کد خبر 407105
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

پلیس رژیم صهیونیستی معاون وزیر امور داخلی و عضو سابق حزب «اسرائیل بیتنا» را برای بازجویی درباره فساد مالی اخیر در اراضی اشغالی بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، پلیس رژیم صهیونیستی «فاینا کرشنبام» معاون وزیر امور داخلی و عضو سابق حزب «اسرائیل بیتنا» را برای بازجویی درباره فساد مالی اخیر در اراضی اشغالی بازداشت کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»،‌ پلیس امروز صبح (یکشنبه) فاینا کرشنبام را بازداشت و خانه او را بازرسی کرد و رایانه و سایر وسایل مرتبط با این تحقیقات را ضبط کرد. 

سال گذشته میلادی، سه سیاستمدار ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «فاینا کرشنبام» و «ستاس میسژنیکوف» وزیر سابق توریسم این رژیم که هر دو عضو حزب «اسرائیل بیتنا» (به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل) بودند، به خاطر فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، ظاهرا این مظنونان به طور غیرقانونی به برخی منابع و سازمان‌های غیرانتفاعی بودجه اختصاص داده‌اند، به برخی سازمان‌های شورای منطقه‌ای سرمایه منتقل کرده‌اند و از طریق شرکت‌های صوری اقدام به پولشویی کرده‌اند. به علاوه، ظاهرا مظنونان رشوه هم داده‌اند. از منازل و دفترکار آنها بازرسی انجام شد و کامپیوترها و اسناد موجود در این مکان‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات ضبط شد.

بر اساس این گزارش، فاینا کرشنبام معاون وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی به دادن رشوه به سازمان‌های غیرانتفاعی مظنون بود. سایر مقاماتی که در این فساد مالی دخیل بوده‌اند، شامل وزیر سابق، روسای شورای منطقه‌ای، مدیران دفاتر کابینه اسرائیل، روسای سازمان‌های غیرانتقاعی و مقامات ارشد در شرکت‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی و فعالان سیاسی هستند. انتظار می‌رود مقامات ارشد دیگری نیز برای شهادت دادن، احضار شوند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ژنرال «یوچانان دانینو» بازرس کمیساریای پلیس اسرائیل روز گذشته (شنبه) اعلام کرد، محققان با همکاری 6 شاهد در حال تشکیل پرونده هستند. او گفت، این پرونده یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در اراضی اشغالی است و پلیس چاره‌ای نداشت جز اینکه این موضوع را در دسامبر 2014 علنی کند و تا پایان برگزاری انتخابات در مارس 2015 منتظر نماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس