«ناتالی گولت» عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه، بر فرصت‌های ناشی از رفع تحریم‌های ایران برای اروپا و همچنین برای منطقه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه تاکید کرد که رفع تحریم‌های ایران می‌تواند سبب رشد اقتصادی اروپا و دیگر کشورها شود.
 
عضو کمیته روابط خارجی سنای فرانسه به خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان گفت که توسعه و تحول ناشی از رفع تحریمهای ایران در نتیجه توافق هسته‌ای، پتانسیلی برای توسعه رشد اقتصادی برای اروپا و دیگر کشورها پیشنهاد خواهد کرد.
 
«ناتالی گولت» در این مصاحبه بر «تلاش‌های شجاعانه و زیاد» وزرای خارجه ایران و آمریکا برای رسیدن به «بهترین توافق ممکن هسته‌ای» خواند،‌ تاکید کرد.
 
سناتور ارشد فرانسوی همچنین با «تاریخی» خواندن بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس تاکید کرد که تلاش‌های زیادی توسط لابی‌های مختلف و اندیشکده‌ها در آمریکا  برای متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت.
 
قانونگذار فرانسوی همچنین گفت: «ایران تا زمانی که قوانین و مقررات ان‌پی‌تی را دنبال می‌کند، با توجه به ارزشهای قدرتمند فرهنگی خود باید در میان اجتماع و جامعه کشورهای آزاد جهان باشد».
 
ناتالی گولت با بیان اینکه به نظر طرف‌های مذاکره ایران و آمریکا از پیشرفت حاصل شده در مذاکرات «خیلی خوشحال و راضی» هستند، گفت: «ایرانی‌ها معتقدند که حتی تا پیش از ضرب‌الاجل(10 تیر) قادر به نهایی کردن توافق هستند».
 
در ادامه این مصاحبه از این سناتور فرانسوی درباره مواضع پاریس در قبال مذاکرات سوال شد که او در پاسخ گفت که مواضع دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، «اصلا مفید نبوده» که شاید علت آن روابط مستحکم فرانسه با اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی باشد.
 
سناتور فرانسوی همچنین افزود: «علاوه بر این، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه یک بی‌اعتمادی تاریخی از ایران دارد. این خطر همیشه وجود دارد که شاید این مضوع سبب به حاشیه رانده شدن جایگاه فرانسه در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران شود».
 
ناتالی گولت در پایان این مصاحبه هم درباره نقش ایران در خاورمیانه گفت که ایران قدرتی بزرگ در منطقه است که باید در هر موضوع مرتبط به امنیت و ثبات منطقه مستقیما با آن تعامل صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
 
 
 
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    بازم این پژو میخواد وارد ایران بشه،امان از این کیسه دوزان تحریم.
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    خدا خیرش بده که واقعیت هایی که رو می بینه بیان می کنه و کم یا وارونه نمیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس