کد خبر 407270
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: دریک مقطع یک پیش نویس به ما ارائه شد که برای من رضایت بخش نبود.

بنارضایتی فابیوس از پیش نویس ارائه شده در مذاکراته گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی روزنامه ی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: لوران فابیوس در مصاحبه با این روزنامه درباره ی تصمیم روسیه به تامین تسلیحات ضد موشکی به ایران هشدار داد و گفت تامین این تسلیحات برای ایران باعث تقویت مخالفت با توافق هسته ای با ایران خواهد شد و به تنش ها در منطقه دامن می زند.

لوران فابیوس گفت لغو ممنوعیت تحویل سیستم اس ــ سیصد به ایران باعث ارسال نشانه ای نادرست ، آن هم در زمانی می شود که غرب تلاش می کند توافقنامه با ایران را ،که چارچوب آن در لوزان سوئیس بدست آمده بود، نهایی کند و از این طریق بلند پروازی های اتمی ایران را محدود کند.

لوران فابیوس گفت: هدف از توافقنامه با ایران جلوگیری از اشاعه ی هسته ای در منطقه است اما به طور گسترده تر هدف از این توافق فرونشاندن تنش ها است.

وی افزود: ما باید از ایجاد این برداشت اجتناب کنیم، که این دوره منجر به مسلح شدن دوباره می شود، چون این برداشت باعث ایجاد فضایی نامطلوب خواهد شد و مخالفان توافقنامه را جسور خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ی فرانسه درعین حال هشدار داد که باید مراقب بود چون درباره ی مسائل بحث صورت گرفت اما هنوز توافق بدست نیامده است.

وی گفت: این نکات مهم هستند. موضع فرانسه این است که این کشور خواستار توافقنامه است اما این توافقنامه باید قوی و قابل راستی آزمایی باشد.

لوران فابیوس گفت: دریک مقطع یک پیش نویس به ما ارائه شد که برای من رضایت بخش نبود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس