کد خبر 404457
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

مقامات نروژ خواستار افزایش همکاری های فضایی با روسیه شدند.

به گزارش مشرق، بواندرسون مدیر مرکز فضایی نروژ در آستانه روز فضانوردی روسیه - که به مناسبت سالروز اولین عملیات فضانوردی جهان توسط یوری گاگارین فضانورد روسی درسال 1934 انجام شد - بر علاقمندی اسلو جهت تقویت همکاری های فضایی با مسکو تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت های ایستگاه فضایی بین المللی خاطر نشان کرد: روسیه بر اساس تجربیات فراوان فضایی می تواند تعاملات بین المللی خوبی با کشورهای دیگر داشته باشد.

اندرسون تصریح کرد: با توجه به اینکه نروژ عضو طرح ایستگاه فضایی بین المللی است لذا اسلو تلاش می کند مناسبات خوبی با مسکو داشته باشد.

رئیس مرکز فضایی نروژ گفت: معاهده همکاری مرکز فضایی نروژ و آژانس فضایی روسیه باید به درک متقابل دو کشور و تلاش برای بهره برداری از فرصت های بیشتر در طرح های کمک کند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام فضایی نروژ با اشاره به تلاش های مرکز فضایی کشورش در سال های گذشته جهت انعقاد توافق با روسیه گفت: هنوز اقدام جدی دراین زمینه انجام نشده است.

اندرسون همچنین یادآوری کرد: ماهواره AISSat-2 که متعلق به نروژ است از طریق تجهیزات فضایی روسیه در بایکنور قزاقستان در تابستان 2014 به هوا پرتاب شد.

وی همچنین از تلاش نروپرتاب ماهواره AISSat-3 از پایگاه بایکنور در پایان سال کنونی میلادی خبرداد. نرو‍ژ از طریق فضاپیمای AISSat می تواند به تردد کشتی ها در مناطق دریایی و ابراهه ها نظارت کند.

اندروسن با توجه به توانمندیهای فضایی روسیه از رهبران مسکو خواستار کمک برای پرتاب ماهواره جدید این کشور درسال کنونی شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس