کد خبر 404900
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

با مصرف حدود ۲۱۹ میلیارد کیلووات ساعت برق در حالی سال گذشته یک رکورد جدید مصرف برق در کشور به ثبت رسیده که همزمان با افزایش مصارف برق خانگی، مصرف انرژی صنایع و کشاورزی با کاهش روبرو شد.

 به گزارش مشرق، در شرایط فعلی هر چند ایران با در اختیار داشتن بیش از ۷۳ هزار مگاوات بزرگترین ظرفیت تولید برق در بین کشورهای منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد که در کنار افزایش تولید به بزرگترین مصرف کننده این انرژی پاک هم تبدیل شده است.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط توانیر نشان می دهد که سال گذشته بیش از ۲۱۸ ميليارد و ۹۳۳ ميليون كيلووات ساعت برق در کشور مصرف شد که میزان مصرف برق در مقایسه با سال ۹۲ افزون بر ۱۵ ميليارد كيلووات ساعت افزایش یافته است.

بر این اساس بيشتر سهم مصارف مختلف در سال ۹۳ نسبت به سال پيش از آن تغيير يافته است. براساس آمارها سهم بخش خانگي در مصرف از ۳۱.۷ درصد در سال ۹۲ به ۳۲.۲ درصد در سال ۹۳ افزايش يافته است.

علاوه بر این، سهم بخش عمومي نيز تنها با يك دهم اختلاف از ۸.۸ درصد در سال ۹۲ به ۸.۹ درصد در سال۹۳ رسيده است.

با اين حال، سهم بخش‌هاي كشاورزي و صنعتي از سال ۹۲ تا ۹۳ كاهش يافته به طوري‌كه سهم بخش كشاورزي از مجموع برق مصرفي از ۱۶.۳ درصد درسال ۹۲ به ۱۶.۱ درصد و سهم بخش صنعتي نيز از ۳۴.۸ درصد در سال ۹۲ به ۳۴.۱ درصد در سال ۹۳ كاهش پيدا كرده است.

به عبارت دیگر، با وجود افزایش قیمت برق در بخش خانگی اما مصرف برق به جای کاهش در این بخش در حوزه صنایع و تولید صنعتی کشور کاهش یافته است.

در اين ميان، سهم مصارف تجاري با افزايش ۲ دهم درصدي از ۶.۶ درصد در سا ل۹۲ به ۶.۸ درصد در سال ۹۳ رسیده است. با اين حال، سهم روشنايي معابر در این مدت تغييري پيدا نكرده و در عدد ۱.۹ درصد ثابت مانده است.
رکورد مصرف برق ایران شکسته شد+جدول
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چیه؟ باز قراره گرونش کنن، شما شدیدی بلندگوشون؟ آقا ما چیمون مثل اروپایی هاست که مصرف برق و بنزینمون مثل اونا باشه؟ فقط بلدید گرون کنید ولی در ازاش هیچ خدمات دولتی اضافه نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس