امام جمعه مشهد گفت: سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تمام جامعه را آرام کرد و اکنون دشمنان به هیجان و اضطراب دچار شده‌اند.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بحث ما در خطبه اول درباره سبک زندگی اسلامی است اما امروز به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) بحث به تبیین شخصیت ایشان اختصاص دارد.

خطیب جمعه مشهد افزود: شخصیت صدیقه اطهر دارای وجه دو بعدی است لذا تمام مسلمانان آن شخصیت نسبی ایشان را حساب می‌کنند لذا پیامبر غیر از ایشان دختران دیگری هم داشتند اما در بعد شخصیتی و فضیلت هم وزن حضرت زهرا (س) نبودند.

وی بیان کرد: صرف نظر از جنبه‌های زیاد و عطف ایشان، در بعد شخصیت نسبی هم حضرت زهرا(س) یک شخصیت عادی نبودند و مهم این است که نه‌تنها دختر پیامبر و همسر حضرت علی(ع) بودند بلکه هر آنچه امیر مومنان(ع) داشتند، به مانند آن فاطمه(س) نیز از آن خصوصیات برخوردار بودند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا (س) خاصیت وحی داشتند و شخصیت صدیقه اطهر بالاتر از سایر انسان‌ها بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در مقام قرب حق بالاتر از حضرت موسی (ع) است و لذا حضرت زهرا (س) خاصیت وحی داشتند با این دید در بین مسلمانان، ما به چنین وجود مقدسی وابسته هستیم.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امروز خادمی حرم امام رضا (ع) یک سند افتخار برای انقلاب است و امروز شرایط حرم مطهر رضوی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است به طوری که در صحن‌ها یک برگ کاغذ روی زمین وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز سالروز شهادت بزرگ فرزند غیور سرزمین خراسان شهید صیاد شیرازی است، 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و خون شهیدان درختان انقلاب را آبیاری کرده است و این‌چنین سرافراز مانده است و آن چیزی که ما را خوشحال می‌کند در تداوم راه شهدا به خاطر حضور یک رهبر حکیم، عظیم و بینا در راس این انقلاب است.

وی با اشاره به تحولات بعد از توافق لوزان در کشور بیان کرد: جریان مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس انجام گرفت و در درون جامعه ما اضطرابی به‌وجود آمد، یک عده تشکر می‌کردند و خوشحال بودند، یک عده انتقاد می‌کردند و مضطرب بودند و این انتقادات با خوشحالی‌ها جامعه را دچار مشکل کرد اما سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تمام جامعه را آرام کرد و اکنون دشمنان به هیجان و اضطراب دچار شده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال در فرمایشات مقام معظم رهبری چند نکته وجود داشت که کاملا اشکالات را برطرف کرد با این دید بعضی می‌خواستند توپ را در زمین رهبری بیندازند که از این پس هرگونه اتفاق رخ دهد، بگویند با اذن و آگاهی رهبری بوده است اما مقام معظم رهبری فرمودند من در جریان جزئیات مذاکرات نیستم اما مطالبات خود را اعلام کردم و اینکه چه در مذاکرات صورت می‌گیرد به من ارتباط ندارد.

وی در ادامه یاد آور شد: نکته دومی که در فرمایشات ایشان بود فرمودند من به هیئت مذاکره‌کننده اعتماد دارم اما دغدغه نیز دارم و دغدغه من طرف مقابل شیطان بزرگ است، با این حال دو ساعت بعد از اتمام مذاکرات که حتی بیانیه مشترک نیز خوانده شده است یک بیانیه ساخته و پرداخته شده و از قبل تنظیم شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد که تمامش دروغ و کذب است.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب سه خواسته مهم مطرح کردند، نخست اینکه فناوری هسته‌ای در کشور به عنوان یک ضرورت مطرح است و استقلال کشور ما در همه جوانب به فناوری هسته‌ای مرتبط است و هیچ قرارداد و حرکتی نباید جلوی توسعه فناوری را بگیرید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: نکته دوم سخنان رهبر این بود که فرمودند نباید در این قراردادها حوزه امنیتی و دفاعی کشور بر روی دشمنان و بیگانگان باز شود و نباید در آینده جاسوسان انگلیسی و آمریکایی در حریم امنیتی دخالت کنند لذا حوزه امنیتی و دفاعی مشت گره خورده مردم است که همیشه باید بر سر دشمن کوبیده شود.

 افتخار می‌کنیم رئیس‌جمهور در خط رهبری قرار دارد

وی بیان کرد: نکته سوم این بود که فرمودند باید همه تحریم‌ها از روز اول توافق لغو شود و آنچه دیروز جالب بود همزمان با سخنان رهبری، رئیس‌جمهور نیز دقیقا همین فرمایش مقام معظم رهبری را مطرح کردند و در مسئله یمن هم موضع رئیس‌جمهور موضع رهبری بود لذا افتخار می‌کنیم رئیس‌جمهور در خط رهبری است و ما آن جایی که قضایا در جریان ولایت پیش برود تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تجاوزات رژیم آل‌سعود در منطقه، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در مسئله تهاجم عربستان به یمن تعبیر توحش از حکومت سعودی کردند، حکومت سعودی یک طاغوت مهاجم نیست بلکه درنده و وحشی است لذا جریان فرودگاه جده که به اهانت دو نوجوان ایرانی ختم شد برخورد شخصی یک مامور ناهنجار با یک ایرانی نیست بلکه صد درصد سیاسی است.

وی گفت: رفتار غیرانسانی ماموران سعودی به دو نوجوان ایرانی حتما سیاسی است و این مسئله وحشی‌گری سیاسی است با این حال دولت‌مردان ما باید با حکومت سعودی به عنوان یک سیاست‌مدار وحشی برخورد کنند و اگر بناست رابطه سیاسی با سعودی‌ها داشته باشیم باید بدانیم با یک وحشی رابطه داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس