شاگردان برانکو ایوانکوویچ در یکی از حساس ترین دیدارهای خود در این فصل به مصاف بنیادکاری می رود که از لیگ قهرمانان حذف شده و برای اعاده حیثیت به آزادی گام می نهند.

گروه ورزشی مشرق - بنیادکار حریف پرسپولیس در ایستگاه آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روی کاغذ شرایط چندان مساعدی ندارد. تیم چهارم گروه A رقابت‌ها در لیگ کشورش ازبکستان- هم هفتم است. تیمی که سابقه شکست دادن 3 بر یک پرسپولیس در تهران را دارد این بار با اندوخته تنها یک امتیاز به مصاف قرمزهایی می‌آید که صاحب 9 امتیاز از 5 بازی هستند و در آستانه صعود به دور دوم.

نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ قهرمانان آسیا

در دیدار رفت تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت حمید درخشان مقابل بنیادکار ازبکستان به برتری 1 بر 0 رسیده بود.

حریف پرسپولیس تیمی با مهاجمان بی‌اعصاب
در گزارش زیر حریف پرسپولیس را زیر ذره بین برده ایم تا بیشتر با این تیم آشنا شوید:

باروت نم‌کشیده

باروت خط آتش مهمان پرسپولیس در لیگ قهرمانان حسابی «نم» کشیده است. ازبک‌ها طی پنج دیدار قبلی خود فقط یک بار در مصاف با النصر با ضربه زابیخلو یورین بویف موفق به گلزنی شده‌اند تا با پشتوانه همان گل و تساوی یک-یک در ریاض با یک امتیاز در ته جدول گروه A جا خوش کرده باشند. قابل توجه اینکه زابیخلو 20 ساله مهاجم همیشه ذخیره بنیادکار در لیگ ازبکستان است که در لیگ قهرمانان 115 دقیقه فرصت بازی پیدا کرده و یک گل هم زده است.

شرایط خط آتش بنیادکار در لیگ برتر این کشور اندکی بهتر است. حریف پرسپولیس در لیگ ازبکستان 8 گل طی 7 دیدار به ثمر رسانده در حالی که بهترین گلزنش وحید شودی‌اف است با 3 گل زده.

دومین گلزن برتر بنیادکار فقط 2 گل زده و داستانبک خامداموف نام دارد که طی 407 دقیقه تلاش دو مرتبه موفق به گلزنی در لیگ ازبکستان شده است.

بنیادکار سه بازیکن یک گله هم دارد که انور غفوراف، شاکر ذواقی و میرزا غفوراف نام دارند.

3 شکست در 5 دیدار

به گزارش مشرق، حریف پرسپولیس در بازی ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در پنج دیدار اخیر خود 3 شکست و 2 پیروزی را تجربه کرده است. این تیم چهار روز قبل در خانه نفتچی به حریف بالانشین خود یک بر صفر باخت تا با روحیه‌ای نه چندان مناسب راهی تهران شود.

مسابقات

هفته

تاریخ

نتیجه

گلزنان بنیادکار

لیگ برتر ازبکستان

7

شنبه 12 اردیبهشت 94

بنیادکار صفر- نفتچی یک

-

لیگ برتر ازبکستان

6

یکشنبه 6 اردیبهشت 94

متالورگ یک- بنیادکار 2

خامداموف (8)

شودی اف (86)

لیگ قهرمانان آسیا

5

چهارشنبه 2 اردیبهشت 94

بنیادکار صفر- النصر عربستان یک

-

لیگ برتر ازبکستان

5

جمعه 28 فروردین 94

بنیادکار 2- نوبهار یک

غفوراف (56)

خامداموف (70)

لیگ برتر ازبکستان

4

دوشنبه 24 فروردین 94

لکوموتیو 3- بنیادکار صفر

-



ترکیب بنیادکار در دیدار آخر مقابل نفتچی

«تورایف (گلر) فیلیپوسیان، انورغفوراف، شور احمداف، خامداموف، میرزا غفوراف، ساتو، ژورابایف، رشیداف، خودژایف و شودی‌اف»

این ترکیب اولیه‌ای بود که سرگئی لوشچان سرمربی 41 ساله بنیادکار برابر نفتچی به زمین فرستاد. هرچند که در نهایت حریف با تک گل دقیقه 23 احمداف از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید تا با 17 امتیاز بعد از نسف 18 امتیازی روی پله دوم لیگ ازبکستان قرار بگیرد. بنیادکار هم با 6 بازی و لحاظ کردن دیدار عقب افتاده‌اش برابر «شورتان» فعلا با تفاضل گل 2+ و 12 امتیاز هفتم است.

مهاجمان بی‌اعصاب

به جز وحید شودی‌اف بهترین گلزن بنیادکار که 28 سال دارد، سایر مهاجمان این تیم سن و سال چندانی ندارند. بنیادکار داستانبک خامداموف را در خط حمله دارد که تنها 18 سال دارد. مهاجمی که در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از لیگ برتر ازبکستان بازی کرده است.

دیگر فوروارد جوان بنیادکار الدار شاهمراداف است که 19 سال دارد و در لیگ ازبکستان 5 مرتبه وارد میدان شده است.

پیش‌تر به زابیخلو یورین بویف هم اشاره شد که 20 سال دارد و تک گل بنیادکار را در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر به ثمر رساند.

حریف پرسپولیس تیمی با مهاجمان بی‌اعصاب

به نظر می‌رسد مهاجمان بنیادکار چندان «اعصاب» ندارند و زود از کوره درمی‌روند. از میان نفرات یادشده، وحید شودی‌اف طی 5 بازی در لیگ ازبکستان 2 بار اخراج شده است. شودی‌اف یک بار در دقیقه 91 دیدار بنیادکار با کزیلیوم (هفته دوم) با گرفتن کارت زرد دوم خود اخراج شد در شرایطی که هر 2 گل بنیادکار را خودش به ثمر رسانده بود.

وحید در ایستگاه هفتم لیگ یعنی دیدار روز شنبه 12 اردیبهشت ماه بنیادکار و نفتچی برای دومین بار طعم اخراج از زمین مسابقه را چشید و این بار با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه 83 بازی. الدار شاهمراداف 19 ساله دیگر مهاجم بی‌اعصاب بنیادکار است. الدار طی 5 دیدار فقط 2 بار به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کرده با این حال در هفته چهارم مسابقات با دریافت 2 کارت زرد (در دقایق 61 و 66) از زمین مسابقه با لکوموتیو اخراج شد. این در شرایطی بود که مهاجم جوان بنیادکار از دقیقه 55 وارد زمین شده بود.

این 4 خارجی

بنیادکار از چهار بازیکن خارجی استفاده می‌کند که تا حدودی در خطوط دفاع و هافبک تاثیرگذار هستند. هرچند که نمی‌توان آنها را ستارگانی با نمایش برجسته داشت. حریف امروز پرسپولیس در خط دفاع ایوان میلوسویچ صرب را دارد که 190 سانتی‌متر بلندی قامت دارد و روی ضربات ایستگاهی تاثیرگذار است.

شماره 13 بنیادکار سال 2014 به این تیم آمده تا طی 12 بازی 2 گل هم به ثمر برساند.

سه خارجی دیگر بنیادکار در خط هافبک انجام وظیفه می‌کنند. نفر اول برای ما نامی آشناست. سمیر بکریچ بوسنیایی که نیم‌فصل اول لیگ سیزدهم برای مس محمود یاوری بازی کرد و در نیم‌فصل دوم برای فجر جناب سرهنگ به میدان آمد.

این شماره 20، 30 ساله در دیدار رفت بنیادکار و پرسپولیس 63 دقیقه مقابل قرمزها بازی کرد و سپس از زمین بیرون رفت.

بنیادکار در خط میانی خود شاکرذواقی تونسی و مینوری ساتو ژاپنی را هم دارد که اولی 30 ساله است و بازیکن اسبق اف‌سی زوریخ سوییس. دومی هم 24 سال دارد با سابقه پوشیدن پیراهن تیم اسکونتو در لیگ برتر لیتوانی.

عملکرد بازیکنان شاخص بنیادکار در لیگ ازبکستان و قهرمانان آسیا

بازیکن

پست

تعداد بازی در لیگ

حضور در ترکیب اصلی (لیگ)

مجموع دقایق بازی (لیگ)

گل زده/ خورده (لیگ)

تعداد بازی در لیگ قهرمانان

حضور در ترکیب اصلی (لیگ قهرمانان)

مجموع دقایق بازی (لیگ قهرمانان)

گل زده/ خورده (لیگ قهرمانان)

اکبر تورایف

دروازه‌بان

5

5

450

5

6

6

540

6

آرتیوم فیلیپوسیان

مدافع

5

4

386

-

5

5

450

-

ایوان میلوسیویچ

مدافع

5

5

424

-

5

5

450

-

سمیر بکریچ

هافبک

4

3

269

-

5

4

249

-

مینوری ساتو

هافبک

5

5

450

-

6

5

477

-

شاکر ذواقی

هافبک

4

4

331

1

5

5

437

-

وحید شودی اف

مهاجم

5

4

344

3

6

3

292

1

الدار شاهمراداف

مهاجم

5

2

133

-

4

2

152

-

داستانبک خامداموف

مهاجم

6

5

407

2

6

3

341

-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش آذر ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    بازیکنان بنیاد کار بد موقعی دیوونه و و بی اعصاب شدن پرسپولیس محبوب ما کلکسیونی از بی اعصاب ترین بازیکنای دنیاست . خدا بهشون رحم کرده صادقیان و خانزاده رفتن مرخصی وگرنه ................
  • صادق ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس