگردین که تحریم بردارین؟ این تحریم هارو خودمون برای خودمون ساختیم خونه خدا نرید برید مشهد برید شیراز ایناا هم عبادت گاه هستن ادم شدن با یه خونه خدا رفتن نیست ما ایرانیا فقط میگیم ارتباط با خارج خوبه ولی برعکس ما الان کارهایی میکنیم که خارجیا نمیکنن وقتی برای اجناس خودمون کیفیت نمیزاریم همینه یعنی انقد ادمای این کشور خاک برسرن نمیتونن یه چیزی درست کنن؟ این سپاه و ارتش چطوری دارن این همه جنس با کیفیت درست میکنن؟ چون خودشون میخوان ایران رو ایرانی ها تحریم کردن نه خارجیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس