کد خبر 405424
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

سنایی گفت: فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می شود در این برهه زمانی در واقع تایید و حمایت از روند های جاری و آتی برای برداشتن تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش مشرق، مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه در صفحه شخصی خود درباره دلایل تصمیم روسیه برای واگذاری اس ۳۰۰ به ایران نوشت: تصمیمی که در روسیه اتخاذ و هفته گذشته به فرمان رئیس جمهور روسیه تبدیل و دیروز از سوی کرملین اعلام شد شایسته و در خور تقدیر و ستایش است.

وی ادامه داد: بدون تردید این تصمیم یکی از مهم ترین تصمیمات در روابط معاصر ایران و روسیه و پیشرفتی قابل توجه در عرصه روابط است.سامانه اس ۳۰۰ که تحویل آن طی ماه های گذشته به صورت جدی تر در دستور کار مذاکرات مقامات عالی دو کشور قرار داشت و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که به دلایل مختلف مشمول تحریم ها نمی شود یک سامانه دفاعی است و به همین دلیل تصمیم کنونی از هر جهت قانونی و حقوقی است.

سنایی گفت: اما فرمان رئیس جمهور روسیه که در قانون اساسی این کشور قانون تلقی می شود در این برهه زمانی در واقع تایید و حمایت از روند های جاری و آتی برای برداشتن تحریم ها علیه ایران است.

سفیر کشورمان تصریح کرد: همچنین این تصمیم اراده دو کشور را در زمینه همکاری های منطقه ای و نقش ایران را در حل و فصل صلح آمیز مشکلات و تامین ثبات در خاورمیانه تاکید می نماید.در زمینه دو جانبه این تصمیم نقش بسیار به سزایی دارد و در جامعه اقتصادی و صنعتی روسیه نشانه ای برای تقویت همکاری ها با ایران تلقی خواهد شد که مورد توجه ویژه مسولین دو کشور است و بدون تردید به اجرایی شدن توافقات مهم اقتصادی و صنعتی بسیاری که دو کشور در سال گذشته به آن دست یافتند در آینده نزدیک کمک خواهد کرد. به دنبال این روند می توانیم شاهد جهش بیشتر در روابط دو کشور و بهره گیری از ظرفیت های عظیم فیمابین بین باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خوب علت مشخص است ،وقتي ضعيف باشي همسايه ها ميخوان بخورنت وفرقي نداره اين همسايه روسيه باشه يا آذربايجان و افغانستان ولي وقتي موضعت قوي باشه همه ميخوان باهات رفيق باشن وحالا فرقي نمي كنه كه اين همسايه روسيه باشه يا تركيه و پاكستان
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    یه راست دارین میرین زیر لوای روسیه.
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    manafe shon ino mige
  • کارشناس علوم سیاسی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    روسیه دوست ماست نه دشمن ما البته نه دوست جانی بلکه دوستی که دنبال منافع خودشه. البته این در مورد تمام کشورها صدق میکنه نه فقط روسیه. حتی خودما هم از روابط با اونا دنبال منافع خودمونیم. پس نباید بیشتر از این انتظار داشته باشیم وگرنه ساده لوح خواهیم بود... به هرحال هرطور حساب کنیم روسیه برخلاف آمریکا دشمن مانیست... سوابق تاریخی هم دلیل نمیشه چون همونطور گه ایران پهلوی با ایران امروز و عراق صدام با عراق امروز 180 درجه فرق میکنه روسیه فعلی هم با روسیه تزاری و کمونیستی 180 درجه فرق میکنه...
  • محمود ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    روسیه خیلی پدرسوخته است وقتی دیده تحریم ها داره متر میشه و اروپایی ها دارن میان دیده بازارش خراب میشه مثلا داره روغن ریخته رو نذر امام زاده میکننه
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    روسیه فعلی هیچ فرقی با روسیه تزاری ، کمونیستی و روسیه آینده نداره و نخواهد داشت
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    نمی دونم این آقای سنایی که این جور مدح و ثنای روسیه رو می کنه سفیر ایران تو روسیه یا سفیر روسیه در ایران!
  • افشین تهران ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    روابط ایران و روسیه و رفتارهای این کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه با غرب نیست و همین باعث شده که روسیه در صف دوستان ایران قرار گیرد.اگر ایران و روسیه بیشتر از حال حاضر در نزدیکی اهداف یکدیگر حرکت کنند به فرمایش امام خامنه ای رهبری عزیز نزدیکتر خواهند شد که ما روسیه ای قوی و ایرانی مستقل را خواهانیم.روسیه امروز مثل عراق امروز با گذشته تفاوتهایی دارد که قابل تامل هست.
  • مجتبی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    اینکه ما اس 300 رو میگیریم خیلی عالیه و مطمئنان برتری سامانه دفاع موشکی کشور خواهد بود. اما درباره روسیه نه باید آنها رو به دوستی بگیریم و نه تا زمانی که حرکت غیرمعقولی نکردند آنها را به دشمنی بگیریم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس