کد خبر 411673
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

سفر رئیس جمهور ترکیه به برخی از شهرهای کردنشین موجب اعتراض احزاب مخالف دولت شده است حال آنکه وی مدعی است دولت آنکارا دیگر اختلافی با کردها ندارد.

به گزارش مشرق، سفر رئیس جمهور ترکیه به برخی از شهرهای کردنشین موجب اعتراض احزاب مخالف دولت شده است حال آنکه وی مدعی است دولت آنکارا دیگر اختلافی با کردها ندارد.

به گزارش روزنامه زمان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور در دو شهر کردنشین این کشور مدعی شد که ترکیه مشکلی با کردها ندارد اما شهروندان کرد ما با مشکلاتی مواجه هستند.

وی در سخنان خود بی آنکه اشاره مستقیمی به حزب دموکراتیک خلق ترکیه کند آنها را مورد شماتت قرار داد. این حزب از جایگاه ویژه ای در استان های جنوب شرقی ترکیه و به ویژه شهرهایی برخوردار است که مورد بازدید اردوغان قرار گرفتند.

وی این حزب را به تلاش برای انحلال سازمان دیانت ترکیه متهم کرد و ادعای آنها مبنی بر مالکیت بیت المقدس از سوی یهودیان را مورد نکوهش قرار داد.

لازم به ذکر است که شهرداران استان های جنوب شرق ترکیه در روز جمعه اعلام کردند که در هیچ یک از برنامه های اردوغان شرکت نخواهند کرد چرا که ممکن است وی در انتخابات پیش رو قصد تبلیغ برای حزب حاکم بر ترکیه را داشته باشد.

قانون اساسی ترکیه، رئیس جمهور وقت این کشور را ملزم به حفظ بی طرفی در انتخابات پارلمانی این کشور می کند حال آنکه احزاب مخالف دولت آنکارا اردوغان را متهم به جانبداری از حزب عدالت و توسعه می کنند.

انتخابات پارلمانی ترکیه قرار است در تاریخ ۷ ماه ژوئن میلادی برگزار شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    آره از ظلم های زیادی که در طی سالیان دراز به کردها کردین معلومه که هیچ مشکلی با کردها ندارین !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس