کد خبر 403941
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

استاندار گیلان جزئیات سفر دوروزه رئیس‌جمهور به این استان را در ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه جاری اعلام کرد.

به گزارش مشرق، استاندار گیلان جزئیات سفر دوروزه رئیس‌جمهور به این استان را در ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه جاری اعلام کرد.

محمدعلی نجفی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران درباره روزهای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گیلان، اظهار داشت: رئیس جمهور 26 و 27 فروردین ماه در گیلان حضور می‌یابد و در این سفر دوروزه به مسائل و برنامه‌های توسعه استان می‌پردازند.
 
وی درباره برنامه‌های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، افزود: دیدار عمومی با مردم در ورزشگاه شهید عضدی، دیدار با علما و ایثارگران، نشست توسعه ظرفیت‌های گیلان، نشست با برگزیدگان، نشست با ایرانیان و گیلانیان خارج از کشور، نشست شورای اداری، نشست با خبرنگاران و پایان‌بخش برنامه‌ها اعلام دستاوردهای سفر است.
 
استاندار گیلان درباره حضور وزرا یا معاونین رئیس جمهور در شهرستان‌ها، گفت: در هر 16 شهرستان یک وزیر یا معاون رئیس جمهور حضور می‌یابند و علاوه بر شرکت در شورای اداری شهرستان برای افتتاح پروژه‌، در عملیات آغاز پروژه یا مناسبت‌های پیش‌بینی شده حضور می‌یابند.
 
نجفی با بیان اینکه لیستی براساس نیاز شهرستان‌ها با مشورت مسئولان شهرستانی تهیه شده که لیست این برنامه‌ها پس از نهایی شدن به اطلاع عمومی می‌رسد، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور و هیئت دولت برای شتاب بخشیدن به روند توسعه استان، تزریق روحیه امید و شادابی، در جریان قرار گرفتن مشکلات استان از نزدیک و رفع نواقص طرح‌های رؤسای جمهور گذشته است.
 
وی با تأکید بر اینکه بنای دولت این است خارج از تبلیغات در شیوه‌های معمول، تعهداتی را که قابلیت عملی شدن دارد بپذیرد، گفت: در پایان سال گذشته که از سفر رئیس جمهور مطلع شدیم جلسات کاری در استان تشکیل شد تا طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با حضور مدیران کل و رؤسای سازمانی تدوین شود.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه در این جلسات نمایندگانی از طرف دولت و مردم گیلان در مجلس مشارکت می‌کردند، افزود: تعداد زیادی جلسه در تهران با حضور وزرای مختلف تشکیل و جمع‌بندی طرح‌ها و مباحث با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی تشکیل و باروری این طرح‌ها انجام شد.
 
نجفی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این جلسات در فرصت دو و نیم ساعته‌ای با حضور و دقت نظر رئیس جمهور انجام شد که پس از حضور رئیس جمهور در گیلان آنچه مد نظر دولت است به‌عنوان دستاورد سفر اعلام می‌شود.
 
وی درباره طرح‌های مد نظر در بخش تأمین آب کشاورزی، خاطرنشان کرد: در جلسه‌‌ای با حضور وزیر نیرو و رئیس جمهور مشکلات آب با جزئیات بررسی شد.
 
استاندار گیلان درباره مشکلات اراضی بخش  کشاورزی استان، تصریح کرد شالیزارهای استان غیراقتصادی است و باید امکاناتی فراهم شود تا بتوان به توسعه این بخش کمک کرد.
 
نجفی افزود: وضعیت چای و سایر محصولات نظیر زیتون، فندق، بادام زمینی و بخش‌های مختلف بررسی شد و بخشی که باتوجه به فضای اعتباری کشور، نیاز و اولویت استان است مطرح می‌شود.
 
وی درباره برنامه‌های بخش صنعت و پروژه‌های نیمه‌تمام و سنگین صنایع استان، گفت: این بخش نیاز به تسهیلات و سرمایه در گردش داشت که در این سفر به‌صورت ویژه به آن توجه می‌شود تا با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت یکی از مشکلات گیلان که اشتغال است برطرف شود.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش خدمات تجاری، گردشگری و هتل‌ها برنامه‌های مختلفی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تدوین شده و تصمیمات نهایی اعلام می‌شود، افزود: در نشست‌هایی که رئیس جمهور با علما و ایثارگران و نخبگان دارد مواردی مطرح می‌شود که در توسعه و پیشرفت استان مؤثر است.
 
نجفی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در گیلان برای ایجاد آرامش در استان، گفت: نمایندگان مجلس در جلسات منسجم حضور داشتند تا بتوانند مطالبات مردم را در سفر رئیس جمهور به گیلان محقق کنند.
 
وی با تقدیر از تمام کسانی که دولت را یاری می‌کنند، افزود: جلسه‌ای با حضور 70 تن از رؤسای بانک‌ها، سازمان و ستادهای مختلف و شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور و مدیران عامل بانک‌ها و معاونین وزرا در بخش‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و جلسه‌ای با شورای رایزنی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس