کد خبر 412174
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه گردش مالی بسیاری از فعالان اقتصادی بزرگ کشور شفاف نیست،گفت: تصمیمات شورای پول و اعتبار در زمینه تعیین نرخ سود بانکی خیلی در ساماندهی بازار پول تاثیر گذار نیست چراکه سپرده گذاران، ارائه دهندگان تسهیلات و واسطه ها از نرخ های مذکور تبعیت نمی کنند.

به گزارش مشرق، الیاس نادران درباره تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود بانکی گفت: باید توجه داشت شورای پول و اعتبار در آسیب شناسی مشکلات پولی و مالی دچار کاستی های جدی بوده به دلیل اینکه مشکلات اساسی نظام پولی به موضوع تعیین نرخ سود بانکی محدود نمی شود.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای پول و اعتبار می تواند درباره حداقل و حداکثر سود بانکی اظهارنظر کند؛اما پیش از آن باید موضوع نظارت موثر و مدیریت بر بازار پولی و مالی و همچنین موسسات مالی و اعتباری رسمی و غیررسمی و بازارهای غیرمتشکل را بررسی کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد:شورای پول و اعتبار نباید تمرکز خود را روی موضوع تغییر حدود یک درصدی نرخ سود بانکی محدود کند.

گردش مالی بسیاری از فعالان اقتصادی کشور شفاف نیست

نادران تصریح کرد:باید پذیرفت تصمیمات شورای پول و اعتبار در اقتصاد کشور آن گونه که انتظار می رفت تاثیرگذار نبوده و تصمیم اخیر این شورا در زمینه تعیین نرخ سود بانکی  در ساماندهی بازار پول تاثیرگذار نیست ؛به دلیل اینکه سپرده گذاران، ارائه دهندگان تسهیلات و واسطه ها از نرخ های مذکور تبعیت نمی کنند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نظارت کافی بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیررسمی ندارد،ادامه داد: در حال حاضر کشور از یک نظام مالی یکپارچه برخوردار نبوده که این یک ضعف است.     

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: گردش مالی بسیاری از فعالان اقتصادی بزرگ کشور شفاف نیست؛بنابراین  باید این موضوعات روشن شود./   
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس