کد خبر 411079
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در پیامی تند خطاب به وزیر امور خارجه ایران او را فردی «ضعیف‌النفس» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه آمریکایی در توئیتر خود پیام تندی برای «محمد جواد ظریف» ارسال کرد و نوشت: «این نشانه شجاعت نیست که در طول جنگ ایران - عراق، در آمریکا پنهان شوید در حالی که کشور شما برای بقا می‌جنگد. بلکه نشان می‌دهد این شخصیت ضعیف‌النفس همچنان باقی است».

بعد از آنکه ظریف طی سخنانی در دانشگاه نیویورک با بیان اینکه «در صورت توافق، گام‌های رفع تحریم‌ها احتمالاً چند هفته طول می‌کشد»، گفت «تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته خواهد شد، خواه این موضوع باب میل سناتور «تام کاتن» باشد یا نباشد»، موجب شد، این سناتور جمهوریخواه در حساب کاربری توئیتر خود به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان دهد.

تام کاتن سناتور جمهوریخواهی است که به نمایندگی از سوی 47 نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران هشدار داده بود هرگونه توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران تنها تا پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما دوام خواهد داشت.

به دنبال سخنان ظریف بود که کاتن اظهار داشت: « هی ظریف!‌ شنیده‌ام که از من نام برده‌ای. اگر تا این اندازه مطمئن هستی، بیا درباره قانون اساسی (آمریکا) با یکدیگر بحث کنیم».

وی افزود: «پیشنهاد من این است؛ در واشنگتن دی سی، هر زمانی که شما انتخاب کنی دیدار کنیم تا گزارشی از ظلم و ستم، خیانت و ترور ایران را مورد بحث قرار دهیم».

تام کاتن در بخش دیگری از توئیتر خود مدعی شده: «من متوجه شده‌ام در 20 سالگی، طی جنگ ایران - عراق در حالی که روستایی‌ها و کودکان کشته می‌شدند، تو در آمریکا پنهان شده‌ بودی. این نشانه شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می‌جنگید، در آمریکا پنهان شده بودید. این نشان می‌دهد این شخصیت ضعیف‌النفس هنوز وجود دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 1
    زرشک،جنایت شما امریکایی ها تو عراق و یمن و افغانستان و سوریه که همه دنیا میدونن
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 1
    اصولا به هیچ حرامی ربطی نداره وزیر امو خارجه ما کجا بوده.
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    از سمت خودشون ناامید شدن می خوان داخل ایران تفرقه ایجاد کنند.
  • ahk ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    این همون احمقی نیست که فکر می کرد ما تهران رو اشغال کردیم.خداوند دشمنان ما رو از احمق ترین ها آفریده
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 2
    با سطر آخر چندان مخالف هم نیستم ، ولی این کاتن ابله جز یهودیان مخفی کنگره هستش که کاملا خودش رو وقف منافع اسراییل کرده
  • از یاسوج ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    به این سناتور مسخره و ضعیف النفس بگویید که ظریف دارد با وزارت خارجه شما و چندین و چند کشور دیگر ( جدای از کشورهای که تو برایشان نوکری می کنی و اندیشکده های که در خدمت منافع عده ای اند) مذاکره می کند پس لزومی ندارد با آدم بی منطق و خامی چون تو مذاکره کند. در ضمن بفرمایید ظریف قبل از انقلاب به آمریکا آمد و تحصیل کرد و بخشی از دوران تحصیل اش با انقلاب و جنگ همزمان شد(ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت) ، خواست خدا این بود که آن روزها در آمریکا باشد تا امروز در نیویورک شما را سرجای خودتان بنشاند. آقای کاتن ظریف برای جنگی دیگر آماده می شد.الان سرباز جنگ جدید ما ظریف است. یقین داریم اگر روزی کشوری شما را هدف قرار دهد نه تنها اهل جنگ نیستید بلکه چون موش در سوراخی گم وگور میشین حتی اگر نگویم از ترس خودتان را خیس می کنید.شما تا زمانی جنگ طلب هستید که مطمئن باشید ابزار نظامی تان از حریف کشنده تر است ، شما مرد جنگ برابر نیستید ، شما فقط یک کودکش هستید همین. درست مثل دوستان نتانیاهو و نوکر دوستان ملک سلمان! داستان عجیبی نیست روزی که امام حسین ع قیام کردند ، طوری مقدر شده بود که مختار در قیام نباشد اما بعدها دیدیم که همین مختار چگونه مرهمی بر زخم های شیعه شد. اگر ظریف سردار جنگ نبود و اگر در آمریکا بود حالا سردار دیپلماسی ما در جنگ با آمریکاست.
  • اهوازی ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 2
    آقای کاتن آیا کشتار ایرانیان در هواپیمای ایرباس را توسط ناو فوق پیشرفته آمریکایی را از یاد برده اید؟؟؟شما کوچکتر از آن هستید که با دکتر ظریف مناظره کنید اما من حاضرم درباره همه جنایت های آمریکا علیه سرخپوستان و ویتنام و ایران و..... با شما مناظره کنم.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    مرتیکه این مسائل به تویی که اون سر دنیا هستی مربوط نیست! وسطه پیازم نیستی :)
  • مهدی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    Tom Cotton cowardly killing people in Iran who is sent along with Saddam and weapons in occupied Iraq, Mr. Cotton'll forget you !!!! Did you know crime !!!!!!! Hail to the powerful Iranian Foreign Minister تام کاتن ضعیف النفس کسی است که درکشتار مردم ایران درکنار صدام بودوسلاح برای اوارسال میکردآقای کاتن نکنه فراموش کردیددراشغال عراق حضور داشتید!!!!شما جنایت کردید میدانید!!!!!!! درود بر وزیر خارجه مقتدر ایران
  • رضا نعمتی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    بالاخره حرف درستی از دهن این آمریکایی دراومد.نمی خواید به خودتون بیایید؟
  • حیاتی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    مشرق شما چه می گید .اگر ضعیف بود که دشمن نمی گفت ضعیف است تازه از او تعریف هم می کرد .پس چرا یک بام و دو هوا هستید..........
  • abbas ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    شهید چمران کجایی که دنیا باید جلوی تو تعظیم کند. ولی خدا هر کس رو برای جاهای مقتضی حفظ میکنه. حفظ مختار در زندان حین قیام ابا عبدالله حفظ مقام معظم رهبری حین انفجار دفتر نخست وزیری حفظ ظریف در قلب بزرگترین دشمن بشریت حین تجاوز جهان به ملت رسول الله ما راضی هستیم به رضای خدا
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    باید درک کرد چه موقع انتقاد کرد ، چه موقع سکوت کرد و چه موقع حمایت کرد. احسنت مشرق.
  • حامی ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 2
    ببین کی داره دم از ظلم وستم وترور میزنه...شما اول دستتونو که به خون میلیونها نفر آلودس و هرروزهم آمارش بیشتر میشه بشور بعد بیا باهم حرف بزنیم..اونم تو سازمان ملل پیش چشم همه دنیا تا مسبب همه اینا معلوم شه...ما که قبلأ گفتیم آماده مناظره ایم...
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    گاهی وقتها آمریکایی ها هم راست می گن!
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    دوست عزیز مگه مشرق گفته ضعیفه؟؟ کمااینکه ضعیف هست.
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    راستش در مورد جنگ حرف خوبی زده این ملعون
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 1
    خوب گفته مردم از خنده به هر کسی گفتم خندیده باز هم از این خبرها بگذارید ممنون
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    تو چی می گویی؟ طرف گفته مشرق هم بازتاب داده معنای خبرگزاری را نمی فهمید؟
  • الماسی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    مدیر سایت مشرق دیگههیچ راهی برایش نمانده که نوکری خودش بری بعضی افراد افراطی ثابت کند این مطلب را راجع به اقای ظریف پخش کرده دنیا وتمام ایران میدانند که اقای ظریف بهترین دیپلمات حال حاضر ایران است ،اگ خدای نخواسته درجنگ ایران وراق کشته میشد الان چه کسی میخواست با غرب که کره مریخ را هم فتح کرده است ذاکره کند وموفق هم بشود ،نکنه میخواهی بگویی اقای احمدی نژاد به عنون رییس جمهور واقای جلیلی به عنوان رییس وزارت خارجه؟
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    برای بیشعورهایی که دوستی خاله خرسه دارند میگم این سناتور و شما دشمن ایران هستید و در پی تفرقه ملت با هم در حالی که سناتور با زیرکی تمام این حرف را زده و شما با احمقی در این زمان تایید میکنید . هرچند اگر گفته دشمن ما درست باشد ، چی شد نطرتان در باره "مهم حال افراد است " !!!!!!!!! در هر صورت شما دشمنی تان بدون دلیل ومنطق است و اگر سناتور تعریف میکرد باز مخالف بودید و .....
  • جعفر ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 1
    هی تام کاتن حرامزاده، چی میگی ابله؟ اگه جرات داری گزینه های روی میزتان رو عملی کنید تا شجاعت ملت ایران رو بهت نشان بدیم، به خدا کاری میکنیم که شلوارت رو خیس کنی.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    مگر مشرق این خبر رو درست کرده بیماری ها استدلالت خیلی خنده داره وای وای اگر ظریف نبود اصن انقلاب پیروز نمیشد خخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس