کد خبر 406037
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد جنگنده‌های سعودی با «نقض قوانین جنگی»، تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه یمنی را به قتل رساندند.

به گزارش مشرق، سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات درباره کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی گناه یمن در تجاوزات ائتلاف علیه یمن به سرکردکی عربستان سعودی شده است.

به گزارش پایگاه خبری «سلاب نیوز»، کشورهای شرکت کننده در تجاوزات هوایی علیه یمن باید تحقیقات لازم در خصوص حملات هوایی که در بسیاری از موارد، نقض قوانین جنگ محسوب می شود را انجام دهند.

«جو استورک» معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر سازمان ملل افزود: «حملات مکرر هوایی به کارخانه‌ لبنیات در نزدیکی پایگاه نظامی، یک نوع اهانت و بی‌رحمی به غیرنظامیان محسوب می شود. در بسیاری از موارد قوانین جنگ نقض شده است و کشورهای مسئول باید تدابیر مناسبی در این باره اتخاذ کنند.»

وی با اشاره به کشته شدن کارگران این کارخانه به دلیل بمباران جنگنده‌های سعودی تاکید کرد: « خسارت مالی وارده به غیر نظامیان لزوما به معنای نقض قوانین جنگ نیست بلکه افزایش تلفات در کارخانه‌ای که برای اهداف غیر نظامی استفاده می‌شود، نقض این قوانین است که باید به صورت بیطرفانه درباره آن تحقق شود.»

سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز تجاوزات عربستان سعودی به یمن تاکنون ۳۶۴ نفر از جمله ۸۴ کودک کشته شدند. این در حالی است که سخنگوی نظامی ارتش یمن اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر از شهروندان یمنی در تجاوزات هوایی عربستان کشته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس