کد خبر 403930
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این وزارتخانه به عنوان بخشی از همکاری‌اش با مصر در زمینه مقابله با تروریسم، فروش چندین فروند موشک به قاهره به ارزش 57 میلیون دلار را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا در چند روز گذشته گفت، مصر خواستار خریداری 356 فروند موشک «هل فایر» به همراه قطعات یدکی، حمایت لجستیکی و خدمات پس از فروش شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در زمان مطرح شدن این درخواست گفت: این خواسته در بحبوحه حمله تحت رهبری عربستان سعودی به یمن صورت گرفته که قاهره در آن نقش مهم و حساسی را ایفا می‌کند و از این موشک‌ها برای تهدیدهای منطقه‌ای و تقویت تدابیر دفاعی‌اش استفاده خواهد کرد.

واشنگتن به دنبال کودتای نظامی سوم ژوئیه سال 2013 میلادی به رهبری عبدالفتاح السیسی علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهور منتخب مصر، کمک نظامی به این کشور را مسدود کرد. در پی این اقدام معترضان صلح‌جو نیز سرکوب شده‌اند.

در حالی که مرسی همچنان در زندان به سر می‌برد، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر در تلاش است تا در عرصه بین‌المللی مشروعیت به دست آورد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت، کمک نظامی به مصر پس از دو سال وقفه، از سر گرفته می‌شود.

آمریکا همچنین کمک نظامی سالانه به مصر به ارزش 1.3 میلیارد دلار را از سر می‌گیرد.

این کمک اجازه خواهد داد تا مصر به عنوان دومین دریافت‌کننده بزرگ کمک نظامی خارجی آمریکا باقی بماند. اسرائیل اولین دریافت‌کننده بزرگ کمک نظامی خارجی آمریکا است.

با این حال پیش از آنکه به فروش این موشک‌ها اجازه داده شود، کنگره باید تایید نهایی را بدهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس