کد خبر 410704
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲

روزنامه نیویورک‌تایمز با انتقاد از اقدام عربستان در بمباران فرودگاه صنعا، نوشته است که این اقدام در حالی انجام شد که ورود هواپیمای ایران به یمن بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، اقدام عربستان سعودی در بمباران فرودگاه یمن به بهانه اعمال وضعیت پرواز ممنوع در آسمان یمن، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز از جمله رسانه‌هایی است که به انتقاد از این اقدام پرداخته و نوشته است بمباران این فرودگاه یکی از آخرین راه‌ها برای امدادرسانی به مردم یمن را در معرض تهدید قرار داده است.

به گفته مقامات سعودی و یمنی، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز روز سه‌شنبه دستکم هفت مرتبه فرودگاه صنعا را بمباران کنند تا به گفته خودشان از فرود هواپیمای ایرانی جلوگیری کنند.

نیویورک‌تایمز نوشته است: «حملات هوایی باند فرود اصلی را هدف قرار داده، که این امر یکی از آخرین فرودگاه‌های قابل استفاده و نقطه کلیدی انتقال محموله‌های امدادی بین‌المللی را در معرض خطر قرار داده است. یک مقام فرودگاه گفته است که خسارت به حدی است که استفاده از باند فرودگاه را غیرممکن کرده است.»

این روزنامه با اشاره به ادعای سعودی‌ها در مورد نقش ایران در یمن، نوشته است: «اتهام‌زنی‌های سعودی‌ها مبنی بر اینکه حوثی‌ها به عنوان ابزاری برای اعمال قدرت ایران عمل می‌کنند، به نظر بسیاری از یمنی‌ها و دیپلمات‌های غربی اغراق‌شده و نابجا است. حتی اگر آنطور هم باشد، جنگ یمن تنش‌ها را افزایش داده و نگرانی‌ها در مورد بروز یک درگیری گسترده‌تر را بالا برده است.»

در حالی که احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربستان سه‌شنبه شب مدعی شده بود هواپیمای ایرانی بدون هماهنگی قبلی وارد یمن شده بود، نیویورک‌تایمز با اشاره به اعلام ایران مبنی بر اینکه هواپیما حامل کمک‌های امدادی بوده، نوشته است: «لیستی از پروازها که توسط یک مقام یمنی ارائه شده، نشان می‌دهد که این پرواز قرار بوده انجام شود و یکی از چهار پرواز بوده که باید روز سه‌شنبه وارد فرودگاه می‌شد.»

بنا بر این گزارش، در جریان حمله روز سه‌شنبه به فرودگاه یمن، دستکم یک هواپیمای مسافربری مستقر در باند نیز نابود شده است.

نیویورک‌تایمز در پایان بار دیگر با اشاره به اینکه فرودگاه صنعا یکی از آخرین راه‌ها برای کمک‌رسانی بود، نوشته است که نرسیدن محموله‌های امدادی به یمن می‌تواند به فاجعه انسانی در این کشور منجر شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    احساس مي كنم خيلي بي عرضه شده ايم
  • ناشناس2 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    ما بلیدیم فقط حرف بزنیم عمل؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    برعکس! اگر بی عرضه بودیم این سگهای هار هواپیما را می زدند! به زودی معادلات جنگ یمن به کلی به هم خواهد ریخت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس