کد خبر 406582
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار با اعلام تعرفه جدید صدور پروانه کار اتباع خارجی، شرایط اشتغال اتباع خارجی را در ایران اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علی اقبالی گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۹۴ تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی در ۳۱ استان را ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال تعیین و تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی را دو میلیون و ۷۰ هزار ریال درسراسر کشور اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود. پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده به طور جدی خودداری کنند.

اقبالی افزود: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را در اسرع وقت به وزارت کار اعلام نکنند. درصورت عدم اعلام با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و ماهانه یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۷۵ ریال جریمه و به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس