کد خبر 405295
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به طور كلي توليد سريال در شبكه نمايش خانگي بايد با استراتژي و هدفگيري مشخصي انجام شود، صرف اينكه يك سري محصول با حداقل كيفيت هنري و تنها به دليل كسب سود تجاري منتشر شود، نتيجه‌اي جز شكست و عدم اعتماد مردم در پي نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي بر خلاف سريال‌هاي تلويزيون صرفاً با اهداف تجاري و كسب سود اقتصادي ساخته مي‌شوند، منتها توليد‌كنندگان مجموعه‌هاي اين شبكه فاقد مخاطب‌شناسي هستند و تصور و درك واقعي درباره سطح سليقه و ذائقه مردم ندارند، به همين دليل هم براي جذب مخاطب به عناصر پيش پا افتاده و سطحي مثل بازيگران چهره و طنز سخيف و موارد مشابه بسنده مي‌كنند و در نتيجه اين اتفاق، آثار شبكه نمايش خانگي آثاري مي‌شوند كه عمدتاً فاقد كيفيت هنري واقعي هستند.
يكي ديگر از آسيب‌هاي توليد سريال در شبكه نمايش خانگي فقدان ساز و كار نظارتي قابل اطمينان است، مسئله اين است كه روال عادي توليد و نمايش سريال از ديرباز در چارچوب صدا و سيما بوده است، به همين دليل هم حداقل نظارت و حفاظت از سريال‌ها توسط صدا و سيما انجام مي‌شود اما به دليل نبود سازوكار ياد شده، در شبكه نمايش خانگي راهكار مشخصي براي سنجش كيفيت و محتواي سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي وجود ندارد، نكته مهم ديگر اين است كه سريال‌سازي براي توزيع در فروشگاه‌ها و سوپر‌ماركت‌ها، بر خلاف سريال‌هاي صدا و سيما براي مخاطب ايجاد هزينه مي‌كند به اين معنا كه مردم براي تماشاي هر قسمت از اين سريال‌ها بايد مبلغي را بپردازند، اما سريال‌هايي كه وارد شبكه نمايش خانگي مي‌شوند، انگيزه لازم را براي رجوع مردم و خريدشان ندارند.
به طور كلي توليد سريال در شبكه نمايش خانگي بايد با استراتژي و هدفگيري مشخصي انجام شود، صرف اينكه يك سري محصول با حداقل كيفيت هنري و تنها به دليل كسب سود تجاري منتشر شود، نتيجه‌اي جز شكست و عدم اعتماد مردم در پي نخواهد داشت.
دو سريال «ابله» و «عشق تعطيل نيست» مصداق نكته‌هايي هستند كه به آنها اشاره كرديم. توليد‌كنندگان اين آثار بدون اينكه شناخت درستي از خواسته و نياز مخاطب داشته باشند، اقدام به توليد اين سريال كرده و بدون لحاظ كردن ارزش‌هاي هنري و محتوايي در اين دو سريال، آنها را وارد بازار كردند، اين درحالي است كه سريال‌هاي «ابله» و «عشق تعطيل نيست» به جز چند شوخي پيش پا افتاده و متلك‌هاي هنجار‌شكنانه كه جزو جذابيت‌هاي كاذب يك اثر تعريف مي‌شوند، مشخصه ديگري كه توجه عموم مردم را به خود جلب كند، نداشتند.
 متأسفانه سريال‌هايي مانند «ابله» و «عشق تعطيل نيست» به دليل استفاده بي‌جا و غير كارشناسانه از جذابيت‌هاي كاذب موجب بي‌اعتمادي مردم به سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي شده‌اند.


منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس