کد خبر 378787
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد از اول بهمن‌‌ماه امسال فروش بلیت هواپیما با ثبت شماره ملی مسافران الزامی می‌شود.

 به گزارش مشرق، مرتضی دهقان ضمن اعلام این خبر ‌اظهار داشت: نظر به ضرورت احراز هویت موثر اشخاصی که با هواپیما اقدام به انجام مسافرت در مسیرهای داخلی می‌کنند، ثبت شماره ملی به هنگام تهیه بلیت الزامی شد.

وی افزود: طی بخشنامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ابلاغ شده است، از تاریخ اول بهمن‌ماه 1393 ثبت کد ملی اتباع ایرانی و یا شماره گذرنامه اتباع بیگانه که قصد خرید بلیت و انجام مسافرت در مسیرهای داخلی کشور را دارند در سیستم نگهداری جا و فروش بلیت الزامی می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید در فرصت زمانی مانده به تاریخ اجرای این بخشنامه اطلاع‌رسانی کتبی و هماهنگی‌های لازم با نمایندگان فروش و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص نحوه انجام این مهم را به عمل آورند.

دهقان یادآور شد: درصورت عدم انطباق اطلاعات ثبتی با کارت شناسایی مسافران از پذیرش آنان در فرودگاه حسب مورد ممانعت به عمل می‌آید.

منبع: روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اتفاقا شمس‌العماره که سابقه ایمنی بهتری از هما داره هم جدیدا یه فتوکپی از سند کمدتون رو میخواد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس