کد خبر 406056
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

پس از بررسی کارگروه اصلاح یارانه های نشر به پیشنهاد این کارگروه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بن رایگان توزیع نمی‌شود.

به گزارش مشرق، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: این تصمیم با رهنمودهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح وضعیت توزیع یارانه‌های نشر، هدفمندسازی این یارانه‌ها، کاستن خطاهای احتمالی و اطمینان از مصرف این بن‌ها برای خرید کتاب اتخاذ شده است.

وی افزود: تعداد محدودی بن کتاب برای اهل قلم و به نام آن‌ها منظور شده و بقیه بن‌ها با مشارکت سازمان‌ها و نهادها در نمایشگاه توزیع خواهد شد.

صالحی با اشاره به افزایش اعتبار بن کارت الکترونیک دانشجویان و طلاب در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد: بن مشارکتی دانشجویان و طلاب نه تنها به قوت خود باقی است، بلکه در سال جاری با افزایش ۳۰ درصدی به مبلغ ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین به منظور توزیع عادلانه بن کارت‌های الکترونیک، برای اولین بار در توزیع آن سهمیه‌بندی منطقه‌ای اعمال خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستور العمل نحوه اختصاص بن‌های مشارکتی و اهل قلم به زودی اعلام خواهد شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس