گروه سیاسی مشرق - حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، این نیرو را «مظهر حاکمیت و امنیت» جمهوری اسلامی خواندند و با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، و روحی و روانی در جامعه از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی است، گفتند: لازمه برقراری امنیت، «اقتدار پلیس» است اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران‌قیمت ازمظاهر ناامنی روانی در جامعه‌اند/ بدنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم/ دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی سرفصل‌های اقدامات ناجا است

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با تبریک توفیق درک ماه رجب، این ماه و ماه شعبان را فرصت هایی گرانبها برای تقرب به ارزشهای الهی و خودسازی و مقدمه رسیدن به ماه مبارک رمضان دانستند و همه مردم را به بهره گیری بیش از پیش از برکات این ماهها توصیه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای، اهمیت ایجاد و استقرار امنیت به‌عنوان مأموریت اصلی نیروی انتظامی را نشان دهنده اهمیت سازمان این نیرو برشمردند و افزودند: ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد، تأمین امنیت روانی جامعه را یکی از موارد بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: مقابله با ناامنی های روانی در جامعه همچون نگرانی خانواده ها از حضور فرزندانشان در خیابانها و بوستانها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی هایی به‌طور جدی مقابله شود.

رهبر انقلاب اسلامی جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابانها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه ای لازمه ایجاد امنیت در جامعه را، عمل مقتدرانه پلیس دانستند و گفتند: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.

ایشان با تأکید بر اینکه ما بدنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم افزودند: چنین اقتداری نه تنها امنیت ایجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامنی هم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی برخوردهای پلیس آمریکا با سیاه پوستان را نمونه هایی از اقتدار ظالمانه خواندند و خاطر نشان کردند: در آمریکا که اکنون رئیس جمهور آن هم یک سیاه پوست است، سیاهان به وسیله پلیس مورد ظلم و بی اعتنایی و تحقیر قرار می‌گیرند که چنین رفتاری موجب بروز نا آرامی ها نیز شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است، همانگونه که ذات مقدس پروردگار در عین آنکه رحمن و رحیم است، صاحب عذابِ الیم نیز است.

ایشان قانونگرایی در دو بُعد مواجهه با مردم و همچنین در درون سازمان نیروی انتظامی را ضروری و با اهمیت برشمردند و گفتند: بدلیل سطح گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با مردم، سلامت نیرو در این سازمان بسیار مهم است بگونه ای که یک نیروی درست کار و قاطع می‌تواند مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دیدگان مردم شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم ارتقای جهات اعتقادی و اخلاقی و همچنین اتکاء به علم و ابتکارات علمی در نیروی انتظامی، مسئولین بخشهای مختلف را به همکاری با این نیرو توصیه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاشهای نیروی انتظامی بویژه در ایام نوروز تشکر و قدردانی کردند.
پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نیرو گفت: افزایش کشف جرایم مهم، تداوم مبارزه با سوداگران مواد مخدر، ارتقای آمادگی برای کنترل مرزها، کاهش هفت درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، گسترش ارتباط با نخبگان، حرکت پیشروانه در علم و فناوری و پاسداری و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی سرفصل‌های اقدامات ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برداشتن گام‌های بلند بدون سازمان متدین و انقلابی و ترویج تفکر بسیجی و مدیریت جهادی و همچنین بدون همدلی و همزبانی با مردم و همه نهادها ممکن نیست، گفت: تمام توان خود را صادقانه و خالصانه بکار می‌گیریم تا به جایگاه پلیسی در شان و تراز جمهوری اسلامی نزدیک‌تر شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    درود بر رهبرم. حرفهای ایشان همیشه درست است.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    واقعا چرا مدعیان ولایتمداری که دو سال پیش دنبال پیراهن عثمانی بودند تا فریاد وااسلاماه سر بدهند الان ناپدید شده اند؟ نمی بینید؟ نمی فهمید رهبری با تک جملاتش جواب حرفهای دیروز چه کسی را می دهد؟ رهبری مانده تنها کهخ باید یک تنه از اسلام دفاع کند. ارباب بصیرت و رجال هم لا لا... امان از دل رهبر...
  • سارا ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    عشق یعنی لا فتی الا علی .عشق یعنی رهبرم سید علی
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    عزیز دل ما سید علی خامنه ای صحبتهای خوبی کردند امروز
  • حمید ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    من واقعا از اون بخش که ایشون درباره جولان سرماداران با ماشینهاشون تو خیابون گفتند لذت بردم انصافا درست گفتند
  • جوادیان ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    لطف کنید لینک صوتی و تصویری را هم بگذارید
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    زیاد مذهبی نیستم اما من عاشق امام حسین هستم بعدش رهبر ایران را هم خیلی دوست دارم
  • بهزاد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خونی که در رگ ماست / هدیه به رهبر ماست فرمایشات معظم له حرف دل مردم است . برای اجرای منویات ایشان بکوشیم .
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    کسی که با دست سیدعلی خامنه ای حفظه الله بیعت نکند لامحاله با پای اوبامای بی ادب و بی هوش بیعت خواهد کرد و به دیگر سخن کسی که التزام عملی به ولی امرمسلمین جهان نداشته باشد قهرا عبد عبید اوباما خواهد شد و شق ثالثی وجود ندارد از ما گفتن بود حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس در بند آن مباش که نشنیدیاشنید
  • مرتضی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    درود بر رهبرم و صلوات برای سلامتی ایشان که الحق نایب بر حق حضرت ولی عصر ( عج) هستند . اللهم صل علی محمد و آل محمد .ما هر لحظه گوش به فرمانیم سید
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    زنده باد رهبرم سید علی
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    درحقیقت صحبت های آقا همیشه حرف دل واقعی مردم متدین و انقلابی کشوره...
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    "دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی از سرفصل‌های اقدامات ناجاست " این جمله رو آقا گفته یا سردار اشتری؟
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    در آخر هم سیدحسن نصراله..
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    ایشون البته گفتن جوانان سرمست غرور ، اگه کسایی که اینجور اشخاص دیده باشن میدونن که علاوه بر این که با سرعت زیاد بی قانونی میکنن کارهایی دیگه هم میکنن که شرم دارم بگم . یا نه کسی که ماشین مدل بالا داره ایجاد ناامنی نمی کنه . من از از حرفاتن احساس کردم که به درستی متوجه حرف های رهبرمون نشدی."جولان سرمایداران با ماشینهاشون ". جوانان سرمست غرور
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    تیتر رو درست کن ایشون گفتن جولان این جوانها مظهر ناامنیه نه خود جوانها
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    منظور رهبری بعضی آقازاده ها بودند که پورشه سوار میشن و .........
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اشتغال خانمها در حالیکه اقایان بیکارند نیز از اون موضوعات مهم فراموش شده می باشد!!!!!!!!!!
  • محسن ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    نیروی انتظامی باید معنویت و قدرت معیشتی کارکنانش را بالا ببرد
  • پوریا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    فی الواقع تعریف از مذهبی بودن چیست؟
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    منظورش این بوده که واجبات دین را انجام نمیده..
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    اي كاش مديران اجرايي فرمايشات مقام معظم رهبري را اجرا ميكردند
  • فاطمه ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    جند سال پیش در زمان دانشجویی شب شده بود و ما از سرویس خوابگاه جا مونده بودیم تا یه مسیری که اتوبوس داشت خودمون رسوندیم رسیدیم به یه خیابون تاریک که خیلی حرفای بدی بین همه رفقای در موردش زده میشد دیگه داشتن در ورودی خوابگاه رو می بستن اگر دیر می رسیدیم حالا بیا و توضیح بده و کمیته و ... یه ماشین پلیس 110 رد شد خدا اموات اون دو برادر رو بیامرزه خیلی محترمانه وقتی بهشون گفتیم اقای پلیس(دقیقا یادمه همین عبارت) لطف می کنید مارو برسونید دم خوابگاه ما از سوریس جا موندیم برای اولین بار به عنوان یه دختر احساس امنیت کردم خیلی حس خوبی بود یکی هست که میتونی در لحظات ناامنی حس کنی که امین ناموس مردمه دست تمام مردان باغیرت و ناموس پرست ایرونی درد نکنه
  • رضوان ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    فرمایش آقا بی منت روی سر ما دو موضوع که مسوولیتی توجه کنند برای پرسنل ناجا: 1_دولت اطلاع داردبرخی از پرسنل ناجا الان با حقوق هفتصدتومان زندگی می کنند ?یعنی از یک کارگر هم کمتر... 2_مسوولیتی ناجا اطلاع دآرند پرسنل مرزبانی با چه وضعی ازنظر معیشت ورفاه خدمت می کنند اطلاع از بی توجهی به خانواده هایشان دآرند? پرسنل به عشق رهبر باروحیه بسیجی خدمت می کنند ولاغیر هیچ.
  • حقگو ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    متاسفانه جوانان متمول کشور به جای استفاده از فرصت دارایی های پدر برای کسب علم و هنر موثر برای کشور و خودشان بی انگیزه به سوی مواد مخدر ، چشم و هم چشمی ، فساد اخلاقی و...راه می روند این موضوعی است که جامعه شناسان باید بررسی کنند و راهکاری برای این درد جامعه بیابند وگرنه پلیس نمی تواند به غیر از برخورد انتظامی راهکار دیگری داشته باشد. نقش پدر و مادرها در تربیت این فرزندان نقش شغل نقش دانشگاهها نقش تربیت بدنی و مکان های پر کننده وقت این قشر از جامعه نقش ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس