کد خبر 411179
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

یک روزنامه آلمانی فاش کرد که سرویس های اطلاعاتی این کشور از طرف آژانس امنیت ملی آمریکا اقدام به جاسوسی از مقام های رسمی فرانسه و کمیسیون اروپا کرده اند.

 به گزارش مشرق، روزنامه "زوددویچه زیتانگ" خبر داد: آژانس اطلاعات خارجی آلمان موسوم به "بی ان دی"، با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری کرده تا جاسوسی سیاسی را از مقام های ارشد وزارت خارجه فرانسه ،کاخ الیزه و کمیسیون اروپا، انجام دهند.
 
پیش از این دولت آنگلا مرکل با چالش بزرگی به خاطر همکاری سرویس های اطلاعاتی این کشور با آمریکا در جاسوسی از شرکت های اروپایی روبرو شده بود و افشای اطلاعات جدید در خصوص همکاری آلمان با آمریکا برای جاسوسی از فرانسه و کمیسیون اروپا به این چالش ها افزوده است.
 
روزنامه بیلد نیز روز دوشنبه به نقل از اسناد آژانس اطلاعاتی آلمان نوشت که دفتر مرکل در سال ۲۰۰۸ میلادی از همکاری سرویس های اطلاعاتی این کشور با آمریکا در زمینه جاسوسی اقتصادی اطلاع داشته ولی واکنشی نشان نداده است.
 
روزنامه زوددویچه زیتانگ افزود: جاسوسی از شرکت ها شاید تنها در مواردی صورت گرفته است که آمریکا به دنبال کسب اطلاعاتی در خصوص صادرات غیر قانونی بوده است ولی مشکل اصلی جاسوسی سیاسی از همسایگان اروپایی و نهادهای اتحادیه اروپا است.
 
توماس دی مایزیر وزیر کشور آلمان قرار است هفته آینده در یک کمیته پارلمانی توضیحاتی را در خصوص همکاری اطلاعاتی آلمان و آمریکا ارائه دهد . وی طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ میلادی رئیس دفتر مرکل بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس