کد خبر 404299
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

معاون رییس جمهوری در امور زنان وخانواده گفت: قرار است با همکاری نهادهای مسوول پوشاک مناسب بانوان با قیمت های خوب و ارزان تولید و به راحتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

 به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی که به همراه شهلا میرگلوی بیات عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو شرکت کرده بود، افزود: البته در حوزه حجاب و عفاف باید بیشتر تلاش کنیم و دیگر دستگاه ها نیز در این حوزه وظایفی دارند که باید به خوبی انجام دهند.

وی اظهار داشت: در حوزه گسترش حجاب و عفاف تا بحال کارهای مهمی در دستور کار بوده است که ادامه دارد و باید از رویکردهای ایجابی استفاده کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود کمبود منابع مالی را از چالش های عمده اجرای قوانین ساماندهی امور زنان و خانواده و به ویژه زنان شاغل ذکر کرد و گفت: باید مشوق های مالیاتی، مالی و بیمه ای برای کارفرمایان بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا مواردی مانند مرخصی زایمان و تامین مهدکودک برای فرزندان خانم های شاغل را در نظر بگیرند.

وی افزود: امیدوارم با رونق اقتصادی منابع مالی دولت تقویت و قوانین و طرح های مصوب در حوزه زنان به خوبی اجرایی شود.

مولاوردی گفت: ایجاد مراکز نگهداری کودکان زنان زندانی در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی می شود .

وی افزود: متاسفانه نهادها و دستگاه ها طرح های ساماندهی امور زنان را در اولویت آخر قرار می دهند و به همین خاطر اثر بخشی لازم دیده نمی شود.

مولاوردی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه باید طوری برنامه ریزی کنیم که امنیت شغلی زنان تهدید نشود.

وی با بیان اینکه مواردی مانند بررسی کاهش ساعت کار زنان در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است، اظهار داشت: امیدواریم در همه عرصه ها مبانی تقویت نهاد خانواده و امور زنان مد نظر قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بیمه زنان خانه دار در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

**مشکلات امور زنان ناشی از اجرا نشدن قوانین است

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز که به صورت تلفنی در این برنامه حضور داشت، تاکید کرد: برای ساماندهی امور زنان و خانواده در کشور قوانین زیادی تصویب شده اما به خوبی اجرایی نشده است.

شهلا میرگلوی بیات تاکید کرد: با پیشنهاد، جلسات، سخنرانی و وعده وعیدها نمی توان به کارنامه موفقی دست یافت .

بیات خاطر نشان کرد: برخی قوانین در سال 83 تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی نظارت های مجلس را شامل تذکر، سوال و استیضاح دانست و گفت: البته این قبیل اقدامات اثر بخشی کامل ندارد و باید دولت ها اقدامات جدی انجام دهند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی به برخی زنان سرپرست خانوار ماهانه 40 هزار تومان پرداخت می شود به هیچ وجه پاسخگوی نیازشان نیست و بیشترین آسیب ها را در میان زنان بد سرپرست یا سرپرست خانوار داریم .

خانم بیات گفت: مجلس شورای اسلامی موقعی تشکیل می شود که دولت قبلی به آخر دوره رسیده است و مدتی هم طول می کشد که دولت بعدی مستقر شود و در این جابجایی بخشی از زمان از دست می رود.

وی افزود: در مورد کاهش ساعت کار و بیمه زنان قوانین خوبی تصویب شده است و انتظار داریم به خوبی هم اجرایی شود .

بیات تصریح کرد: مشکل قانونی نداریم حتی در حوزه بیمه زنان خانه دار 2 سال است که منتظر اقدام دولت هستیم، اما خبری نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس