رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب گفت: متاسفانه در جامعه امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها آن هم علیه زنان است و بس، چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد .

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه در همایش بانوی انقلاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت بانویی است که بر گردن همه ما حق زیادی دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه حرکت‌های مهم تاریخی و اقداماتی که رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان انجام می‌دهند نقش همسران را کمتر مدنظر قرار می‌دهیم، تصریح کرد: هر وقت نام خدیجه کبری (س) به هر مناسبت برده می‌شد، پیامبر اکرم (ص) از ایثار و فداکاری و اخلاق و فضائل آن بانوی بزرگ یاد می‌کرد و حضرت علی (ع) نیز به همین صورت بود.

وی با بیان اینکه همسران در زندگی همه مصلحان تأثیرگذار هستند، یادآور شد: اما آفتاب وجود رهبران کمتر می‌گذارد تا این چراغ پرفروغ تابش خود را به نمایش بگذارد؛ در خانه یک مصلح و رهبر فراز و نشیب‌هایی که به وجود می‌آید بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ویژه همسر برعهده می‌گیرند.

روحانی در ادامه سخنان خود به شخصیت‌ امام و شجاعت و شهامت ایشان اشاره و به مراحل سختی که در زندگی ایشان وجود داشت اشاره و اضافه کرد: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و هیچ گاه ندیدیم که این بانوی شجاع ترسیده باشد یا گله‌ای کرده باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد بلکه از انقلاب معرفتی شروع شد،‌ گفت: امام (ره) در رویکرد جامعه نسبت به اسلام تأثیر گذاشت، امام بابی را به روی مردم باز کرد که از آن باب صدها و هزاران باب به روی مردم گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه امام اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند در دنیای امروز مدیریت کند را در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: اسلامی که قدرت مدیریت ندارد در برداشت ما قطعا ایرادی وارد است،‌امام انقلاب اجتماعی را به وجود آورد.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) آزادی زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دید امام خمینی (ره) به زنان جامعه بی‌تأثیر از اخلاق و رفتارهای همسر ایشان نمی‌تواند باشد.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اضافه کرد: امام خمینی (ره) راه را برای پیشرفت جامعه باز کردند و زنان می‌توانند با حفظ ایمان و عفت خود در مراحل سیاسی و اجتماعی جامعه نیز حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه ما در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم بلکه آنچه داریم شایسته‌سالاری است افزود: زنان در صحنه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده و می‌دهند.

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر را فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: دولت وظیفه خود می‌داند برای حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلی و همزبانی فقط مربوط به 50 درصد جامعه نیست. همدلی باید در صددرصد جامعه باشد و باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که از تمام نیروی انسانی جامعه که 50 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند به خوبی استفاده کنیم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    بعله حاج آقا واسه اینکه اگه یه موقع گوشه حکومت شما رو نهی از منکر کنن تبدیل میشن به بی سواد لبوفروش از جای خاص تغذیه شونده................. طبعا امر به معروف در همین سطح باقی میمونه دیگه
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    اما ظاهرا شما از همین قدر امر به معروف ونهی از منکر هم ناراحتید!
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    احسنت
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    دقیقا ! مخصوصا آن خانمهای که مانکن ماهواره ها در کف خیابان هستند
  • فرزان فر ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    رییس جمهورمان مثل دوست عزیزشون جناب استاد رفسنجانی صحبت می کنند . خدا هر دورا حفظ کند ان شا الله !!!!
  • وحید ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    این حرفها از رئیس جمهور حکومت اسلامی واقعا عجیبه!!!!!!!!!!
  • ناشناس بیسواد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    بالاخره چیکار کنیم ما رای باید بیاریم باید کارای پوپولیستی کنیم یا نه
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    میخوای اینم نباشه چطوره راضی میشی .خدا از دلت خبر بده.
  • پژمان ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    وقتی نهی از منکر اختلاسها و.....بی تاثیره چه انتظاری از نتیجه نهی از منکره بی حجابها باید داشت؟حاج آقا روحانی از این بابت درست میفرمایند.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    اى كاش الان تو سن جوونى تون بودين زمان شما دخترا كه از خونه بيرون نمى اومدن هيچ يه رو بند و يه برادر و يه چادرم داشتن اما الان ما وقتى ميريم بيرون سرمون رو نميدونيم كدوم طرف بگيريم يا موها رو ميلينيم يا ساپورتا رو
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    امر به معروف ونهی از منکر باید در همه ی زمینه ها بوده باشد . آن هم اگر در جامعه احساس شود آن متکرر صورت گرفته باشد . و الا نیاز به امر کردن است
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    یعنی با ساده سازی مسائل میشه از فروع اسلام دست کشید؟ چرا سعی می کنید با بهانه کردن چند نوشته فیس بوکی ارزش نهی از منکر را پایین بیارید؟ اگر راست میگید ماهواره داخلی پرتاب کنید ملت از شبکه ها استفاده کنن نه سازمانشو منحل کنید....
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    شما یه آمار درست بده که در کجا تونستی اصلاح واقعی انجام بدی
  • صالح ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    اولا) اشتباه ایشان و اغلب کسانی که چنین حرف هایی می زنند این است که تصور می کنند شکل نهی از منکر در مورد همه منکرات باید به یک شکل باشد و آن هم تذکر شفاهی حضوری.در حالی که در مورد منکرات دولتی بیشتر این رسانه های جمعی و صاحبان تریبون ها هستند که مسئولان را نهی از منکر می کنند. اما در مورد منکرات مردمی نیاز است که خود مردم چهره به چهره و حضورا به یکدیگر تذکر دهند. دوم) بیکاری وقتی منکر است که عمدی باشد و اگر منظور علل بیکاری و سوتدبیر مسئولان است که نهی از منکر آن با رسانه هاست. سوم) منکرات علنی حتی اگر فی نفسه کم اهمیت تر باشند اما چون علنی هستند مخرب ترند و اهمیتشان بیشتر می شود و ما در متون دینی مکرر داریم که از آشکار شدن منکرات هشدار داده.وقتی نهی از منکر در زمینه علنی ترین احکام تعطیل باشد هیچ گاه نهی از منکر برای سایر احکام احیا نخواهد شد. چهارم) مسئله ی پوشش با غریزه جنسی گره خورده، و اگر به اهمیت غریزه جنسی در زندگی و سرنوشت بشر دقت کنیم به اهمیت پوشش پی می بریم.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    بزرگترین منکر "توافق بد" است و بزرگترین معروف "توافق نکردن شرف دارد به توافق بد"
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    خب امر به معروف از شما هم که نمی شود کرد
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    روحانی گفته بزرگترین منکر بی آبی وبیکاریه: خوب بعنوان رئیس جمهور چه برنامه یا برنامه هایی!!!!!!!!! برای مبارزه با این منکرات !!!!! دارید ارائه کنید وگرنه حرف زدن را که همه بلدند
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    بهتره یه نگاهی به فرمایشات چند هفته پیش حضرت آقا داشته باشن تا متوجه بشن از دید ایشون به عنوان فصل الخطاب مهم ترین معروف و یا منکر چیه، جایگاه ریاست حمهوری جایگاه اجراست و نه نظریه پردازی
  • گل نرگس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بعله/به زنان هم فرصت اشتغال بدهید ومردان را بیکار/کنید/ خودم خانم هستم وشاغل اما اعتقادم اینه که بایدمساله اشتغال پسران جوان حل شود/سن ازدواج پایین بیاید تا فساد در جامعه کمتر شود.(البته منکر این مساله نیستم که بعضی ازکارها باید بدست خانمها صورت گیردمثل طبابت دررشته های خاص و...
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    شما سرتو بیار پایین برادر اخوی!!! دایره دید منحصر شود به دو چشم تا نوک بینی و از نوک بینی تا نوک پا
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مطمئنی خانمی؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هر كه با اكبر نشست . عاقبت كارش زار شد
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    این چه جوابیه واقعا؟؟؟؟؟
  • بیسواد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر بیکاری منکر است خوب آقای روحانی حل کن تا معروف بشی یا معروف بشه و اگر بی آبی منکر است استغفر لله باید ملائک آورنده باران را تذکر زبانی بدیم یا امر به معروف بکنیم بعد هم خیابانهای ما معروف بشود به خاطر بی حجابهای معروف
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ناشناس اول واقعا سخته انشاالله گرفتار دام نگاه نشویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس