کد خبر 403456
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه رفتار شنیع افسران سعودی با زائران ایرانی فضاحت‌بار و به آنان بسیار توهین شده است، گفت: جدال و نزاع در دین اسلام منع شده و طبق فرمایشات آنان که دین را وسیله جدال قرار دهند، خداوند آنها را لعنت می‌کند و امت اسلامی باید ید واحده باشد.

به گزارش مشرق، عصر امروز در ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان با حضور همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی و علی لاریجانی رئیس مجلس،‌ به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسمی برای تقدیر از همسران نمایندگان مجلس برگزار شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در سخنانی در این مراسم که البته همسر وی و نیز همسر شهید آیت‌الله مطهری و همسر علی مطهری نیز حضور داشتند، اظهار داشت:‌ این ساختمان (ساختمان مشروطه) یادآور دوره طولانی از حرکت سیاسی مترقی از کشور ماست، صد سال تاریخ پارلمانی در ایران قدمت دارد،‌ در همین ساختمان بود که مرحوم مدرس در برابر بسیاری از اقداماتی که دنبال آن بودند، با قراردادهایی می‌خواستند کشور را به استکبار وابسته کنند، ایستادگی کرد،‌ در همین ساختمان شهید مدرس در برابر رضاشاه دیکتاتور ایستادگی کرد، شما امروز صاحبان چنین جایگاهی هستید که باید آن همت و اراده را برای تحقق آرمان‌‌های انقلاب پیگیر باشید.

وی افزود:‌ گاهی می‌بینیم در عرصه‌هایی راجع به آزادی و حقوق زنان، مطلب را نازل می‌کنند، اگر راجع به زن می‌خواهیم حرف بزنیم باید بگوییم نماد زن فاطمه زهرا (س) است،‌ خیلی نباید تفکر اسلامی را در مکتب‌های دایر امروزی جست‌وجو کنیم، باید دید مکتب فاطمی به ما چه می‌گوید، امروز در مدرنیته زندگی می‌کنیم اگر ما مکتبی فکر نکنیم و به تفکرات خودمان رجوع نکنیم دچار سرگردانی و حیرت می‌شویم.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد:‌ برای مسلکی زیستن باید به مکتب فاطمه توجه کنیم، اگر محبت فاطمه در دل ما باشد می‌توانیم به دوستی خدا برسیم، راه دوستی با خدا محبت به اهل بیت است، پیامبر (ص) در ماه‌های آخر زندگی‌شان مکررا به این معنا تأکید می‌کردند که دو چیز را بعد از خودم برای امتم به جای گذاشتم، یکی کتاب و دیگری اهل بیت و عترتم است؛ این اهل بیت همان پنج تن آل عبا هستند.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که حب به فاطمه داشته باشند، به رسول خدا حب دارند و حب به رسول خدا (ص) در واقع حب خدا را به دنبال خواهد داشت، مسئله اول این است که ما باید به اهل بیت محبت داشته باشیم. راه عبور از پیچیدگی‌های زندگی توسل به اهل بیت و حب نسبت به آنان است.

وی با بیان اینکه افرادی که آخرت‌شان را اصلاح می‌کنند، دنیای‌شان اصلاح می‌شود، تصریح کرد:‌ در جمهوری اسلامی به دنبال آباد کردن جمهوری اسلامی هستیم اما آبادی این نظام در این است که گام‌های‌مان برای خدا باشد،‌ اگر می‌خواهیم سلامتی و آینده خوبی داشته باشیم باید درون‌مان را درست کنیم. ما مأموریم نسبت به اخوت به یکدیگر و این طریق حضرت زهرا (س) است.

لاریجانی با اشاره به این سخن پیامبر (ص) که فرمودند «با پرواترین مردم نزد خدا کسی است که از جدال و نزاع دوری کند حتی اگر حق با او باشد»، گفت: اوقات تلخی‌ها در جامعه مربوط به جامعه اسلامی نیست،‌ پرده‌دری مشکلات فراوانی را برای یک جامعه ایجاد می‌کند. اینکه پیامبر جدال و نزاع را منع کردند به این دلیل است که پایه پیشرفت و سعادت بر خوش خلقی است، امت اسلامی باید ید واحده باشند چون اختلاف شکاف بزرگی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اقدام شنیع افسران سعودی در فرودگاه جده با دو نوجوان ایرانی، گفت: آیا این فضاحت‌بار نیست که اینگونه با یک زائر ایرانی رفتار شود و تا به این حد به او توهین کنند؟!

لاریجانی گفت: پیامبر (ص) تأکید داشتند که امت اسلامی مانند اعضای یک بدن است که اگر عضوی به درد آید، بقیه اعضاء هم درد می‌کند، به این می‌گویند جامعه اسلامی، بنابراین چطور در یمن و سوریه جنگ به راه انداختند، گاهی گویا یادمان می‌رود که هم مسلک و هم دین هستیم، شرایط امروز امت اسلامی قبل از جنگ جهانی نبود و غرب بعد از جنگ جهانی کشورها را تکه تکه کرد و بین آنها اختلاف انداخت، پایه ماندگاری بر وحدت استوار است نه بر اختلاف.

در جغرافیای سیاسی عالم اسلام، اختلافات زیادی را شاهدیم، امام خمینی(ره) اساس جمهوری اسلامی ایران را در وحدت عالم اسلام و وحدت شیعه و سنی قرار دادند، در مکتب فاطمی باید دوستی و وحدت نسبت به یکدیگر را مبنا قرار دهیم،‌نکته بعدی نگاه رحمت داشتن به مردم و خدمت‌گذاری به ملت است،‌خدمت به کشور از راه خدمت به مردم ممکن است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فاطمی زندگی کنیم باید قلبمان را پر از رحمت و لطف نسبت به مردم کنیم، نمایندگان مجلس راه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند، نمایندگان مجلس صدای ملت هستند و رساندن انتقادات و اعتراضات مردم به مسئولان توسط نمایندگان مجلس در جامعه‌ای که دموکراسی در آن حاکم است، اقدام بسیار خوبی است لذا گفت‌وگوی مردم با نمایندگان مجلس خوب است حتی اگر سخت باشد اما باید بدانیم نتیجه آن خوب خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس