کد خبر 407997
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: از امروز عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای(کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس) براساس اطلاعات بارنامه و صورت وضعیت ثبت و در اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش محاسبه می‌شود.

‌به گزارش مشرق، شهرام‌ آدم‌نژاد بیان کرد: طرح تخصیص سوخت ناوگان عمومی کشور براساس پیمایش طبق مصوبه هیئت وزیران در 14 بهمن ماه سال 93، در دو مرحله به اجرا درمی‌آید که مرحله نخست آن از اول خرداد سال 94 براساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMR بارنامه بین‌المللی برای ناوگان ترانزیت کالا، آغاز می‌شود.

آدم‌نژاد افزود: مرحله دوم طرح از اول مهرماه 95 آغاز می‌شود و میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون شهری و برون شهری و تردد براساس سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) محاسبه و ارایه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه سوخت، جلوگیری از قاچاق سوخت و نظم بیشتر اعلام کرد و افزود:

از امروز هیچ‌گونه تغییری در ارایه سوخت ناوگان به وجود نمی‌آید بلکه عملکرد آنها براساس پیمایش ثبت می‌شود و این پیمایش در خرداد ماه ملاک ارایه سوخت خواهد شد.

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند قرارداد ناوگان عمومی کشور اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های نفت (شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران به عنوان رئیس کارگروه)، وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)، وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولیت تعیین میزان مصرف سوخت، پایش و نظارت بر اجرای این تصویب‌نامه را به عهده دارد و جلسات هماهنگی در اجرای این طرح در حال برگزاری است.

آدم‌نژاد‌ افزود: کمیته فنی ذیل کارگروه توزیع سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای براساس پیمایش متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو تشکیل شده است که در زمینه برآورد میزان مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر، روش انتقال داده‌ها یا اطلاعات از سازمان راهداری به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تبدیل کیلومتر پیمایش ناوگان براساس اسناد حمل به لیتر یا لیتراژ و تعیین سهمیه ثابت جدید برای ناوگان عمومی یا ناوگان‌های فاقد اسناد حمل، فعالیت‌ می‌کنند.

وی بیان کرد: توزیع سوخت در آغاز طرح به طور عملکرد ماهیانه و براساس بارنامه و صورت وضعیت است یعنی آخر ماه آمار کارکرد هر خودرو حمل و نقل عمومی استخراج و کیلومتر پیمایش آن در هر 100کیلومتر تبدیل به لیتر می‌شود؛ سپس اطلاعات براساس بارنامه و پلاک خودرو به شرکت پخش داده می‌شود و تا زمانی که عملکرد وسیله‌ نقلیه مشخص نشده است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با هماهنگی سازمان میزان مناسبی سوخت برای هر وسیله‌ نقلیه در کارت سوخت شارژ می‌کند.


منبع: روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    باجیپی اس سوخت تحویل دهید
  • قاسمي ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    با سلام وضعيت سوخت كاميونهاي كمپرسي درون شهري چه خواهد شد و براي اينكه سوخت اين كاميونها قطع نشود چه اقدامي بايد انجام داد و به كجا مراجعه كرد؟ باتشكر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس