یکی از اشعاری که باعث به وجد آمدن حضار در جلسه شد شعری بود که توسط آقای فراهانی در وصف سردار سلیمانی خوانده شد: «غیر این مکتب که جز انوار قرآنی ندارد؛ مکتبی سردار، مانند سلیمانی ندارد».

به گزارش مشرق؛ دیدار رهبر معظم انقلاب با مداحان کشور در شب میلاد حضرت زهرا (س) با حاشیه‌های جالبی همراه بود که در ادامه می‌آید:
ساعت حدود 8 صبح بود که به در ورودی بیت رسیدیم. جمعیت بسیاری آمده بودند و معلوم بود که یکی دوساعت طول می‌کشد تا از بازرسی‌های بیت رد شویم.

بعد از کلی معطلی بالاخره نزدیک ساعت 10 بود که وارد حسینیه شدیم. حسینیه تقریبا پر شده بود و جمعیت سرودی را که قرار بود در محضر حضرت آقا همخوانی کنند، تمرین می‌کردند.
آقا حدود ساعت 10:30 وارد شدند و جمعیت به محض ورود حضرت آقا یک صدا شعار می دادند «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» بعد از آن کل حسینیه پر شد از صدای مرگ بر آل سعود و تنها چیزی که میتوانست به شعاردادن ها پایان دهد آغاز تلاوت قران بود.

بعد از قرائت قرآن مجری برنامه که طبق معمول هر سال آقای شمس از مادحین قدیمی قمی بود پشت تریبون رفت و ضمن خیر مقدم به آقا در آخر کلام به فوت حاج علی آهی اشاره کرد و گفت که مداحان سوگوار فوت ایشان هستند.

همان ابتدای شروع مجلس، عرب زبانی از وسط جمعیت بلند شد و شروع کرد به خواندن شعر به زبان عربی و در آخر این را خواند: بالروح بالدم نفدیک یا قائد.
آقای شمس اسامی مداحان دعوت شده را می‌خواند تا پشت تریبون بیایند و چند بار به حضار در جلسه تذکر داد که لطفا از شعر خواندن انفرادی پرهیز کنند تا نظم جلسه به هم نخورد، اما گوش خیلی ها بدهکار نبود. بلافاصله بعد از تذکر شمس، یکی از جمع بلند شد و شروع کردن به شعر خواندن...

بازار دشتی خواندن بین مداحان گرم بود و احسنت گفتن حاضرین که شور و حال مجلس را دوچندان کرده بود.
یکی از اشعاری که باعث به وجد آمدن حضار در جلسه شد شعری بود که توسط آقای فراهانی در وصف سردار سلیمانی خوانده شد:
«غیر این مکتب که جز انوار قرآنی ندارد؛ مکتبی سردار، مانند سلیمانی ندارد
ما به صبر و عزم خود پشت اروپا را شکستیم؛ راه را از شش جهت بر دشمنان خویش بستیم
شیعه از النصره و تکفیری و داعش نترسد؛ آری آری هرگز ابراهیم از اتش نترسد»

مجلس آنقدر صمیمی بود که هرکسی به راحتی بلند می‌شد و شروع می‌کرد به شعر خواندن.
یکی از صحنه های جالب جلسه این بود که در آن واحد در دو سمت راست و چپ حسینیه دو نفر شروع کردن به شعر خواندن و هیچ کدام ساکت نمی‌شدند. آقا هم بانگاه پدرانه ای که داشتند چند دقیقه به هر دو نفر نگریستند...
در این بین یکی گفت آقا چفیه شما را میخواهم. آقا اشاره کردن آخر مجلس ان شاءالله.
چند بار شمس تذکر داد که نظم جلسه را رعایت کنید.

بعد از اتمام مداحی حاج احمد واعظی مجلس هنوز در هوای اشعار حاج احمد واعظی بود، بعد مداحی چند تن از مادحین و همخوانی سرود توسط حضار بالاخره نوبت به حضرت آقا رسید که سخنان خود را شروع کنند ولی تا بسم الله را فرمودند یکی بلند شد که می‌خواهم شعر بخوانم! آقا گفتند: یک بیت بخوانید. آن مرد شروع کرد بخواندن چندین بیت و در آخر آقا فرمودند: آخرش یک بیت نخواندی که همه خندیدند و برای آرامش جلسه آقا گفتند صلواتی بفرستید.
موقع سخنرانی همه ساکت بودند ولی تکبیرهای متعدد مانع سخنرانی می‌شد که بالاخره آقا فرمودند: اگر قرار باشد که هر یک کلمه ای که ما میگوییم و شما عزیزان با آن موافقید این مقدار شعار بدهید به نظرم از ظهر میگذرد! اجازه بدهید ما عرایضمون را بکنیم بعدش در آخرش هرچه دلتان خواست شما شعار بدهید. همه خندیدند ولی باز عده ای بودند که بین صحبت باز تکبیرهای بی ربط می‌گفتند.

در جایی از سخنرانی آقا در مورد بی اعتمادی سران امریکا صحبت می‌کردند و می‌گفتند: شما دیدید رییس جمهور آمریکا در تلویزیون ظاهر شد با چه ژست و با چه ریختی...که درهمان حین یک نفر تکبیر گفت، آقا نیز بعد از مکثی گفتند: این تکبیر برای چی بود؟!
همه خندیدند.
آقا وقتی در مورد تاثیر بیشتر همدلی از هم زبانی بین مردم و مسئولان صحبت می‌کردند، شعری از مولوی خواندند که با احسنت پی در پی حضار در جلسه مواجه شد:

ای بسا هندو و ترک هم زبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
پس زبان محرمی خود دیگر است
همدلی از هم زبانی بهتر است


بعد از اتمام سخنرانی و موقع رفتن، آقا چفیه خود را به کسی که اول جلسه قولش را داده بودند هدیه دادند.
نگاه به ساعت کردم، 13:10 دقیقه بود و وقت اذان، بلافاصله اذان را گفتند و همانجا نمازمان را به جماعت خواندیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    خدایش اینایی که الکی تکبیر میگن واقعا باید چند واحد نظم جلسه پس کنن اونوقتم تازه شاید........
  • امین ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    بابا خواهشا جلوی این تکبیرهای بی مورد رو بگیرید، در سخنرانی نوروزی ایشان بارها با تکبیرهای بی مورد موجب ناراحتی معظم له شدند، از چهره ایشان بعد از تکبیرها مشخص بود، تو سخنرانی یک یا نهایتا دو تکبیر خوبه، بعضی ها جوگیر نشن و بعد هر کلمه یا جمله تکبیر بگن
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    متن رو نافص کپی کردی از فارس
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    اینها مثلا مداح هستند با این همه اسائه ادب!!!!!!!!!!!!! متاسفانه ما هنوز ادب حضور در نزد نائب بر حق امام زمان را نداریم بعد توقع داریم امام زمان (عج) تشریف بیاورند؟ این همه بی ادبی و بی نظمی در حضور ایشان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در انتهای سخنان آقا که داشتند دعا می کردند عده ای بلند شدند و مثلا به خیال خودشان اماده شعار دادن بودند این بی ادبیها قابل تحمل نیست کی می خواهیم درست شویم؟!!!!!!!!!!!!!
  • منتظر ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    لبیک یا رهبرم رهبر فرزانه ام از تو به یک اشاره/ازما به سر دویدن
  • دکتد دییاحی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    شعری از استاد محمدرضا جعفری تقدیم به یار ولایت سرلشکر سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی : حاج قاسم السلام ای یاور مولا علی همچو مالک میدرخشی در اطاعت از ولی آفرین از این همه اخلاص و پاکی در نبرد یادگار با وفای لشکر مردان مرد کربلا داند که قاسم کیست در میدان جنگ عرصه را بر دشمنان دین چو شیری کرده تنگ گشته آمریکا ز نام قاسم و قدس و سپاه گیج و مبهوت و نداند این همه هست از خدا نام آمریکا چو اسرائیل شد ننگ تمام بار دیگر باز شد دستش برای خاص و عام گرچه بر شیطان فتاده لرزه ها از نام تو زین فضیلت ، کرده شیرین حقتعالی کام تو مرحبا ای مالک اشتر خدا همراه توست در تمام عرصه ها نور ولایت راه توست خشم آمریکا زتو یک هدیه ای از ماوراء ست در دفاع از رهبری جان دادن ماها بجاست ماجرای ظلم آمریکا دگر نابود شد کاخ اهریمن به فرمان الهی دود شد جعفری ، آمد ندا از سوی آیات خدا کاین همه لطف الهی هست از ذکر و دعا
  • ياور ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    خدا امام خامنه‌اي را برايمان نگاه دارد انشاء الله.. ايشان تا دنيا دنياست در ذهن و قلب و خاطره ايرانيان و همه‌ي آزادگان دنيا زنده خواهند ماند. زنده باشي رهبرم.
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    کاش فیلمش هم میذاشتید
  • رضا ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام بر آقا و مولایمان سید علی، انشاالله تا فرج حضرت مهدی(عج) زنده بمانی. آمین یا رب العالمین.
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    جلسه خیلی پرشور وحالی بود . خدایا رهبر فرزانه و ادیب ما را حفظ بفرما
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    مادحین استانها وشهرستانها باید وقتی به دیدار رهبر می آیند کمال ادب زا داشته وآنرا لحاظ کنند باالاخزه در حضور یک شخص بزرگ به دور از ادب اشت که ایجاد سرو صدا وحرکات ناموزون انجام شود . این را مسئولین هیئتها ومسئولین خود بیت گوشزد نمایند
  • میرزاعباس ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    جانم فدای رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس