کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی گفت یک کارشناس سیاسی ایرانی برای نخستین با موضوع انتقال پایتخت سوریه از دمشق به ساحل را در شبکه های عربی مطرح کرد.

به گزارش مشرق، کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی گفت یک کارشناس سیاسی ایرانی برای نخستین با موضوع انتقال پایتخت سوریه از دمشق به ساحل را در شبکه های عربی مطرح کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، الیاس فرحات افزود، جنگ در مناطق کوهستانی لاذقیه همچنان وجود دارد. ارتش سوریه در طول دو سال گذشته پیشروی اندکی در مناطق درگیر کوهستانی در لاذقیه داشته است. مخالفان سوری همچنان در مناطقی در لاذقیه وجود دارند.

همزمان با گسترش مناطق درگیری در حما، ادلب و جسر الشغور جبهه جنگ در شمال لاذقیه نیز فعال و تقویت شده است. درباره انتقال پایتخت از دمشق به ساحل نیز باید بگویم که نخستین بار یک کارشناس ایرانی در یکی از شبکه های ماهواره ای عربی این موضوع را مطرح کرد. اظهارات این کارشناس مستند نیست. دولت و ارتش سوریه از همان روز نخست درگیری ها تا امروز بر حفظ دمشق به عنوان پایتخت متمرکز بوده است. دمشق اولویت اصلی رژیم سوریه است. من معتقدم انتقال پایتخت از دمشق به ساحل عملیاتی نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس