کد خبر 411857
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

در ادامه اقدامات تفرقه‌افکنانه ریاض،‌ یک پایگاه آمریکایی گزارش داد از ابتدای سال ۲۰۱۵ مقامات سعودی این سوال تبعیض‌آمیز را در صفحه مشخصات مسلمانان متقاضی انجام سفر حج می‌پرسند که «آیا شما شیعه هستید؟»

به گزارش مشرق، یک پایگاه آمریکایی از اقدام تبعیض‌آمیز و بی‌سابقه ریاض علیه مسلمانان شیعه متقاضی انجام سفر حج خبر داد.

در گزارش «کامیونیتی دیجیتال نیوز» با عنوان «(عربستان) سعودی شیعیان در جستجوی سفر حج را هدف قرار می‌دهد»، آمده است: «"آیا شما شیعه هستید؟" این سوالی است که مسلمانان مجبور هستند به عنوان بخشی از روند درخواست برای سفر حج به آن پاسخ دهند».

سوال جدید عربستان سعودی از زائران حج+عکس 

این پایگاه آمریکایی همچنین نوشت: «عربستان سعودی در حال اجبار شیعیان برای برچسب زدن به خودشان(به عنوان شیعه) هستند همانند کاری که هیتلر با یهودیان کرد».

در این مطلب با اشاره به تبعیض‌های ریاض علیه شیعیان هم می‌خوانیم: «متاسفانه مقامات سعودی اقداماتی برای سیاسی کردن مراسم حج کرده‌اند و به مسلمانان شیعه بی‌احترامی کرده‌اند».

در این گزارش همچنین آمده است: «مقامات سعودی از پروپاگاندای ماموران و نیروهای ایران برای مستثنی کردن و خارج کردن شیعیان از جامعه خودشان(اجتماع مسلمانان) و فشار بر آنها به عنوان نیروهایی خارجی(خارج و جدا از اسلام) استفاده کرده‌اند».

«کامیونیتی دیجیتال نیوز» تاکید کرد: «برای اولین بار، امسال(سال جاری میلادی) مقامات سعودی سوالی را در درخواست مجوز حج گنجاندند که بر مبنای آن به طور خاص از متقاضی(حج) پرسیده می‌شود آیا او شیعه است».

در ادامه گزارش مذکور هم تاکید شده است: «این اقدام تبعیض آشکار نسبت به شیعیان است چرا که عربستان سعودی حتی در درخواستهای تقاضا(برای سفر حج) در حال جدا کردن مسلمانان شیعه از دیگران هستند. عربستان سعودی تاریخ طولانی از تبعیض در قبال مذاهب گوناگون دارد. این اقدام نه تنها تبعیض‌آمیز است بلکه مسلمانان شیعه را از حق شرکت در حج محروم می‌کند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    خوب این سوال رو سالهای سال است که دارید اتو ایران میپرسید. تو ثبت نام دانشگاه. دفترچه سربازی. استخدامی. گواهینامه و ......
  • آرش آذر ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    این مقایسه صحیح نیست . درسته که رفتار سعودیها جزو اصول و رفتار هیتلریه ! اما ایرانیان هرگز یهودیان آلمان نیستن . این سوال در داخل کشورمون هم متداوله که در هر فرمی دین و مذهب رو سوال میکنن . ما هم میتونیم خیلی مودبانه در این قسمت بنویسیم به کوری چشم شما بعله . حرفیه ؟
  • جاوید ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    تو اون فرمهایی که میگی مثل همه جای دنیا پرشیده شده که مذهب شما چیه؟؟ نه اینکه به طور خاصه پرسیده شده باشن مثلا آیا شما سنی هستید؟ یا آیا شما مسیحی هستید؟؟
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    ما میپرسیم مذهب؟
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    1 0
    پسر جان نپرسیده مذهبت چه گفته شیعه هستی یا غیر شیعه
  • علیا ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    اینجا کسی نمیپرسه که آیا شما وهابی هستید؟ یا آیا شما بهایی هستید؟ اینجا میپرسند شیعه هستید یا سنی. میپرسند مسلمان هستید یا مسیحی یا یهودی یا زرتشتی یا سایر ادیان. نوع پرسش متفاوته. دلیلش هم متفاوته. مثلن توی کنکور میپرسند شیعه یا سنی چون برای نوع سوالات درس معارف برای کنکور تفاوت میکنه سوالات و مربوط به مذهب خودت ازت میپرسند. یا توی دانشگاه میگن مسلمانی یا مسیحی یا یهودی چون اگر مسیحی باشی نباید دیگه روخوانی قرآن و معار اسلامی رو بخونی. دو قدم جلوتر از دماغت رو هم نگاه کن
  • پوریا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    اشکال نداره بپرسن مذهب شما چیه؟ ولی اینکه بپرسن شما شیعه هستید درست نیست، آقا شما کی تو ایران دیدی تو فرمی بنویسند شما سنی هستید؟؟؟ اگه می خوان این طوری سوال کنند باید این طوری باشه؟ شما جعفری هستید؟ شما مالکی هستید؟ شما شافعی هستید؟ شما حنبلی هستید یا شما وهابی هستید؟ نه اینکه شیعیان رو جدا کنند.
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    فقط حیدر امیرالمومنین است
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    شیعه رو با یهود مقایسه نکنید ....
  • سبحان ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    بکوری حاج سلمان نامسلمان بله شیعه علوی هستم
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حالبه طرف یه کومونیسم بی خدا هست که هر گناهی می کنه بعد هم می زنه شیعه
  • عین سین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    یعنی شما متوجه نیستی که اونا دنبال چی هستند؟
  • احمد ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    آنانی که مذهب را بازیچه قرار میدهند در آتش دوزخ گرفتار خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس