کد خبر 406678
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

خانواده شهید «عباس امیدی» شهید تازه شناسایی شده بعد از ۲۹ سال با فرزند شهیدشان دیدار کردند. شهید خلیلی در سن ۱۹ سالگی، سال ۶۵ در منطقه پنجوین به شهادت رسید و پیکر او در سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در باغ‌موزه دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «عباس امیدی» شهید 19 ساله‌ای که دوبار به جبهه اعزام شد تا فرمان رهبر خود را لبیک گفته باشد. آخرین بار از لشکر 77 ثامن الائمه خراسان به عنوان سرباز ارتش به جبهه‌های جنگ اعزام شده بود در منطقه پنجوین و در عملیات والفجر9 جنگید. خانواده‌اش هیچ درک واضحی از شهادتش نداشتند؛ عده‌ای احتمال می‌دادند شهید شده باشد برخی اسارت را گمان می‌کردند و خود خانواده تا آخرین روز بازگشتش را به انتظار نشسته بودند.

خانواده شهید عباس امیدی، یکی دیگر از شهدای گمنام مدفون در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت که هویت او از طریق DNA شناسایی شد، دقایقی پیش با حضور بر سر مزار شهید پس از گذشت 29 سال با او دیدار کردند. در این دیدار مادر شهید، دو برادر و شش خواهر شهید  امیدی حضور داشتند و مزار او را پس از گذشت چهار سال از تدفین او زیارت کردند.

آن‌ها هیچ یک درک واضحی  از شهادت عباس نداشتند امیدوار بودند که روزی برمی‌گردد. هرچند که نه اسمش میان اسرا بود نه نشانی از او یافته بودند اما خواهرانش چشم  انتظار بازگشتنش بودند. ولی مادر او زنی بود از جنس مقاومت؛ محکم و بااقتدار می‌گفت 29 سال صبوری کردم و کمرم خم نشد. اشک می‌ریزد اما خوشحال است از شناسایی شدن فرزندش. می‌گوید به خوابم می‌آمد و می‌گفت من کنارت هستم. حالا می‌بینم که او در میان ما بوده و ما بی‌خبر بودیم.

شهید «عباس امیدی» فرزند محمد، متولد سال 46 شهر مشهد است. او چهارمین فرزند از 9 فرزند خانواده بود که  از لشکر 77 ثامن الائمه خراسان به عنوان سرباز ارتش به جبهه‌های جنگ اعزام و در چهارم فروردین ماه سال ٦٥ مفقود اعلام شد. اما پیکر مطهر ایشان در سال ٩٠درعملیات تفحص کشف شد. این شهید بزرگوار در اردیبهشت سال ٩٠ مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس تهران تدفین شد.حال بعد از گذشت 29 سال از شهادت و چهار سال از تدفین هویت پیکر او شناسایی شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس