کد خبر 403054
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور عربستان چند ساعت قبل از سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به ایران با وی در آنکار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، این دیدار همزمان با اعلام حمایت اردوغان از عملیات نظامی عربستان علیه یمن موسوم به توفان سهمگین و انتقادهای وی از سیاستهای ایران انجام گرفت.

خبرگزاری عربستان خاطرنشان کرد: اردوغان دوشنبه شب در قصر ریاست جمهوری در آنکارا میزبان شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشورعربستان و هیات همراه وی بود.

این خبرگزاری بدون انتشار جزئیات بیشتری در باره مطالب مورد بحث در این دیدار از خالد بن علی الحمیدان، رییس سازمان اطلاعات کل عربستان، به عنوان یکی از برجسته ترین شخصیت های همراه وزیر کشور در این سفر یاد کرد.

در همین راستا ابراهیم قالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه، گفت: حل و فصل بحران یمن از راه گفتگو و با حضور تمام طرف های ذیربط برای ترکیه یک اولویت به شمار می رود.

قالین با اشاره به اینکه کشورش به تلاشهای فشرده خود در این رابطه ادامه خواهد داد، افزود: اردوغان در تهران با حسن روحانی رییس جمهوری و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی توضیح داد: در این سفر توافقنامه هایی میان دو کشور به امضا خواهد رسید و مسوولان دو کشور برخی از مسایل مورد اهتمام خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه، عراق و یمن را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

از سوی دیگر مولود جاویش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، از ایران به عنوان "کشور برادر و مهم برای ترکیه با وجود اختلافات فکری این دو کشور در برخی از مسایل" نام برد.

خبرگزاری شبه رسمی آناضول ترکیه به نقل از اوغلو نوشت: " هیچکس حق اعتراض به روابط دو کشور را ندارد."

وزیر خارجه ترکیه بر آمادگی کشورش برایفای یک نقش مهم برای حل و فصل بحران یمن تاکید کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    تعارف رو بزارید کنار ، ترکیه داره توسط کشورهایی مثل ما ،جهش اقتصادیش رو انجام می دهد وحداکث تا ۳سال دیگر به برادری ما نیاز نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس