کد خبر 406473
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه از ساخت هواپیماهای ملی حداکثر تا سال 2023 در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر ترکیه این خبر را در سخنرانی خود در نشست معرفی نامزدهای حزب عدالت و توسعه برای انتخابات پارلمانی هفت ژوئن اعلام کرد.

داود اوغلو گفت: «ما امیدواریم نخستین هواپیمای جنگی ملی را تا سال 2023 در آسمان ترکیه ببینیم».

وی افزود: این طرح به تازگی تصویب شد و اکنون در مرحله طراحی است.

اوغلو خاطرنشان کرد: «پیش از آن، هواپیمای آموزشی ما به نام هورکوش سال 2019 نخستین پروازهای آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد. به علاوه ما تا 23-2022 نخستین هواپیمای ملی مسافربری را می سازیم».
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 6
    کجای دنیا میتونه فقط توی 8 سال هواپیما بسازه. اونم کشوری که تا حالا تجربه ای در این مورد نداره. در خود بوئینگ و ایرباس هم پروسه طراحی و ساخت یک محصول از این بیشتر طول میکشه. البته اگر ساخت یک نمونه خارجی باشه یا باز طراحی یک مدل خارجی اونم با کمک از شرکت های بزرگ خارجی شاید محتمل باشه.
  • آرش ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 3
    با سلام حزب عدالت و توسعه ترکیه در هر دوره انتخابات این شعار را مطرح می کند که بزودی هواپیمای مسافربری ملی را تا فلان سال ساخته و پرواز خواهد نمود در انتخابات دوره گذشته شخص آقای اردوغان در فیلمی تبلیغاتی می گفت تا 2015 اولین جت مسافربری ترکیه پرواز خواهد کرد که قطعا یک بلوف انتخاباتی بوده است و الآن مقامات این حزب در آستانه انتخابات جدید ادعا میکنند تا سال 2023 به این مهم دست خواهند یافت البته چه خوشمان بیاید و چه نیاید سابقه صنایع هوایی ترکیه از ایران بیشتر است ترکیه تاسیسات کایسری که در ابتدا تنها به مونتاژ هواپیماهای یونکرس می پرداخت را که معروف به تومتاش TOMTAŞ بوده را در سال در سال 1925 تاسیس کرده بود در حالیکه کارخانه هواپیماسازی شهباز ایران در سال 1312 هجری شمسی یا 1933 میلادی تاسیس شده بود البته تقریبا بعد از دو دهه کار این شرکت در دهه چهل میلادی توسط مسئولین وقت ترکیه به فراموشی سپرده شد تا در دهه هشتاد میلادی ترکیه شرکت جدیدی بنام تای TAI را تاسیس و اقدام به مونتاژ جنگنده اف 16 نمودند اگرچه امروزه توانایی صنایع هوایی ترکیه هرگز به قابلیتهای صنایع هوایی جمهوری اسلامی نمی رسد اما سابقه این کشور در این زمینه از ما بیشتر است
  • نا شناسم ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 1
    ترکیه خودش تورهال جنگنده اف16 رو انجام میده خودش یه تجربه خوبی برای ساخت یه جنگنده است ولی چه جنگنده ای که موتورش و رادارش مال فلان کشور خارجی باشه صفحه نمایشش مال مثلا ژاپن باشه نمایشگر سر بالا اون هم مال مثلا آلمان باشه بعد تسلیحات غربی و اسرائیلی روش باشه اگه به این میگن جنگنده بومی خیلی حرفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس