کد خبر 409245
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

محمد دادکان با دوران کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال گفت: احمدی نژاد اساسنامه فدراسیون را برای اصلاح پیش من فرستاد.

به گزارش مشرق، در حالی که بحث اساسنامه‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها هنوز داغ است و البته همه کارشناسان متفق‌القول هستند که این اساسنامه محل اختلاف است دیروز مهدی خبیری، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و عضو کمیته انتقالی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که اساسنامه فدراسیون‌ها قبل از تایید دولت، بهتر است مورد تایید فدراسیون‌های بین‌المللی قرار بگیرد تا محل چالش و اختلاف نشود.

این در حالی است که دیروز محمد دادگان هم در گفت‌وگوی مفصلی که با سایت برنامه نود داشت (اینجا)، درباره اساسنامه‌های مشترک صحبت کرد و البته نظر دادگان این بود که با این وضعیت اساسنامه‌های مشترک به جایی نمی‌رسند. در هر حال دادگان دیروز درباره اشکالات اساسنامه فدراسیون فوتبال هم به حقایقی اشاره کرد که برای اولین بار بود که منتشر می‌شده است.

اگر یادتان باشد سال گذشته روزنامه فرهیختگان اولین رسانه‌ای بود که به تخلفات اساسنامه‌ای فدراسیون فوتبال پرداخت و عزیزالله محمدی رئیس اتحادیه فوتبال و رئیس سابق سازمان لیگ، ‌در گفت‌وگو با فرهیختگان، اشاره کرد که حتی اساسنامه فدراسیون هنوز به تایید فیفا نرسیده و انتخابات اسفند ۹۰ با اساسنامه تایید نشده فیفا برگزار شده و این ماجرا به مناظره‌ای دربرنامه نود انجامید و هنوز هم کسی نمی‌داند که اساسنامه توسط فیفا تایید شده است یا نه.

 احمدی‌نژاد اساسنامه را فرستاد

اما زمانی که از او درباره لزوم بازنگری در اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پرسیده می‌شود دادگان برای اولین بار از ماجرایی پرده برمی دارد که در نوع خود جالب است. اینکه محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال را برایش می‌فرستد و از او می‌خواهد تا ایرادات اساسنامه را بگیرد و به هیات دولت بدهد. حرف‌های دادگان را بخوانید: «آقای احمدی‌نژاد، اساسنامه را داد به آقای حبیب کاشانی که پیش من بیاورد و به حبیب کاشانی گفته بود به دادگان بگو ایرادات اساسنامه را بگیرد و بگوید چه ایراداتی دارد واساسنامه را نگاه کند. این درست زمانی بود که کمیته انتقالی کارش تمام شده بود.» در واقع معاون محمود احمدی‌نژاد یعنی محمد علی‌آبادی دادگان را کنار گذاشته و باعث تعلیق فوتبال شده اما رئیس دولت وقت برای دادگان اساسنامه می‌فرستد تا تغییراتش را اعمال کند: «برای من فرستادند. گفتند نکند گول بخوریم. من یک گروه تشکیل دادم. ۲۰ روز نشستیم روی این کار کردیم در دفتر شخصی خودم. آنها کار می‌کردند و وقتی از دانشگاه برمی‌گشتم شب می‌آمدم دفتر با این گروه کار می‌کردم. برای اولین بار است که این را می‌گویم. نامه دربسته را حبیب کاشانی آورد در دفتر من و داد به من و گفت آقای رئیس‌جمهور گفته این اساسنامه است که باید دولت تایید کند، من یک گروه تشکیل دادم آقای ناصر نوآموز، آقای پهلوان، آقای شجاعی برهان، آقای سازگارنژاد، دو نفر آدم حقوقدان. نشستیم بند به بند بررسی کردیم وآنهایی که مورد نظرمان بود را نوشتیم. خدا شاهد است همان زمان، سازمان تربیت‌بدنی جلوی این کار ما را گرفت. یعنی سازمان تربیت‌بدنی به آقای احمدی‌نژاد گفته بود چون آقای دادگان این اساسنامه را دیده و نوشته حتما دلش با ما نیست. چی شد؟۴۰ نفر شد ۷۰ نفر که چی بشود؟ نوشتند در این ۷۰ نفر رئیس فدراسیون قبلی که شلاقش رو خورده بیاید و یک رای داشته باشد؟» دادگان قبول دارد که جای خیلی از نخبه‌های فوتبال درمجمع خالی است: «بله که خالی است. ما را که گذاشته بودند کنار. خودشان در کمیته انتقالی نوشتند و فرستادند رفت فیفا.» دادگان هنوز اساسنامه تصحیح نشده و خط خورده را در دفترش دارد: «خط خورده‌هایم را در دفترم دارم. اساسنامه را آنها داده بودند. ما ندادیم که. ما اصلاحات را نوشتیم و کنار بندها نوشتیم. هیچ چیزش اعمال نشد. رابط ما هم آقای حبیب کاشانی بود. از هر کسی که پرسیدیم گفتند سازمان تربیت بدنی وقت و رئیس علی‌آبادی نگذاشته است. ما هم اصلاح کردیم که یک دانه اش هم رعایت نشد. این را برای اولین بار است که رسانه‌ای می‌کنم.»

دادکان چرا اساسنامه فدراسیون را تغییر نداد؟

پس از آنکه محمد دادگان توسط محمد علی‌آبادی، ‌رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و معاون محمود احمدی‌نژاد از کار برکنار شد و فیفا به دلیل دخالت دولت در فوتبال، فدراسیون را تعلیق کرد، نزدیکان به دولت وقت می‌خواستند ماجرا را طور دیگری جلوه دهند و می‌گفتند برکناری دادگان به دلیل این است که اساسنامه را تغییر نداده است. از محمد دادگان دراین‌باره سوال شده است. اینکه چرا برای تغییر اساسنامه و ساختارش اقدام نکرده است که دادگان پاسخ داده است: «اقدام نکردم و اگر تغییر می‌دادم می‌شد همین. این اساسنامه بعد از کنار گذاشته شدن من تغییرات در آن انجام شد. بعد هم گفتند که دادگان تغییر نداده بود.» در واقع منظور دادگان این است که در اساسنامه مشترک جدید که پیش‌نویسش نوشته شده است اختیارات وزیر ورزش و جوانان برای عزل و نصب زیاد می‌شود. در واقع آن زمان هم رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی می‌خواست بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال باشد که رئیس فدراسیون را خودش عزل و نصب کند که دادگان در مقابل این کار مقاومت کرده است: «بعد از من آمدند آن گروه کمیته انتقالی اینها را درست کردند و تعداد مجمع را بالای ۷۰ عضو بردند و از ۴۱-۴۲ نفری به هفتاد و چند نفر رساندند. این اتفاقات افتاده، ما نکردیم بعد از ما کردند. کمیته انتقالی، سرپرست فدراسیون آقای کیومرث هاشمی و سازمان تربیت‌بدنی آقای علی آبادی، برای چه کردند؟ برای پیشرفت فوتبال؟»

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی حقجو ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    مجید جان .دادکان نه دادگان
  • مهدی ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اوج ورزش ایران از زمان احمدی نژاد پایه ریزی شد والیبال ما بسکتبال و وزنه برداری و .... همه برنامه ریزیها و سرمایه گذاریهای زمان احمدی نژاد است حالا دیگه دادکان ایجور گفت فلان اینجور گفت و.....
  • مهدی ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    دروود بر احمدی نژاد
  • حمید ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    شما که میگید احمدی نژاد معلومه هیچی نمیدونید دوران احمدی نژاد کجاش تو ورزش پایه سازی شد که ما نمیدونیم بعدشم فکر میکنی والیبال تو یکی دو سال پیشرفت میکنه؟ ده سال دوازده سال کار شده عزیزم که برمیگرده به دولت هشتم ببین دوران کی بوده البته اگه واقع بین هستی
  • مهدی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    درود خدا بر محمو د
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    دکتر احمدی نژاد عشق است .
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    واقعا..............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس