کد خبر 403580
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نتایج تیم فوتبال المپیک در تهران خوب نبود بنابراین ما نشست تخصصی با کادر فنی در این خصوص خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه همایش فنی و تخصصی هندبال درباره اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها و اعتراضی که نسبت به حضور نمایندگان هیات‌ها در مجامع انتخاباتی وجود داشت گفت: در این اساسنامه بحثی مطرح شد مبنی بر این که نمایندگان هیات‌ها در مجامع شرکت کنند اما حق رئیس هیات است که در مجمع باشد حالا قرار است پیش‌نویس این اساسنامه در اختیار ما قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما اساسنامه را دیده‌اید یا خیر عنوان کرد: پیش‌نویس نهایی را ندیده ام قرار است در اختیار ما قرار بگیرد نظراتمان را بدهیم و پیش‌نویس یعنی این که اگر ایرادی باشد قابل اصلاح است از طرفی تصویب این اساسنامه به مراحل مختلفی نیاز دارد که باید به تایید فدراسیون‌های بین‌المللی،‌هیات وزیران و مجامع فدراسیون‌ها برسد هر رشته‌ای بر مبنای نگاه تخصصی شرایط متفاوتی دارد مثلاً وقتی برای یک فدراسیون اساسنامه می نویسیم نمی‌توانیم آن را برای پزشکی ورزشی هم بنویسم بهتر است حالا قضاوت نکنیم تا اساسنامه را ببینم.

کیومرث هاشمی در پاسخ به این سوال که در این اساسنامه مطرح شده وزارت ورزش دو نماینده در مجامع انتخاباتی دارد گفت: من هنوز ندیده‌ام تا قضاوت کنم.

هاشمی در پاسخ درباره اینکه تیم المپیک در مسابقات مقدماتی در تهران نتایج خوبی نگرفت و این تیم مقابل عربستان شکست خورد تصریح کرد: ما باید نشست تخصصی با کادر فنی تیم ملی داشته‌ باشیم علت‌ها بررسی و مشکلات برطرف شود آنها باید برنامه‌های جدید را به ما اعلام کنند. ما ظرفیت خوبی در فوتبال داریم امیدواریم شرایط فراهم شود تا بعد از 40 سال به المپیک سعود کنیم. نتیجه‌ای که در تهران کسب شد نتیجه خوبی نبود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اعلام جلسه ستاد کسب سهمیه ریو در وزارت ورزش گفت: شنبه ستاد عالی المپیک و پارا المپیک برگزار می‌شود موضوعات کلان و دغدغه فدراسیون‌ة که بیشتر آنها مالی است مطرح خواهد شد تا با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر کاروان موفقی را اعزام کنیم،‌کار سختی است اما ظرفیت ورزش ما به اندازه‌ای است که می‌توانیم نسبت به قبل سهمیه و مدال بیشتری بگیرم.

هاشمی با اشاره به 300 اعزم برای کسب سهمیه و آمادگی‌بازی‌های ریو تصریح کرد: این اعزام‌‌ها به امکانات زیاد نیاز دارد البته حرف اول را همدلی می‌زند و بعد از آن حمایت‌های مادی و معنوی مطرح می‌شود.

وی درباره افزایش بودجه سال 94 گفت: هنوز ابلاغ رسمی نشده آنچه در لایحه دولت بود مجلس کمک کرد تا این بودجه افزایش پیدا کند،‌بودجه پارا المپیک در المپیک هم دیده شده است مشکلات مالی وجود دارد اما باید مدیریت کرد.

هاشمی گفت: سال گذشته به دلیل بحث منابع مالی کاروان کیفی را به بازی‌‌ها فرستادیم سال 94 هم باید مدیریت کنیم. بودجه جاری المپیک و پارا المپیک 54 میلیارد تومان است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان درباره میزبانی واترپلو در مسابقات جهانی گفت: در راستای این سیاست‌ و وظایف کمیته از رویدادهایی که هست حمایت می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس