کد خبر 410090
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

چهارمین قسمت مجموعه مستند «قصه های قدس» با موضوع آوارگی فلسطینیان از خانه و کاشانه خود از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، زندگی در مناطق اشغالی قدس روایت منحصر به فردی برای خود دارد؛ از زندگی زیر سایه تهدید و هراس تا بازی های کودکانه در کنار صدها تن آوار ناشی از حملات بی پایان صهیونیست ها اما زندگی همچنان جاری است و مقاومت ادامه دارد.

جایگزینی یهودیان افراطی از سراسر دنیا در قدس، نقشه اصلی صهیونیست ها برای اجرایی شدن اهدافشان بوده است چه اینکه ابتدا با ترفند خرید زمین سپس با اشغال خانه ها و سرانجام با بمباران مناطق مسکونی برای فراری دادن ساکنان اصلی فلسطین، این نقشه را همچنان ادامه می دهند.

مجموعه «قصه های قدسم مستندی است که به زندگی در مناطق اشغالی فلسطین و اقدامات اسرائیل در این مناطق می پردازد.

در این قسمت با عنوان «دوقلوها و مهاجر یهودی» برخی از خانه های اعراب در قدس که با زور به تصاحب مهاجران یهودی درآمده نشان داده می شود در حالیکه این مناطق از قدیم متعلق به اعراب بوده است.

مهاجران یهودی ادعای مالکیت تاریخی بر این مناطق را دارند ولی جالب اینکه این مدعیان، راهی جز استفاده از زور و شکستن هنجارهای انسانی و بین المللی برای بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه خود نیافته اند در حالیکه می گویند اینجا، سرزمین آبا و اجدادی آنهاست.

این مجموعه به زبان فارسی تهیه شده و قرار است چهارمین قسمت آن ساعت ۲۰,۳۰ روز دوشنبه هفتم اردیبهشت و تکرار آن همان شب ۳۰ دقیقه بامداد و روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۴:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس