کد خبر 407004
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

رییس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش اظهار داشت: واردات و قاچاق کفش رکود را به این صنعت آورده است، واردات کفش خارجی در سال ۹۳ دو برابر شده؛ واردات ضربات سنگینی را به صنعت کفش وارد می‌کند

 به گزارش مشرق، علی لشگری، رییس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش اظهار داشت: وضعیت بازار کفش در حال حاضر مطلوب نیست، زیرا شاخص بهای کفش در مقایسه با تورم رقم بالایی است.

وی افزود: طبق آمار بانک مرکزی تورم 15.6 درصد بوده که شاخص بهای صنعت کفش در پایان اسفند 93 ، 23 رشد داشته که این مسئله فعالیت در صنعت کفش را برای تولید کننده زیان بار می کند.

این فعال صنعت کفش خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در صنعت کفش کشور چه در بخش تولیدات چرمی و چه غیر چرمی انجام شده است ولی همچنان مردم رقبتی به خرید کفش تولید داخل ندارند و این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد.

لشگری در تشریح مشکلات موجود در صنعت کفش کشور بیان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده برای تولید کفش در کشور بسیار بالاست و قدرت خرید مردم هم با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کاهش یافته است، بنابراین رکود در این صنعت همچنان تداوم دارد.

وی در مقایسه صنعت کفش کشور با دنیا عنوان کرد: در حال حاضر دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کفش و عدم دسترسی به بازارهای بین المللی مشکلات زیادی را برای رقابت صنعت کفش ایران با دیگر کشورها به وجود آورده است.

این فعال صنعت کفش با انتقاد از از واردات و قاچاق بی رویه کفش به کشور تصریح کرد: در سال 93 که تولید کمتری داشتیم کفش‌ها نیز چه به صورت واردات و چه به صورت قاچاق بیشتر از سال‌های قبل وارد کشور شد و طبق گزارش گمرک ما سال گذشته در بحث واردات کفش‌های خارجی صد در صد رشد داشته‌ایم و چند برابر این آمار نیز کفش به صورت قاچاق وارد بازارهای کشور شد.

لشگری ادامه داد: واردات کفش ضربات سنگینی را به صنعت کفش کشور وارد می کند که این مسئله در تولید کفش قاچاق بیشتر دیده می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت کفش در سال جاری بیان کرد: در سال جدید قیمت کفش‌ها افزایش خاصی نداشته است اما در پایان سال 93، شاخص بهای کفش مصرفی حدود 22 درصد بود و این در حالی است که شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی تورم کل 6/ 15 بوده است. این موضوع نشان دهنده این مطلب است که  کفش در مقایسه با میانگین قیمت بالاتری داشته است.

این فعال صنعت کفش به چشم انداز این صنعت در سال 94 اشاره کرد و گفت: امسال صنعت کفش با توجه به کاهش تحریم ها وارد فاز رقابتی خواهد شد و از طرفی کمتر شدن تورم در این صنعت نیز مرحله‌ای دیگر است که باید با موفقیت از آن گذشت.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس