کد خبر 412620
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

تیمهای رئال مادرید و یوونتوس تا کنون 16 بار با هم دیدار داشته اند که سهم بردهای رئال بیشتر است.

آمار تقابل های رئال مادرید و یوونتوسبه گزارش مشرق، اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) میان تیم های یوونتوس و رئال مادرید برگزار خواهد شد.

این دو تیم از سال 1992 یعنی شروع لیگ قهرمانان تا به حال شش بار در این رقابت‌ها با هم روبه‌رو شده‌اند و یوونتوس در تنها دیدار دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی در سال 2003 به فینال راه یافته است.

آن سال یووه در برنابئو یک-2 باخت اما در تورین یک-3 برد و در مجموع 3-4 برنده شد. از آن تیم جان لوییجی بوفون و ایکر کاسیاس هنوز در ترکیب دو تیم حضور دارند.

 در 16 رویارویی دو تیم در لیگ قهرمانان/ جام باشگاه‌های اروپا رئال هشت برد و یوونتوس هفت پیروزی داشته؛ تنها تساوی دو تیم هم با نتیجه 2-2 در نوامبر 2013 رخ داد. نخستین تقابل دو تیم در یک چهارم نهایی فصل 1962-1961 جام باشگاه‌های اروپا بود که دو تیم بازی خانگی‌شان را با یک گل بردند و بازی تکراری در پاریس را رئال یک-3 برد.

 یوونتوس پیش از این 10 بار تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان/ جام باشگاه‌های اروپا صعود کرده که هفت بار به فینال رسیده و دو بار قهرمان شده.
 یووه در 54 بازی خانگی آخر خود تنها یک شکست داشته و 45 برد و 8 تساوی به دست آورده. این تیم در 12 بازی خانگی‌ آخر خود در اروپا نباخته و از 5 تای آخر چهارتا را برده از جمله پیروزی‌های مهم برابر بوروسیادورتموند و موناکو.

 رئال مادرید برای بیست و ششمین بار در نیمه‌نهایی بالاترین رقابت باشگاهی اروپا حاضر می‌شود، این تیم تا به حال 13 بار در فینال بازی کرده. رئال در سه حضور آخر خود در نیمه‌نهایی برابر رقبای ایتالیایی حذف شده؛ یوونتوس 2003، تورینو 1992 و میلان 1989.
 رئال یوپ هاینکس در سال 1998 با تک گل پردراگ میاتوویچ، یوونتوس مارچلو لیپی را در آمستردام آره‌نا شکست داد تا به 32 سال ناکامی سفیدها خاتمه داده شود و رئال برای هفتمین بار قهرمانی اروپا را به دست آورد.

 رئال از 11 بازی خارج از خانه آخر خود هشت برد و دو تساوی به دست آورده اما در هفت سفر آخرش به ایتالیا برد نداشته. آمار کلی رئال در زمین تیم‌های ایتالیایی 4 برد، هشت تساوی و 17 باخت است.

 رئال فصل قبل بعد از سه ناکامی متوالی در نیمه‌نهایی بایرن مونیخ را با 5 گل در دو دیدار شکست داد و با پیروزی برابر اتلتیکومادرید برای دهمین بار قهرمان اروپا شد.
 کارلو آنچلوتی که در سال‌های 1999 تا 2001 مربی یوونتوس بوده در 24 دیدار با این تیم 6 برد، هفت تساوی و 11 باخت داشته.
 ماسیمیلیانو آلگری مربی حال حاضر یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2011-2010 به همراه میلان در برنابئو با 2 گل به رئال مادرید باخت و در سن سیرو با این تیم 2-2 مساوی کرد.
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس