کد خبر 408532
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

سخنگوی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد کشتی‌های آمریکا محاصره یمن را تشدید کرده‌اند.

به گزارش مشرق، علیرغم آنکه عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد به حملات یک ماهه خود علیه یمن پایان داده است، «محمد البخیتی» سخنگوی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که کشتی‌های آمریکا محاصره یمن را تشدید بخشیده‌اند.

البخیتی به رویترز تصریح کرد که آمریکا کشتی های خود را به سمت آبهای امتداد ساحل یمن حرکت داده است تا «محاصره‌ای که به یمن تحمیل شده است و زندگی مردم یمن را تحت تنبیه جمعی قرار داده است، تشدید کند».

سخنگوی جنبش انصارالله تأکید کرد: این گام آنها، سطح مشارکت آنها در این جنگ افزایش می‌دهد.

روز دوشنبه هفته جاری، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که حضور خود را در نزدیکی یمن با یک ناو هواپیمابر و یک رزم ناو تقویت کرده است.

مقامات پنتاگون اعلام کرده اند که در حال انجام عملیات امنیتی دریایی هستند و رد کردند که هدف آنها رهگیری محموله‌های احتمالی سلاح است که به یمن منتقل می‌شود.

عربستان سعودی روز سه‌شنبه بعد از حدود یک ماه حملات هوایی به یمن که هزاران نفر جان خود را در این حملات از دست دادند اعلام کرد که عملیات «طوفان قاطع» به اهداف خود دست پیدا کرده است و در نتیجه به حملات خود پایان دادند.

با اینحال بسیاری از تحلیلگران می‌گویند، عربستان سعودی به جنگ خود در یمن پایان نمی‌دهد و به منظور آنکه وجهه خود را تا حدودی بهبود بخشد اعلام کرده  که می‌خواهد بر راه‌حل سیاسی متمرکز شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    احتمالااین کاریانکی هادرراستای ارتقای حقوق بشره!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس