کد خبر 407610
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه مجموع کمک‌های ارسالی و آماده ارسال این جمعیت به یمن ۳۱ میلیارد ریال بوده است، گفت: هلال‌احمر ایران آمادگی خود را برای برپایی یک بیمارستان صحرایی در یمن اعلام کرده که در صورت مهیا شدن شرایط، این بیمارستان به یمن ارسال خواهد شد.

 به گزارش مشرق، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر، در نشست خبری با اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به مردم مظلوم یمن، اظهار کرد: بر این اساس شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک‌های ملی، ملت، مسکن، صادرات، شهر و دی آماده دریافت کمک‌های ریالی و شماره حساب ۷۰۲۰۷۰ نزد بانک ملی ایران برای دریافت کمک‌های ارزی مردم نوع‌دوست کشورمان به یمن است.

وی افزود: امکان دریافت کمک‌های غیرنقدی مردمی وجود ندارد؛ اما تمامی کمک‌های نقدی مردم عزیز کشورمان در اسرع وقت به این کشور ارسال خواهد شد.

برپایی بیمارستان صحرایی در یمن

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مقرر شده است یک بیمارستان صحرایی در یمن راه‌اندازی شود، گفت: به علاوه سه محموله از کمک‌های ارسالی تا پیش از ششم فروردین ماه و قبل از حمله عربستان سعودی به یمن رسیده و بیش از ۳۷ تن محموله به یمن ارسال شده که ارزش ریالی این محموله ها بیش از ۱۴ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: محموله‌های دیگری نیز آماده ارسال داریم که آخرین محموله آن به وزن  ۹۶ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم شامل اقلام امدادی، چادر، پتو، ست ظروف، اقلام بهداشتی و وسایل گرم کننده، اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی آماده ارسال است.

۱۳۳ تن محموله ارسالی و آماده ارسال به یمن

محمدی عراقی با تاکید بر اینکه در مجموع ۱۳۳ تن محموله ارسالی و آماده ارسال به یمن را خواهیم داشت، یادآور شد: ارزش ریالی این محموله ها ۳۱ میلیارد ریال است.

معاون امور بین‌الملل و امور بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد: شرایط امنیتی برای ارسال محموله‌ها فراهم تا هر چه سریعتر محموله‌ها برای مردم یمن ارسال شود.

وی بیان کرد: براساس گزارش‌های دریافتی کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در یمن وجود دارد که در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر کمک‌های جمعیت هلال‌احمر ایران را به یمن ارسال کنیم.

ارسال ۱۹ محموله کمک‌های امدادی هلال‌احمر ایران به سایر کشورها در سال گذشته

محمدی عراقی با اعلام اینکه علاوه بر حضور جمعیت هلال‌احمر ایران در عرصه‌های بین‌المللی، برنامه‌هایی را نیز در سطح بین‌المللی در داخل کشور اجرا کرده‌ایم، اظهارکرد: بیش از ۹ دوره آموزش بین‌المللی در داخل کشور برگزار شده است که از جمله آنها می‌توان به تربیت مربیان امداد و نجات اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹ محموله بین‌المللی کمکهای امدادی هلال‌احمر ایران در سال گذشته برای سایر کشورها ارسال شده که حجم گسترده‌ای از این کمک‌ها به عراق بوده است، علاوه بر آن کمک‌هایی هم برای مردم غزه، سوریه و افغانستان نیز در سال گذشته صورت گرفته است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر به بحران ابولا در غرب آفریقا اشاره و تصریح کرد: در زمینه بحران ابولا نیز کمک‌های خوبی از سوی هلال‌احمر ایران به مناطق درگیر ارسال شد و توانستیم در این زمینه سابقه درخشانی از خود به جا بگذاریم.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ارسال محموله‌های کمک بشردوستانه در مقایسه با سال گذشته به لحاظ حجمی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: بیش از ۹۸۰ هزار تن حجم و وزن محموله‌ها به خارج از کشور بوده که در مقایسه با حجم محموله‌ها در سال قبل از آن، ۴۸۰ هزار تن رشد داشته است.

محمدی عراقی ارزش ریالی کمک های ارسال شده در سال گذشته را ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان محموله در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن، ۲ برابر افزایش داشته است.

منبع: اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    من حوصله بانک رفتن ندارم,یه شماره کارت بذارین اینترنتی کارت به کارت کنم.
  • حانیه ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 0
    یه شماره کارت بدین لطفا تا کارت به کارت کنیم
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    خواهشا شماره اینترنتی بدین برای کمک به یمن مردم وقت ندارن برن بانک
  • محمد حسن مقضی ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    لطفا شماره کارت بدین
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    لطفا شماره کارت بدین
  • نعیمه ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام لطفا برای کمک به فقر زدایی در آفریقا انشالله اگه ممکنه یه شماره حساب بدین...واقعأ خیلی دردناکه وضعیت فقر در آفریقا
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    برای کمک به کردستان سوریه مشتاقم , شماره بدید لطفن
  • فهیمه ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    وقتی می بینم تو ای روزگار نامردی که مظلوم ها به خاک و خون کشیده میشن اما چند نفر را می بینم که هنوز رنگ انسانیت تو وجودشون هست و میخوان به مردم کمک کنند چراغ شادی تو دلم روشن میشه.ممنون
  • وحید ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    شماره کارت بدین خواهشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس