کد خبر 406642
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

سایت روزنامه ترکی «دیلی صباح» به تازگی به معرفی فیلم جدید مجید مجیدی پرداخته است.

به گزارش مشرق، دیلی صباح در مقاله‌ای نوشته است: مجید مجیدی فیلمساز ایرانی منتظر نمایش جدیدترین فیلمش «محمد رسول‌الله (ص)» است که به خاطر استفاده از تصویر حضرت محمد (ص) در بعضی محافل مذهبی بحث‌های بسیاری را به وجود آورد اما خود مجیدی می‌گوید از علمای شیعه و سنی حمایت ارزشمندی دریافت کرده است. به گفته او اسلام و حضرت محمد(ص) باید از طریق هنر معرفی شوند. او که با یکی از نمایندگان سازمان آندالو صحبت می‌کرد، گفت هنوز برای نقد فیلم زود است.

بعد از فیلم حماسی معروف مصطفی عقاد یعنی «محمد رسول‌الله»، فیلم مجیدی تنها فیلمی خواهد بود که به طور اختصاصی به دوران کودکی زندگی پیامبر اسلام می‌پردازد.

مجیدی با تاکید بر این نکته که بحث کردن درباره فیلم بدون تعصب بعد از اکران آن بهترین موقع خواهد بود، گفت: من واقعا از تمام نقدها استفاده می‌کنم و به آن‌ها احترام می‌گذارم. با این حال، حرف زدن با چنین تعصبی درباره فیلم هنوز کمی زود است.

فیلم هنوز در سالن‌های سینما به نمایش درنیامده است اما برای علمای شیعه و سنی پخش شده است. مجیدی می‌گوید آنها در کل بازخوردهای مثبتی ارایه دادند.

مجیدی کارگردان ایرانی گفت: ما نظرهای علمای شیعه و سنی را پرسیدیم که همه‌شان راضی‌کننده و حمایت‌کننده بودند. بیشترشان نقدهای مثبتی دادند. تنها بعضی از علما بازخوردهای منفی درباره تهیه تکنیکی فیلم دادند. نقدهای بعضی از علمای خاص که جایگاه خاصی در بخش‌های مختلف اسلام دارند برای من بسیار ارزشمند هستند. امیدوارم آن‌ها فیلم را تماشا کنند و ما را از این جهت هدایت کنند.

پیش‌نمایش ویژه فیلم دو بار به تعویق افتاده و کامل کردن مراحل تهیه تقریبا هفت سال به طول انجامید. مجیدی می‌گوید در حالیکه دست اندرکاران فیلم ارزش بسیاری به مراحل تهیه می‌دادند، پروژه بسیار بیشتر از آن که پیش‌بینی می‌شد به طول انجامید. او اضافه کرد: بعضی مراحل فیلمبرداری در خارج از کشور صورت گرفت. ما با افراد حرفه‌ای کار کردیم و جلوه‌های ویژه خلق کردیم. دلیل اینکه وقت بسیاری رویش صرف کردیم همین است. این یک پروژه بزرگ بین‌المللی است.

انتظار می‌رود فیلم «محمدرسول الله(ص)» در ماه ژوئن اکران شود. قبل از تور بین‌المللی، این فیلم در فستیوال فیلم کن نیز حضور خواهد داشت. مجیدی می‌گوید فیلم‌های بسیار کمی هستند که زندگی حضرت محمد(ص) در دنیای اسلامی را نشان می‌دهند. این هم دلیل دیگری است که فیلم بحث‌های بسیاری را به وجود آورده است.

در ادامه این مقاله نویسنده به فیلم مصطفی عقاد فیلمساز فقید سوری پرداخته و می‌نویسد در این فیلم تصویر و صدایی از پیامبر وجود نداشت، اما مجیدی صدای حضرت را در فیلم دارد و معتقد است برای این کار فتوای بازدارنده‌ای وجود ندارد.

مجیدی می‌گوید: بعد از فیلم «محمد رسول‌الله» که ۴۰ سال پیش اکران شده بود، هیچ فیلم مشابه دیگری تهیه نشده است. بعد از مدت زمان طولانی مانند این طبیعی است که نقدهای متفاوتی دریافت شود. ما از تمام نقدها استقبال می‌کنیم. اگر نقد جدی‌تر گرفته شود، راحت‌تر می‌توان اسلام و پیامبر گرامی‌اش را از طریق هنر معرفی کرد. من باور دارم که علمای اسلامی نقشی تعیین‌کننده دارند و باید این کار را انجام دهند.

وی می‌گوید اگر اسلام از طریق هنر معرفی نشود، ممکن است از آن سوءاستفاده شود. هنر وسیله‌ای بسیار تاثیرگذار برای نشان دادن روی زیبای اسلام و پاسخ دادن به کسانی است که آن را به شیوه‌ای بسیار منفی نمایش می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس