رحماني فضلي خواستار برگزاري جلسه غيرعلني مجلس براي توضيح درباره پول هاي كثيف بود اما هيات‌رئيسه مي‌گويد در يك جلسه علني، توضيحات وزيركشور را مي شنود.

به گزارش مشرق،رحماني فضلي خواستار برگزاري جلسه غيرعلني مجلس براي توضيح درباره پول هاي كثيف بود اما هيات‌رئيسه مي‌گويد در يك جلسه علني، توضيحات وزيركشور را مي شنود.

روزي كه وزير كشور از ورود پول‌هاي كثيف قاچاق به سياست خبر داد، همه را شوكه كرد. اگر تا پيش از آن ورود پول‌هاي شبهه دارد و پول‌هايي كه فعالان اقتصادي با زدوبندها و رانت‌هاي اقتصادي به دست آورده بودند، مطرح بود، حالا سطح ماجرا بسيار فراتر رفته بود. پول‌هاي كثيف قاچاق چيزي نبود كه به همين راحتي بتوان از آن گذشت.


به دنبال اين ماجرا علي لاريجاني موضع گيري كوتاه اما تندي را اتخاذ كرد. او در اتخاذ اين موضع‌گيري دوست و همكار سابق خود كه حتي گفته مي شد با نظر مثبت او به وزارت كشور رفته را در نظر نگرفت در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی با اشاره به این مطلب که اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است، گفته بود: اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند؛ اینگونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد، اگر کسی از اینگونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.


اما در مقابل رحماني فضلي توضيح داد كه اطلاعات درستي به لاريجاني درباره اظهارنظر او داده نشده است. او معتقد بود كه در اين باره «تنها هشدار» داده است. با اين حال تاكيد كرده بود كه «بنده نگفتم قانون نداریم،حتما کشور بر اساس قانون اداره می‌شود، ولی قانون به تنهایی کافی نیست. ما قانون داشتیم اما شهرام جزایری به وجود آمد، قانون داشتیم و فساد ۳۰۰۰ میلیاردی رخ داد، قانون داشتیم و بابک زنجانی ها به وجود آمدند. باید در کنار قانون اجرای دقیق و قوی و نظارت درست برقرار باشد.»


رحماني فضلي همان موقع اعلام آمادگي كرد كه در يك جلسه «يكساعته» و در «صحن غيرعلني» درباره فرآيند پول هاي كثيف براي نمايندگان توضيح دهد.


اما امروز بهروز نعمتي سخنگوي هيات رئيسه مجلس از يك «جلسه علني» براي بررسي اين موضوع خبر داد و گفت: در جلسه امروز هیئت رئیسه، مباحث مرتبط با ادعای پول‌های کثیف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که آقای رحمانی فضلی در یک جلسه علنی درباره پول‌‌های کثیف به نمایندگان گزارش بدهد.


نعمتي همچنين راه را براي اعتراض نمايندگان باز گذاشت و گفت كه: «البته ممکن است برخی نمایندگان مجلس هم درباره اظهارات آقای وزیر کشور مطالبی داشته باشند که آنها نیز در جلسه مطالب خود را مطرح خواهند کرد.»


حالا سئوال اصلي اينجاست كه آيا وزير كشور حاضر است در «جلسه علني» اطلاعات خود را بيان كند؟ نفس درخواست «جلسه غيرعلني» از سوي وزير كشور نشان مي‌داد كه وزيركشور قصد ندارد تا برخي مسائل را به صورت علني منتشر كند. حالا بايد ديد وزيركشور در مقابل اين درخواست مجلس براي استماع اظهاراتش در جلسه علني چه واكنش نشان مي‌دهد؟ آيا وزير به جلس علني مجلس خواهد رفت؟
 

منبع: مثلث آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس