کد خبر 413273
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

مودم‌هاي Wireless و WiFi اين سال‌ها مخاطبان بسياري يافته و بهترين نوع مودم به حساب مي‌آيند. اين مودم‌ها براي هر نوع کاربري به حساب مي‌آيد و در حال حاضر بيشترين سهم فروش را در بازار دارند.

 به گزارش مشرق، در زماني که تصور زندگي بدون اينترنت براي بسياري از مردم اين روزها سخت شده است، تعداد افرادي که نسبت به سرعت و کيفيت خدمات ارائه شده مبتني بر اينترنت حساسيت ويژه‌اي دارند، روز به روز در حال افزايش است.

به همين دليل خريد يک مودم با کيفيت و مناسب براي برقراري يک ارتباط بهتر اينترنتي، در چنين شرايطي ضروري به نظر مي‌رسد.

اين هفته قصد داريم شما را با انواع مودم‌ها و نکاتي که نياز است تا در هنگام خريد به آن‌ها توجه داشته باشيد آشنا کنيم.

مودم‌هايي که سيم ندارند

مودم‌هاي Wireless و WiFi اين سال‌ها مخاطبان بسياري يافته و بهترين نوع مودم به حساب مي‌آيند. اين مودم‌ها براي هر نوع کاربري به حساب مي‌آيد و در حال حاضر بيشترين سهم فروش را در بازار دارند. به عبارتي هم کاربران خانگي و هم کاربران تجاري مي‌توانند از مودم WiFi بهترين و ساده‌ترين کاربري را داشته باشند.

در توصيف اين مودم بايد بگوييم همان‌طور که از اسم اين نوع پيدا است، با مودم واي‌فاي چندين دستگاه (مانند لپ‌تاپ، موبايل و تبلت) مي‌توانند به صورت بيسيم و همزمان به اينترنت متصل شوند. البته تعداد دستگاه‌ها به ميزان سرعت و پهناي باند اينترنت بستگي دارند.

اغلب مودم‌هاي واي فاي داراي چهار پورت LAN هستند. در واقع چهار تا سيستم PC يا لپ‌تاپ به صورت مستقيم مي‌توانند به مودم وصل شوند. البته مودم‌هاي بيسيم تک پورت هم در بازار وجود دارند که نسبت به مدل‌هاي چهار پورت ارزان‌تر هم هستند. اين را هم در نظر داشته باشيد که برخي از مودم‌هاي بيسيم داراي ۲ يا ۳ آنتن هستند که عملکرد بهتري دارند؛ اين نوع مودم‌ها (با دو يا سه آنتن) کمي گران‌تر هستند اما براي محيط‌هاي بزرگ‌تر مثل شرکت‌ها يا خانه‌هاي بزرگ بسيار مناسب‌تر هستند.

مودم‌هاي بيسيم

همه مودم‌هاي بيسيم و روترها در محدوده فرکانسي 2.4 گيگا هرتز کار مي‌کنند. مودم‌هاي بيسيم به لحاظ برد (محدوده پوشش)، سرعت انتقال اطلاعات و همين‌طور کيفيت ارسال سيگنال با هم فرق دارند و از اين رو به سه دسته کلي تقسيم شده‌اند:

مودم‌هاي سري A و B

مودم‌هاي بيسيم سري A و B قديمي‌ترين نوع مودم‌هاي بيسيم هستند که پوشش داخلي اين مودم‌ها بسيار ضعيف‌تر از مودم‌هاي بيسيم سري G و سري N است و محدوده پوشش داخلي اين مودم‌ها حدود ۵۰ فوت معادل با 15 متر و پوشش خارجي مودم‌هاي سري A و B حدود ۷۵ فوت معادل 23 متر است.

مودم سري G

حرف G در مودم‌هاي بيسيم مخفف کلمه Good است. مودم‌هاي بيسيم سري G در حال حاضر در بسياري از موارد قابل استفاده هستند و مي‌توانند گزينه بسيار مناسبي براي استفاده خانگي باشند.

پوشش داخلي مودم‌هاي بيسيم سري G حدود ۱۵۰ فوت معادل 46 متر و پوشش خارجي مودم‌هاي بيسيم سري G حدود 91 متر است که تقريبا بيش از ۲ برابر محدوده‌اي است که مودم‌هاي سري A و B مي‌توانند پوشش بدهند!

مودم‌هاي بيسيم سري G مي‌توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابيت در ثانيه انتقال بدهند. مودم‌هاي بيسيم سري G نسبت به مودم‌هاي سري A و B گران‌تر اما نسبت به مودم‌هاي بيسيم سري N ارزان‌تر هستند.

مودم سري N

حرف N در مودم‌هاي بيسيم مخفف Newest Generation به معني "جديدترين نسل" است. اين مـودم‌هـا بهترين گزينه براي استفاده کاربران خانگي و کاربران تجاري و شرکت‌ها و محيط‌هاي بزرگ‌تر هستند.

پوشش داخلي مودم‌هاي بيسيم سري N حدود ۲۵۰ فوت معادل با 76 متر و پوشش خارجي ۶۰۰ فوت معادل با 182 متر است که در قياس با مودم‌هاي بيسيم سري A و B و حتي مودم‌هاي سري G محدوده بسيار بزرگ‌تري دارند! اگر چه اين روزها با توجـه به افزايـش سطح اطلاعات و دانش خريداران و کاربران کالاهـاي حوزه آي‌تي، اکثر خريداران با چشم باز و اطلاعات کافي براي خريد اقدام مي‌کنند امـا گاه پيش مي‌آيد که بنا به دلايلي چون تنوع بالاي بـرنـدها و مدل‌ها يا مسائل ديگر، خريدار هنگام خريد کالا دچار سردرگمي مي‌شود.

به همين دليـل قبـل از هر چيز نياز است که اطلاعات خود را در مـورد ابزاري که قصد خريداري آن را داريد، افزايش بدهيد تا با آگاهي بيشتر به بازار وارد شده و وسيله‌اي را که بيشتر به کارتان مي‌آيد، خريداري کنيد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس