کد خبر 411712
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

صدها نفر از ساکنان شهر «المکلا» مرکز استان «حضرموت» یمن علیه حضور القاعده در این شهر تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، صدها یمنی، عصر روز شنبه در شهر «المکلا» مرکز استان «حضرموت» در شرق یمن علیه حضور عناصر «انصار الشریعه» شاخه یمنی القاعده در این استان تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این  تظاهرات‌ پس از سخنرانی یکی از مبلغان دینی  در مسجد «الشرج» درباره اقدامات القاعده در حضرموت از 2 آوریل تاکنون، با  شعار «بیرونشان کنید بیرونشان کنید» از مسجد خارج شدند.

این سخنران، انصارالشریعه را به چپاول دارایی‌هایی خصوصی و عمومی مردم یمن متهم کرد.

در این تظاهرات، از عناصر القاعده خواسته شد که هر چه سریعتر شهر مکلا را ترک کنند زیرا حضور آنها موجب شده که این شهر تقریبا فلج شود.

این دومین تظاهرات در استان حضرموت یمن علیه القاعده است. تظاهرات نخست در شهر «جیل باویزر» در نزدیکی شهر مکلا در هفته پیش بود که طی آن نیز از القاعده خواسته شد تا این شهر را ترک کند.

استان حضرموت یمن، این روزها، به قلب القاعده در این کشور تبدیل شده است و حتی 14 فروردین، تروریست‌های القاعده بخشی از شهر ساحلی «مکلا» مرکز این استان جنوب شرقی یمن را پس از حمله به یکی از زندان‌های این شهر و آزادی بیش از 300 زندانی، در اختیار گرفتند.

28 فروردین نیز، تروریست‌های القاعده با سوءاستفاده از هرج و مرج ناشی از تجاوز نظامی عربستان به یمن و تحت حمایت‌های ریاض، فرودگاه مهم «ریان» و بندر و پایانه نفتی «مکلا» را اشغال کردند. این پایانه نفتی یکی از مراکز اصلی صادرات نفت خام در منطقه حضرموت با ظرفیت میانگین روزانه 120 هزار تا 140 هزار بشکه از حوزه های اطراف، به شمار می‌رود.

عربستان نیز از القاعده در این استان حمایت می‌کند و بر همین اساس به مسئول گذرگاه مرزی «الودیعه» یمن در مرز عربستان دستور داد که این گذرگاه را ترک کنند تا از این گذرگاه کمک‌های بیشتری را به عناصر القاعده برای نبرد با ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ارائه دهد.

بر اساس گزارش‌های خبری، آل سعود در نظر دارد دست کم استان حضرموت را که از استان‌های سرشار از منابع انرژی یمن محسوب می‌شود، تحت اشغال و کنترل خود در آورد و از آن برای اعمال فشار بر شورای عالی انقلاب یمن جهت بازگرداندن مهره‌های وابسته خود در ساختار قدرت یمن استفاده نماید.

چندی پیش اعلام شد، همراه با ناتوانی عربستان در پیروزی میدانی به وسیله بمباران هوایی، 3000 تن از عناصر تروریستی «جیش الاسلام» از منطقه «غوطه» شرقی (در استان ریف‌ دمشق) سوریه با کشتی به یمن منتقل شده‌اند.این افراد در ساحل «المکلا» مرکز استان حضرموت پیاده شده و به عناصر القاعده که این استان را در اختیار دارند، پیوسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    الا یا اهل الامریکا : عربستان پشتیبان القاعده و دولت آمریکا پشتیبان عربستان است در نتیجه آمریکا پشتیبان القاعده است شما دنبال کی میگردید؟ یارتان در خانه وشما تشنه لبان می گردید؟

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس