کد خبر 407820
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفات با تغییر دستور مجلس تمایلی به تفکیک حوزه‌های انتخابیه میاندوآب از شاهین‌دژ و تکاب نشان ندادند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفات با تغییر دستور مجلس تمایلی به تفکیک حوزه‌های انتخابیه میاندوآب از شاهین‌دژ و تکاب نشان ندادند.

به درخواست جمعی از نمایندگان مجلس تغییر دستور برای رسیدگی به طرح تعیین حوزه‌های انتخاباتی مجلس در استان آذربایجان غربی مطرح شد که عیسی زاده در توضیح این درخواست، گفت: در حال حاضر دو نماینده وظیفه نمایندگی شهرستان‌های میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ را بر عهده دارند که به دلیل وسعت منطقه رسیدگی هر دو نماینده به این سه شهرستان‌ها و توابع آنها مشکل است.

وی یادآور شد: به دلیل برخی اختلافات در استان آذربایجان غربی در برخی مجالس گذشته انتخابات در این سه شهرستان ابطال و در مرحله دوم برگزار شد.

ابراهیم نکو در مخالفت با این درخواست طرح مذکور را مغایر اصل 74 دانست و افزود: به دلیل زمان‌بر و هزینه‌بر بودن تفکیک حوزه‌های انتخابیه درون یک استان شاید رسیدگی به این طرح در وقت دیگری مناسب‌تر باشد.

روح‌الله بیگی در موافقت با این طرح گفت: مسافت زیاد و جابجایی در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن شش ساعت زمان می‌برد. به همین دلیل درخواست داریم برای شهرستان میاندوآب یک نماینده و برای شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب نیز یک نماینده تعیین شود.

پس از اظهارات متقاضیان از 235 نماینده حاضر در جلسه فقط 98 نماینده با این درخواست موافقت کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس