کد خبر 406563
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

استقلال درحالی در رده پنجم جدول قرار گرفته که اندک امیدی به قهرمانی دارد، آن هم در حالی که قلعه‌نویی بارها از قهرمانی زودهنگام تیمش در فصل جاری سخن گفته بود.

به گزارش مشرق، استقلال درحالی در سراشیبی سقوط قرار گرفته که شاید هواداران این تیم از کسب سهمیه آسیایی توسط تیم‌شان هم تا حد زیادی ناامید شده‌اند.

* حرف از قهرمانی

سرمربی استقلال بعد از دو شکست برابر فولاد و نفت در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر درپاسخ به سوالی درباره وضعیت روحیه بازیکنانش بعد از دو شکست متوالی بیان کرد: "فوتبال همین است. رئال مادرید و منچستر هم همین اواخر شکست خورده اند. قطعا شکل گیری یک تیم زمان می‌برد. ما همه بازیکنانمان را در اختیار نداریم و با این وجود تا اینجا کار خوب نتیجه گرفته‌ایم. ما 18 امتیاز کسب کرده‌ایم و مطمئنم که این تیم راحت قهرمان می‌شود. روزی تیمم در رده شانزدهم جدول بود و گفتم که قهرمان می‌شویم، الان هم می‌گویم که راحت‌تر از هر دوره‌ای قهرمان می شویم. امیدوارم که بازیکنانمان زودتر به تیم اضافه شوند".

امیر قلعه‌نویی بعد از بازی تیمش برابر ذوب‌آهن در دور رفت که به شکست آبی‌پوشان منجر شد بازهم از قهرمانی تیمش صحبت کرد، لازم به اشاره است که استقلال برابر نفت و فولاد هم پیش از این دیدار شکست خورده بود. وی در 5 مهر یعنی یک روز بعد از بازی با ذوب‌آهن گفته بود: "اوضاع ما خوب است. البته کمی مشکلات هم داریم. من چند سال پیش بعد از شکست برابر صبای قم که منجر به پانزدهم شدن تیمم شد، گفتم که قهرمان می‌شویم و این اتفاق هم افتاد. الان هم بعد از این سه بازی می‌گویم که ما قهرمان لیگ می‌شویم. وقتی که فوتبال خوبی ارائه و حملات زیادی انجام می‌دهید، طبیعتا به نتیجه گرفتن امیدوار می‌شوید. من فردی واقع‌بین هستم و وقتی تیمم بد بازی کند آن را صراحتا می‌گویم. مثل بازی با نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان که گفتم حق ما برد نبود".

او در نشست خبری پیش از دیدار تیمش و ملوان در دور رفت لیگ برتر و در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم معتقد است تیمش قهرمان می‌شود، گفت: "طبیعتا فوتبال با آدم حرف می‌زند. در تورنمنت حذفی نمی‌توان این صحبت را کرد اما در لیگ که بازی‌ها زیاد است می‌توان این صحبت را کرد. بعد از تماشای بازی با ذوب‌آهن به این اعتقاد رسیدم که می‌توانیم باکیفیت‌تر باشیم. طبیعتا فوتبال با آدم حرف می‌زند، در تورنمنتی مانند جام حذفی نمی‌توانیم اینگونه صحبت کنیم اما وقتی 30 بازی در پیش داریم و به کیفیت تیمت نگاه می‌کنیم می‌توانیم چنین صحبتی را انجام دهیم. به اعتقاد خودم می‌توانیم نتیجه بگیریم".

بعد از این اظهارات قلعه‌نویی، تیم او در نتیجه گیری برابر ملوان موفق بود اما این اتفاق در ادامه تکرار نشد و تساوی برابر پدیده، صبا، تراکتورسازی و نهایتاً شکست برابر پرسپولیس ماحصل کار او در نیم فصل شد.

وی بعد از داربی هم گفت: "تا حالا فقط 15 بازی انجام دادیم و به جز بازی در جام حذفی تیم کاملی نداشتیم. ما در این بازی 2،3 بازیکن جوانان را روی نیمکت داشتیم و اعتقاد دارم که می توانیم این امتیازات عقب افتاده را جبران کنیم. ما در بازی با تراکتور و پرسپولیس خوب بودیم. همانطور که در روزی در قم وقتی 15 امتیاز عقب بودیم و با قاطعیت گفتم قهرمان می شویم و هنوز هم می گویم دو جام می آوریم".

با‌ این‌حال این همه اظهارات قلعه‌نویی نیست و او در نیم فصل هم در اظهاراتی گفت که اگر تیمش اشتباه‌های نیم فصل اول را نداشته باشد، توانایی قهرمانی در سه الی چهار هفته زودتر از پایان لیگ را دارد. سرمربی استقلال چندی پیش هم در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های ورزشی صراحتاً گفته بود که تیمش قهرمان لیگ برتر می‌شود.

این اظهارات قلعه‌نویی به نوعی یادآور افشین قطبی در ایران است. مردی که به «فروختن رویا» در ایران مشهور شد.

* استقلال بازنده!

استقلال در فصل جاری به تمام تیم‌های مدعی لیگ امتیاز داده. این درحالی است تیمی که قرار است 4 هفته زودتر قهرمان شود، باید توانایی امتیاز گرفتن از مدعیان را داشته باشد.

تراکتورسازی: بازی رفت به سختی استقلال یک امتیاز از این تیم گرفت.

نفت تهران: در دو بازی رفت و برگشت استقلال را مغلوب کرد.

سپاهان: بازی رفت استقلال را شکست داد اما در بازی برگشت تن به شکست داد.

فولاد: در دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد.

ذوب‌آهن: بازی رفت را از استقلال برد و در بازی برگشت یک امتیاز از آبی‌پوشان گرفت.

* بهانه‌ها شروع می‌شود

امیر قلعه‌نویی همیشه مدعی بوده که فردی نقدپذیر است و همه تقصیرات را هم به گردن می‌گیرد اما او ثابت کرده که در عمل کمتر اشتباهی را می‌پذیرد. او در نیم فصل اول دلیل نتایج تیمش را ملی‌پوشانش دانست و بعد از جدایی آندو، علاقه داشت تا بیک‌زاده و صادقی را هم کنار بگذارد (به استناد اظهاراتش در آن مقطع در رسانه‌ها) که در مورد اولی پشیمان شد و در مورد کاپیتان آن زمان تیمش هم وقتی مخالفت افشارزاده را دید، از آن چشم پوشی کرد. همه این مسائل درحالی رخ می‌داد که به گواه اکثر کارشناسان، استقلال یکی از بهترین یارگیری‌ها را در ابتدای فصل داشت. آنها با حفظ همه ملی‌پوشان‌شان، فخرالدینی، یعقوب کریمی، شهباززاده، فروزان و ابراهیمی را که ستاره‌های تیمشان بودند، جذب کردند.

امیر قلعه‌نویی اخیرا درحالی صحبت از عدم جذب مسلمان و رضایی کرده که به این نکته پاسخ نداده که اولا چه تضمینی بود که اگر این دو به استقلال می‌آمدند سرنوشتی شبیه امید ابراهیمی یا فخرالدینی پیدا نمی‌کردند؟ این دو بازیکن هم در ابتدای حضورشان در استقلال بسیار درخشان کار کردند اما با گذشت زمان دچار افت چشمگیری شدند. ثانیاً مگر نفت تهران و ذوب‌آهن از چنین بازیکنانی برخوردار هستند؟

قلعه‌نویی اخیرا مدعی شده که هیچ‌گاه تمام بازیکنانش را نداشته اما بازهم به این نکته اشاره نکرده که آیا وضعیت تیم او بدتر از فولاد بوده است؟ فولادی که با یک لشگر مصدوم و بازیکن سرباز روبه‌رو است؟

سرمربی استقلال اخیراً هم به "دست‌هایی" اشاره کرده که به دنبال زدن او در استقلال هستند و ریشه این دست‌ها را هم در تیم ملی می‌بیند، اتهاماتی که اثبات نشده‌اند و البته قلعه‌نویی هم روشن شدن آنها را به آینده‌ای نامعلوم ارجاع داده است. او در حالی برخی منتقدانش را به اجنبی پرستی، میکروفون به دست‌، قلم بدستان و عمر‌و‌عاص متهم می‌کند که باید از او پرسید آیا قلعه‌نویی می‌داند عمرو عاص در مقابل چه کسی عمل کرده است که امروز منتقدان خود را متهم به رفتار عمرو عاصی می‌کند!

سرمربی استقلال امسال در کنار همه این حواشی دست به شکایت خوبی هم داشته است و هربار منتقدانش را به بهانه‌ای به دادسرا کشانده است، در کنار همه این‌ها جدل‌های لفظی او با کی‌روش و فتح‌الله‌زاده و غیره نیز وجود داشته که طبیعتا همه این موارد وقت گیر و انرژی بر است و قطعا مثل سال‌های موفق استقلال، او آسایش ذهن کافی را برای پرداختن به تیمش نداشته است.

* سکانس آخر

استقلال با کمترین امید برای قهرمانی و اندک امید برای کسب سهمیه آسیایی به چهار بازی پیش‌رویش نگاه می‌کند؛ چهار مصاف که استقلال محکوم به گرفتن 12 امتیاز از آنها است. قلعه‌نویی بعد از تساوی ناامیدکننده تیمش برابر ملوان از تیمش دفاع کرد و گفت این نمایش "بهترین" بازی تیمش در نیم فصل دوم بوده است، این سخن شاید یک روی واقعیت هم داشته باشد. شاید استقلال آنقدر بد بوده که عملکردی شبیه نیمه دوم برابر ملوان بهترین عملکرد آنها بوده است! این روزها همه از سرمربی فصل بعد استقلال صحبت می‌کنند و ظاهرا کسی باور ندارد که قلعه‌نویی سال بعد در استقلال خواهد ماند چراکه هیچ کس مثل خود او به استقلال با این همه خوش بینی نگاه نمی‌کند و به قول خودش، این روزها این فوتبال با آدم حرف می‌زند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس