کد خبر 406102
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

تکفیری‌های داعش حمله جدیدی در چند روز گذشته در استان الانبار (به مرکزیت الرمادی) آغاز کرده‌اند و نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و نیروهای بسیج مردمی به سختی در حال عقب راندن تروریست‌ها هستند.

به گزارش مشرق، در چند روز گذشته شهر «الرمادی» شاهد درگیری‌های سختی در داخل شهر و اطراف آن بوده است و نیروهای داعش در حال پیشروی از سمت شرق استان به شهر رمادی هستند. خبرها از افزایش تعداد نیروهای داعش در استان الانبار جهت انجام عملیات حکایت دارد و تروریست‌های داعش با تسلط بر روستاها و مناطق اطراف شهر رمادی، تقریبا این شهر را در محاصره قرار داده‌اند.

الرمادی، مرکز استان، تحت کنترل ارتش عراق

با توجه به اینکه برخی از واحدهای تکفیری‌های داعش توانسته بودند به قسمت‌هایی از شهر «الرمادی» نفوذ کنند، سرهنگ «سعد معن» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در استان الانبار امروز (پنج شنبه) از پاکسازی کامل شهر الرمادی خبر داد و تصریح کرد: دو منطقه «الصوفیه» و «البوغانم» که [تروریست‌های] داعش بر آن مسلط شده‌اند در خارج شهر رمادی قرار دارد و ارتش و نیروهای عراقی در حال آماده شدن جهت عملیات گسترده در این دو منطقه هستند.

 پیش از این گزارش‌ها از درگیری شدید بین نیروهای امنیتی عراق و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه با نیروهای تروریستی داعش در مناطق «البوغانم»، «البوسوده» و «البومحل» حکایت داشت و طبق اطلاعات به دست آمده از یکی از مشاوران نظامی استان الانبار، وضعیتی بدی در استان الانبار وجود دارد اما نیروهای گردان طلائی وابسته به ارتش عراق و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه امروز (پنج‌شنبه) موفق به پاکسازی مرکز پلیس منطقه البوغانم واقع در شرق رمادی شدند و درگیری‌های شدیدی بین نیروهای گردان طلائی و نیروهای عشایر اهل سنت منطقه با تروریست‌های داعش در شرق الرمادی گزارش شده است.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق به کمک پلیس استان و نیروهای عشایر اهل سنت مقاومت شدیدی را در مقابل حملات نیروهای داعش بخصوص در شرق الرمادی انجام می‌دهند و نیازمند ارسال تجهیزات و نیروهای بیشتر از سوی دولت هستند.

در پی تسلط روزهای گذشته تروریست‌های داعش بر قسمتی از مناطق البوغانم و البوسوده، تکفیری‌ها جنایات هولناکی را علیه اهالی دو منطقه آغاز کرده‌اند. گزارش‌ها از قتل و کشتار و ذبح و اسارت زنان و کودکان و تجاوز علیه زنان در این دو منطقه خبر می‌دهند؛ همزمان صدها خانواده از اهالی اهل سنت مناطق تحت اشغال داعش ار ترس کشته شدن  به سمت مناطق مرکزی و جنوب عراق بخصوص استان بغداد و کربلا فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر رئیس مجلس استان الانبار در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: استان الانبار با حملات بی سابقه ای از سوی نیروهای داعش بخصوص در شرق رمادی مواجه شده است و همچنان نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای عشایر اهل سنت در مقابل حملات دشمن مقاومت می‌کند اما نیاز به کمک های لوجستیکی از طرف مرکز به استان را داریم و از وزیر دفاع و وزیر داخلی درخواست کمک کرده‌ایم.

در دو روز گذشته نیروهای تروریستی داعش بر قسمت اعظمی از دو منطقه البوفراج و البوعیثه واقع در شمال شهر رمادی سیطره پیدا کرده‌اند.

در چند روزه گذشته تعدادی از شیوخ عشایر اهل سنت استان الانبار و همچنین مسئولین استان خواستار ورود نیروهای بسیج مردمی موسوم به حشد الشعبی به استان الانبار جهت کمک به نیروهای موجود در استان شدند.

پیش از این نیروهای ارتش عراق و نیروهای عشایر اهل سنت توانستند به کمک نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» بر قسمت اعظمی از استان صلاح الدین مسلط شوند.

از طرفی نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای اهل سنت منطقه توانستند بر چند روستا واقع در غرب منطقه الکرمه سیطره پیدا کنند.همچنین گروهی از نیروهای الحشد الشعبی به نام گردان حزب الله تحرکات نیروهای ویژه داعش در جنوب شهر فلوجه را مورد هدف قرار دادند که منجبر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای ویژه داعش شده است.

در آن سوی عراق و در استان کرکوک در شمال عراق نیز، تکفیری‌های داعش با تخلیه شهرک «الحویجه» به سمت موصل فرار کرده‌اند.

تروریست‌های داعش نیز در مقابل بخشی از مخازن نفت پالایشگاه «بیجی» را در شمال استان «صلاح‌الدین» را به آتش کشیدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس