کد خبر 410955
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

در پی حادثه نشت گاز خطرناک سولفید هیدروژن در جریان تعمیرات واحد آب ترش پالایشگاه اراک که به انتقال 5 نفر از مصدومین به بیمارستان منجر شده بود، این پالایشگاه دوباره دچار حادثه شد و 3 تن دیگر نیز به دلیل گازگرفتگی به بیمارستان اراک منتقل شدند.

به گزارش مشرق، در پی حادثه نشت گاز خطرناک سولفید هیدروژن در جریان تعمیرات واحد آب ترش پالایشگاه اراک که به مصدوم شدن 7 نفر و انتقال 5 نفر از مصدومین به بیمارستان منجر شده بود، این پالایشگاه دوباره دچار حادثه شد.

بر این اساس مجددا گاز ترش حاوی سولفید هیدروژن که یک گاز بسیار کشنده و سمی محسوب می‌شود از واحد آب ترش پالایشگاه اراک نشت کرده و 3 نفر از کارکنان پالایشگاه را در واحد مجاور آب ترش مصدوم و دچار گازگرفتگی کرد. این 3 مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به دلیل تخلیه شدن واحد آب ترش پس از حادثه قبلی خوشبختانه از مصدوم شدن تعداد بیشتری از کارکنان جلوگیری شده است.

این گزارش حاکی است از میان 5 مصدوم نشت گاز قبلی پالایشگاه شازند اراک، 3 نفر همچنان در ICU بستری هستند که گفته می‌شود بهبودی نیافته‌اند. درباره وضعیت سلامتی این 3 نفر که دچار مصدومیت شدید با گاز سمی سولفید هیدروژن شده‌اند اخبار ضد و نقیضی منتشر می‌شود.

از میان دو مصدوم دیگری که در CCU بستری بوده‌اند یک نفر از بیمارستان مرخص شده و یک نفر همچنان در این بخش بستری است.

این گزارش حاکی است در پی حوادث سریالی و متعدد رخ داده در پالایشگاه اراک در یک سال اخیر موجی از نگرانی در میان کارکنان این پالایشگاه پدید آمده است.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه شازند اراک پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور محسوب می‌شود و بنزین یورو 4 توزیع شده در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج را تامین می‌کند در یک سال اخیر هر دو یا سه ماه دچار حادثه شده است. چنانکه چندی پیش در جریان حادثه‌ای در یکی از واحدها یکی از توربین‌های گازی این پالایشگاه به طور کامل خرد شد و تولید نیمی از بنزین یورو 4 این پالایشگاه متوقف شد. در ابتدای سال جاری نیز یکی از کمپرسورها دچار آسیب شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس