کد خبر 408271
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

رئیس جمهور مستعفی یمن ضمن ابراز قدردانی از کشورهایی که در عملیات "طوفان قاطع" حضور دارند، تاکید کرد که پس از رهایی از دست افراد "توطئه‌گر" به منظور اجرای روند انتقال سیاسی در کشور به یمن بازخواهد گشت.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز عربی اعلام کرد: عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در پی اعلام توقف حملات عربستان به یمن، و آغاز مرحله جدید تحت عنوان "عملیات احیای امید" اعلام کرد که فداکاری‌های یمن بی‌فایده نخواهد بود و وی برای تشکیل ارتشی با هویت ملی یمنی تلاش خواهد کرد.

منصور هادی ضمن ابراز قدردانی از کشورهای شرکت کننده در عملیات "طوفان قاطع" اظهار کرد که وی و طرفدارانش پیروز خواهند شد و به منظور بازسازی کشور به یمن بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: ما به زودی پیروز می‌شویم و یمن جدیدی را که در آن تمام اقشار و تشکل‌ها حضور داشته باشند، خواهیم ساخت.

منصور هادی از تمام سران سیاسی کشور خواست تا در راستای قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت اقدام مثبت و کارسازی ترتیب دهند.

منصور هادی ضمن تاکید بر اجرای تمام بندهای قطعنامه شورای امنیت اظهار کرد که به هیچ وجه ملت بی‌گناه یمن را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن اظهار کرد: از تمام تلاش‌های پادشاه عربستان و دوستان خود در این کشور برای پایان دادن به رنج و سختی ملت یمن تشکر می‌کنیم.

وی افزود: کشورهای عربی دوست و همسایه ما به ویژه عربستان نقش مهمی در تمام زمینه‌ها و رخدادهای سیاسی یمن دارند به همین خاطر من به نوبه خود و تمام ملت یمن از کشورهای دوست خود که برای استقرار و ثبات یمن تلاش می‌کنند قدردانی و تشکر می‌کنم.

هادی تصریح کرد: این تصمیم مرحله جدیدی را مشخص می‌کند و زمینه ساز مذاکرات مثبت در کشور است که به نفع تمام یمنی‌ها خواهد بود.

وی افزود: همگان به زودی شاهد مواضع شجاعانه و قدرتمند فرماندهان و نظام کشور خواهند بود؛ کسانی که به ندای ملت خود پاسخ می‌دهند و بار دیگر قدرت و تسلط ارتش را احیا می‌کنند. تا اینکه بتوان هر چه سریعتر ارتشی را با هویت ملی و یمنی آن هم برای دفاع از کشور تاسیس کرد.

منصور هادی خطاب به نیروهای مسلح یمن گفت: من اطمینان دارم که تمام نهادهای نظامی و امنیتی یمن با ملت و وطن خود هستند و در مقابل هرکسی که خواهان نابودی و به انحراف کشیده شدن نهادهای نظامی کشور است می‌ایستند.

وی خطاب به ملت یمن اظهار کرد: علی رغم دوری و فاصله‌ای که به اجبار از شما داشتم اما قلب و عقلم با شماست و تمام حوادث کشور را پیگیری می‌کنم و بدون هیچ کوتاهی به مسئولیت‌های ملی و وظایف خود عمل خواهم کرد. من متوجه هستم که اوضاع کشور اکنون نابسامان است اگر به خاطر داشته باشید زمانی که در سال 2012 سوگند یاد کردم به شما یادآور شدم که کشور طی دو سال آتی با مشکلات و چالش‌های زیادی رو به رو خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازبینی درباره آینده کشور گفت: ملت ما باید گذشته سیاه خود را فراموش کند و به سمت تشکیل کشور یکپارچه‌ای که ملت و دولت آن با هم اتحاد و همکاری داشته باشند، پیش رود.

او با در خواست برای تعامل مثبت با قطعنامه شورای امنیت اعلام کرد که در راستای تقسیم قدرت سیاسی و معنوی بین عبدالله صالح و حوثی‌ها بر سر 10 نقطه توافق حاصل شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    توی دیوانه روانی شیطان صفت قلب و عقل داشتی؟!!!!!!!! به خدا من اگر جای مردم یمن بودم اجازه نمی دادم پای نحست به کشور باز شه ....مرد تیکه سنگدل قصاب!
  • موریس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خائن وطن فروش مزدور ، خون ملت یمن گردن تو و آل سعودی کثیف هست .
  • اسماعیلی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    این جور آدمها برای دسترسی به قدرت از ناموس فروشی هم ابایی ندارند.
  • حکمت ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خاک بر سر رئیس جمهوری که از بمباران کردن ملتش تشکر می کند.مطمئن باشید اربابان ایشان هم به همچنین فرد زبونی بها نخواهند داد
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    برو اونجا ببین چطوری جرت میدن
  • هموطن ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    مردکه پدر سگ عجب رویی دارد هنوز از مردم وارتش یمن حرف میزند خوب مردک خر نفهم تو ضد هوایی یمن را از کار انداختی تا ارتش یمن را ضعیف کنی مردم یمن را بوسیله مشتی وهابی بی دین کشتی هنوز دم از مردم وارتش یمن حرف میزنی سنگ پای قزوین هم به زبری روی تو پدر سگ بیشرف نیست به لعنت خدا گرفتار بشی انشااله
  • حسن ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    آخه یکی نیست بهش بگه مردک تو که می خواستی رهبر یمن باقی بمونی پس چرا فرار کردی ؟ تو باید مانند رهبر لیبی تو کشورت می موندی تا میدیدی چه بلایی به سرت می اومد .معلوم تیکه بزرگت گوشت بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس