حسن بهشتی‌پور و مهدی محمدی دو کارشناس مسائل بین‌المللی امشب در شبکه خبر بیانیه هسته ای لوزان در سوئیس را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، حسن بهشتی‌پور و مهدی محمدی دو کارشناس مسائل بین‌المللی امشب در شبکه خبر  بیانیه هسته ای لوزان در سوئیس را بررسی کردند.

بهشتی پور مهم ترین نکته بیانیه لوزان را به رسمیت شناختن غنی سازی در ایران دانست و در عین حال نسبت به ترتیبات اجرایی کد 3.1 ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین بر توافقی که قابل تفسیر و برداشت مختلف نباشد تاکید کرد.

مهدی محمدی نیز وجود تعلیق تحریم های اقتصادی و نیز یک برنامه غنی سازی محدود در ایران را از نقاط مثبت این بیانیه دانست. وی افزود ما نیز موافق توافق هستیم، اما یک توافق خوب، اگر توافقی کردیم که امتیازهای جدی دادیم اما تحریم ها لغو نشود توافق خوبی نخواهد بود.

وی ایرادات بیانیه لوزان را اینگونه برشمرد که : برنامه غنی سازی اعلام شده با نیاز ایران تطابق ندارد؛ شرایط تعلیق تحریم ها نیز مورد ابهام است، مشکل جدی زمان بندی وجود دارد، دسترسی های فراپروتکلی و ترکیب با آن با موضوع PMD خطراتی در بر دارد، و بالاخره از دست رفتن مواد هسته ای که مهمترین سرمایه ایران است.

در ادمه بهشتی پور گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها نهاد با صلاحیت بین المللی است که از نظر فنی می تواند درباره اجرای تعهدات  توافق احتمالی نظارت کند. وی افزود از آذر سال 92 آژانس در همه گزارش هایش اعلام کرده ایران  تعهدات خود در توافق ژنو را انجام داده است.

در ادامه مهدی محمدی تاکید کرد که رفع یا تعلیق تحریم ها به  زمانی که آژانس انجام تعهدات ایران را که بازگشت ناپذیر نیست تایید کند موکول می شود.

بهشتی پور بر نقش نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد صلاحیت دار در توافق تاکید کرد اما محمدی تاکید داشت مذاکره کننده باید سازوکار متفاوتی برای نظارت ایجاد کند. محمدی تاکید کرد چیزی به نام لغو همزمان وجود ندارد، ما کارهایمان را تمام می کنیم، آژانس تایید می کند و آن زمان آمریکا نسبت به توقف تحریم ها احتمالا اقدام می کند.

بهشتی پور افزود وزیر خارجه ایران به صراحت می گوید بعد از تیرماه بخش اقتصادی، انرژی و مالی تحریم ها لغو می شود.

محمدی گفت متن بیانیه مشترک درباره تحریم های آمریکا می گوید آمریکا اجرای تحریم ها را متوقف می کند، اما زیرساخت حقوقی آن باقی می ماند و این هم مشروط به گزارش دهی آژانس است و چیزی به نام لغو و همزمانی وجود ندارد.

این کارشناس مسائل هسته ای درباره قطعنامه های شورای امنیت نیز گفت متن بیانیه مشترک می گوید یک قطعنامه جدید در این شورا تصویب می شود و محدودیت هایی در آن اعمال می شود بدین ترتیب سرنوشت تحریم ها نامشخص است.

وی افزود در دشمنی آمریکا تردیدی نیست و توافق با آمریکا را نمی توان بر اساس اعتماد انجام داد، زمانی که زیرساختهای سانتریفیوژها برچیده شد و قلب رآکتور تغییر یافت و اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکرد بازگشت پذیری چگونه و طی چه زمانی ممکن است؟

بهشتی پور افزود در صورت تخلف آنها، وجود هزار سانتریفیوژ آماده به کار در فردو بالاقوه ضمانتی برای اجرای تعهدات طرف مقابل است. ما کشوری تحت فصل 7 شورای امنیت هستیم که قصد داریم با دیپلماسی از این وضع خارج شویم، بعلاوه فرایند اعمال دوباره تحریم ها زمان بر است.

محمدی گفت: بیانیه مشترک درباره پایان محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران ابهام دارد و بر اساس متنی که آمریکایی ها منتشر کرده اند پس از پایان این دوره دوباره باید مذاکره کنیم. باید در توافق نهایی به صراحت اعلام شود پس از پایان این دوره محدویت بر برنامه هسته ای ایران کاملا رفع شود.

بهشتی پور در ادامه گفت: هنوز این موضوع نهایی نشده و  باید تا تیرماه صبر کنیم تا ببینم این موضوع چگونه حل و فصل می شود. وی افزود مسئله آمریکا با ایران کلا بهانه است و این روند این بهانه را از دست دشمن خارج می کند.

محمدی با مثبت خواندن موضوع راکتور اراک در بیانیه مشترک به دو موضوع تاکید کرد که باید در توافق نهایی تعیین تکلیف شود. اولا بازطراحی این راکتور مشروط به یک زمانبندی مشخص باشد و ثانیا سوخت مصرف شده راکتور بدون مابه ازاء صادر نشود.

محمدی نسبت به موضوع نظارت و بازرسی ها بر اساس آنچه در بیانیه مشترک آمده هشدار داد و گفت: اولا در بیانیه مشترک آمده که ایران ابتدا داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کند که این موضوع بر اساس قانونی که در سال 1385 تصویب شده منع قانونی دارد.

وی افزود: دسترسی هایی که  درون بیانیه مشترک برای آژانس در نظر گرفته شده  فراتر از پروتکل الحاقی است، دسترسی بیشتر یعنی رژیم ویژه بازرسی، کشورها در جهان حداکثر پروتکل الحاقی را اجرا می کنند، کسی با دسترسی فراتر از پروتکل الحاقی موافقت نکرده است.

به گفته محمدی دسترسی فراتر از پروتکل به دو موضوع باید بررسی کند اولا دسترسی به زنجیره تامین، مجموعه شرکتها، افراد، ظرفیت های داخلی، قطعات و شرکت های داخلی و خارجی که برنامه هسته ای ما را تامین می کند. چنین چیزی در تعهدات هسته ای جهان بی سابقه است و به معنای دسترسی سرویس های اطلاعات غربی به مجموعه تامین ماست.

وی افزود موضوع دیگر بحث PMD است، پی ام دی پل بین بخش هسته ای و دفاعی ماست، پی ام دی بهانه ای است برای ورود به حوزه تسلیحات متعارف و به خصوص حوزه موشکی ایران.

محمدی افزود در حوزه دسترسی و بازرسی اگر چیزی که اینجا آمده و توافق نهایی تکرار شود، دوران جدیدی در خروج اطلاعات، عملیات سایبری و ترور ما را تهدید می کند.

وی افزود: به نظر می رسد دوستان ما کمی عجله کردند و اصول بیانیه مشترک به شدت مبهم وتفسیر پذیر است.

وی ادامه داد ما به جای اینکه محدودیت های 10 ساله و دسترسی های 15 ساله و 25 ساله را بپذیریم، قطعنامه های شورای امنیت که بر تعلیق فعالیت غنی سازی و آب سنگین تاکید دارد را اجرا می می کردیم،  ما محدویت های حیرت انگیزی را می پذیریم که شاید اگر به سراغ اجرای قطعنامه ها می رفتیم راه ساده تری بود، ما اکنون نیز قطعنامه جدیدی می پذیریم.

بهشتی پور تاکید کرد که ما در شرایط جدید دستاورد مهم ادامه غنی سازی را داریم.  وی با اشاره به برخی مفاد و ساز و کار پروتکل الحاقی اعلام کرد دسترسی ها سازو کارهای مشخص خود را دارد و بعلاوه در توافق نهایی سازو کاری برای حل اختلاف و نیز نوع دسترسی ها از جمله دسترسی مدیریت شده پیش بینی می شود.

محمدی همچنین درباره تحقیق و توسعه گفت در این زمینه در توافق نهایی هیچ نوع محدودیتی نباید باشد.

بهشتی پور با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه جزو خطوط قرمز است و در توافق نهایی ما با موفقیت جلو می رویم و برای دانشمندان ما عرصه های عملی جدیدی برای دانشمندان ما فراهم می شود.
محمدی در پایان گفت: مذاکره کننده گان کشورمان زحمت بزرگی کشیده اند اما طی 3 ماه آینده نیازمند زحمت ببزرکتری است برای رسیدن به توافقی بر اساس راستی آزمایی و ضمانت های محکم داشته باشیم نه مبتنی بر اعتماد. آمریکا دشمن ماست ما بر اساس اعتماد به آمریکا و  اینکه انشاءالله بدقولی نمی کند حق نداریم درباره حقوق این ملت در 20 سال آینده تصمیم بگیریم و حتما همین طور است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    چیز جدیدی نگفتند اصلا مهم نبود.
  • حمید ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به شدت موافقم با نظر شما. همه حرفهای تکراری در این چند روزه زده شده بود
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    خیلی عالی بود کاش بازم اینطور مناظره ها از سیما تکرار بشه
  • ابوالفضل ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اما برا عموم مردم گفته نشده بود محمدی عالی بود
  • ابوالفضل ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    محمدی عالی استدلال کرد امیدوارم مردم بیدارتر بشن
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای محمدی بد نبود اما بدانید دارید تقاص سنگ زدن به احمدی نژاد رو پس می دبد گرچه نمیخواهید قبول کنید
  • یک نفر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای محمدی عالی بود ،خدا خیرت دهد ،کلی برایت دعا کردیم.
  • سارا توانگری ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به یاد مصاحبه دکتر قدیری ابیانه با سایت طنین ایران افتادم که جشن در خیابان ها به مناسبت توافق لوزان را با عث شگفتی دوست و دشمن خوانده بود.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بعضی ها نظر دارن تمام مملکتو و تمام منافع مردمو فدای فقط به فقط موضوع هسته ای کنند..یعنی مملکت بره ولی هسته ای نره.!! اسرائیل چون دیده ایران با زرنگی از زیر تحریمها فرار میکنه عصبانی شده و نوکراشو وارد میدان کرده!
  • وحید ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به نظرم باید به روحانی حق داد از منتقدانی مانند جناب محمدی بترسه گمونم اساتیدی که در حمایت از توافق ژنو به رییس جمهور نامه نوشتند یکیش آقای بهشتی پور باشه از نطق های پرشورشون مشخص شد!
  • حسن هادی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    من مناظره رو بطور کامل دیدم.متأسفانه آقای بهشتی پور صرفاً اومده بودند که نگذارند آقای محمدی حرفش رو بزنه درحالیکه آقای محمدی با سند صحبت میکرد و عین متن بیانیه رو خوند ولی مثل اینکه امثال آقای بهشتی پور نمیخوان مردم حقایق رو متوجه بشن
  • علاءالدين ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    با سلام و خدا قوت خدمت مهدی محمدی انشالله که بهشت خدا نصیب او و پدر مادرش باشد که اینقدر صبورانه در صحبتهایش حقایق مزاکرات را بر ملا کرد من که خودم امیدی به این مذاکرات ندارم چون دارن برا تحقق حرفاشون کشورشون را دو دستی تقدیم دشمن می کنند
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    حدود 15سال از آغاز مذاکرات برای توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی می گذرد قطر، خورد و برد و این بنده خدا هنوز اندر خم یک کوچه است.دوست مزلف کم سن و سال که حتی از جنگ هم فقط شاید یه خاطره داشته باشی، چه برسه به اینکه بخوای گذشته و حال و آینده این کشور را بررسی کنی،چه کسی گفته از دست رفتن مواد هسته ای که مهمترین سرمایه ایران است.. سرمایه اصلی این کشور، جان و مال و ناموس مردم هست که باسیاستهای احمقانه و پلید سالهای گذشته در معرض خطر قرار گرفته...
  • نيما ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    واقعا محمدي عالي بود، فوق العاده
  • محمد یار ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    نظرات محمدی عالی بود وبهشتی پور در خوش خیالی
  • بهرام ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام.من بعنوان یک طرفدار این موافقتنامه از صحبت های آقای بهشتی پور به شدت احساس خجالت کردم.خوش بینی در حد ساده لوحی نوبر است. این آقا تمام صحبت های آقای ظریف را خراب کرد. بنظرم سیما باز هم شیطنت کرده یک آدم ضعیف را در مقابل یه قوی قرار داده!!!
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    محمدی خیلی خوب و مسلط بود واقعا مسلط بود
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    دروغ بزرگی که الان رایج شده است که این است که به مردم می گویند تحریمها به خاطر قطعنامه های شورای امنیت است! حال آنکه این قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شد فاقد هر نوع بار اقتصادی بودند و اصولا کاغذ پاره ای بیش نبودند. این قطعنامه ها شباهتی به قطعنامه هایی که علیه عراق صادر شده بود نداشت. آن قطعنامه های مربوط به عراق دارای بندهایی برای تحریم نفتی آن کشور بود. تحریمهای اقتصادی توسط کنگره آمریکا در سال 88 و بعد از آن بود که به تغییر از درون در ایران امیدوار شدند. شرکای آمریکا هم ناگزیر از اطاعت از کنگره بودند والا دسترسی به بازار آمریکا را از دست می دادند. می توانید به آسانی ببینید که الان خود روسیه هم زیر تحریم است و ارزش روبل در حال سقوط است. با آنکه روسیه خودش حق وتو دارد و اساسا تصویب هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت علیه روسیه امکانپذیر نیست. لهذا حتی با فرض محال اینکه همه قطعنامه های سازمان ملل هم لعو شود تاثیری در تحریمها علیه ایران در بخش نفتی و اقتصادی پدید نمی آید مگر آنکه کنگره آمریکاحاضر شود مصوبه خود را لغو کند.
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای محمدی چنان با طلبکاری به بیانیه خرده میگیره که انگار نه انگار ظریف داره شاهکار ایشون و همکارانشون(تحریمای جورواجور و بیسابقه)رو جمع میکنه شما رو هم دیدیم آقای محمدی هنوز یادمون نرفته هربار با آقای جلیلی میرفتید مذاکره و آخرش یه تحریم جدید به نافمون میبستید.طوری که صدای خود جلیلی هم دراومده بود که:مذاکره تحت فشار را نمیخواهیم!! نتیجه اش چی شد؟ آقای محمدی اگر این مملکت حساب و کتابی داشته باشد شما و امثال شما باید در جایگاه پاسخگوئی باشید نه مدعی و شاکی مشرق اگه شرف داری منتشر کن
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    کجای محمدی عالی بود همش کلی گویی میکرد و چندین موضوع را قاطی میکرد و جواب مشخصی نمیداد.البته صدا و سیما پاسخ خوبی به منتقدان با دعوت از محمدی داد چون محمدی از بزرگترین منتقدان بیانیه لوزان هستش که اشراف خوبی دارد اما نتوانست با دلایل متقن سخن بگوید فقز یه چیز محمدی قابل توجه هستش و اونم بحثی که در مورد زنجیره تامین و ساخت قطعات هسته ای بود که نباید دولت زیر بار اون برود
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    زنده باد اقای محمدی خیلی قشنگ صحبت کردن و اون بهشتی پور هی داشت فرافکنی میکرد و هی طرف غرب و اون یانکی مون بی وجدان و خود فرخته رو میگرفت
  • ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای محمدی خیلییییی خوب نکات مهمی را اشاره کردن
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بنده خدا راست می گفت : با ایشالا ماشالا با آمریکایی ها و آژانس که نمی شه رو به رو شد خیلییییییییی شعور هم لازم داره . مراقبه خدعه های آمریکایی باشند
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    همه دلواپسیم همه به مذاکرات خوشبین نیستیم همه به آمریکایی ها قطعا اعتماد نداریم همه آمریکایی ها را دشمن و شیطان بزرگ می دانیم همه مرگ بر آمریکا را تا آخرین لحظه مرگ نهایی اش می گوییم تازه بعدش هم ، برای تیم مذاکره کننده هم دعا می کنیم فریب نخورند همه به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما به آمریکا و آژانس و وعده هایشان خوشبین نباشند لذا متن ها را خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی با دقت بیشتر و مشورت با افراد آگاه که دلواپس هستند نه خوشبین بیشتر بررسی کنند و بدانند دلواپس ها خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بیشتر از افرادی که دلواپس نیستند خیر و صلاح شان را می خواهند و می بینند
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    با شنیدن سخنان آقای محمدی واقعا دلواپس شدم
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    دیگه تا این حد باورم نمی شد افرادی که دلواپس نیستند و خوشبین هستند خوشبینننننننننننننننننننننن هستن . خوشبین ها می گن : انرژی هسته ای واس ماس ... دلواپس ها می گن : انرژی هسته ای حق مسلم ماست روی حق مسلم هم توافق یعنی چه ؟! حالا هم که ... لطفا نرمش قهرمانانه ...
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    همه دعا می کنیم آنها که " انرژی هسته ای واس ماس " می گن " ماست مالش" نکنن
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    یعنی در عصر انفجار اطلاعات و عصر بیان معنوی و اینا ... هنوز اعجوبه هایی مثل بهشتی پور هم یافت می شن ... پناه بر خدا فقط
  • ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    ( با لحن برادر فردوسی پور ) چه می کنه تیم مذاکره کننده ... دعای فرج بخوانید (کاملا بدون هیچ شوخی) لطفا با الهی عظم البلاء هم بخوانید ...
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    این داستان واقعی است ؟! تنها حلال مشکل گشا الان در این کلاف در هم پیچیده اختلاف نظرها نظرات آقای صالحی است آقای صالحی برسه به داد گجت های هسته ای ... اما انصافا آقای محمدی خیلیییی خوب توضیح دادن و اشکالات مهمی مطرح کردن
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    یعنی خوشبین ها با این بیانیه و اینا .. حریف - آن هم راه در رو هایی که آمریکایی ها کاملا با هوشیاری نه همراه مستی تعبیه کردن در حاشیه و متن - می شن آیا؟! امیدوار باشیم روزی نگیم خدای نکرده زبان همه خوشبین های بی عرضه لال ، انرژی هسته ای واس ماس کردنش ماست مال ؟! خیلیییییییییییییییییی علکی ......... فقط برای حفظ وحدت نقطه چین
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    ببییین ! همه با هم وحدت تا زمانی که ماست مال نشه باشه !!! آقایون خوشبین
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    حداقل باز هم یادبگیرید آمریکایی ها چقدر با کلمات بازی کردن اصلا خدا این دولت روی کار آورده که دشمن شناسی بیرونی و درونی مون خیلییییییی دقیق و کاملتر بشه ! باشه
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    همه با هم همدل و هم زبان بی شک اما خیلیییییییییی هوشدار اگر انرژی هسته ای ماست مال بشه اونوقت بهمن ها و آورها و زلزله ها و ........ روی سر کسی خراب نشه اینا ...... !
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اصن بعضی ها با ابهام و مبهم و اینا حال می کنن البته از این حال مبهم باید درآوردشون ... با روش های مناسب . داریم سعی می کنیم با روش های مناسب بشود ...
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بالاخره صدا و سیما یکی دلواپس یکی خوشبین را آورد ...
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آفرین آقای محمدی
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    احسنت بر محمدی جوان
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    سخنرانی آقای نبویان نماینده مجلس در سایت رجا نیوز گذاشته شده بخونید ببینید چه ها گفته پاتون به زمین میچسبه
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    سخنرانی آی نبویان را در سایت رجا نیوز گوش کنید تا آخرش گفته
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام خسته نباشی مشرق جان این خبر باید جزو تیترهای اول باشه چون دیشب حدود 12 مناظره تمام شد خبر تهدید نظامی و بازرسی از مراکز نظامی که اوباما در مصاحبه گفته بود را هم نگذاشتی اصلا تابلو نیست داری یکجانبه از دولت حمایت میکنی
  • علی رحمانی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    خدا قوت آقای محمدی خیلی عالی بود
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اگه ما به اورانیوم بالای 20درصد برای کشتی اقیانوس پیما احتیاج پیدا کنیم از کجا باید بگیریم.؟؟ یادمان نرفته غربیها به ما اورانیوم 5 یا 20در صد برای مصرف دارویی نمیدادن.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    در بیانیه به این موضوعات اشاره نشد کاش اقای محمدی که واقعا عالی بودند واقای بهشتی هم با درستی حقیقت را قبول میکردند به این 2موضوع مهم هم اشاره میکردند..
  • ناشناس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بهشتی پور خیلی ضعیف بود و نتوانست از توافق ضعیف لوزان دفاع کنه و فقط تو حرف محمدی میپرید و اجازه صحبت به ایشان نمیداد .
  • ناشناس ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اگر به 20 درصد هم احتیاج داشته باشیم برای مصارف پزشکی دیگه نمیتوانیم تولید کنیم چون هم چرخه اش را از دست دادیم هم با باقی ماندن فقط 300 کیلوگرم اورانیوم ممکن نیست .
  • ناشناس ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای مهدی محمدی عالی بود ایکاش تیم مذاکره کننده از نظرات این کارشناسان بهره میبرد .
  • ناشناس ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اگر به دقت مناظره دیشب را گوش میکردی متوجه میشدی که لغو تحریمهای ظالمانه به این راحتی محقق نخواهد شد و فقط این تاسیسات هسته ای ماست که دچار آسیب جدی میشوند و در ضمن اسرائیل هم از توافق ابراز رضایت کرده چرا که آنچه را با تهدید و تحریم نتوانستن بگیرند پشت میز مذاکره بدست آوردند .
  • ناشناس ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    تاسیسات هسته ای مانند راکتور آب سنگین اراک و سایت فردو و سانتریفیوژها مهم ترین سرمایه ماست که با سرمایه گذاری بسیار و زحمات خون دانشمندان شهیدمان بدست آمده است و نباید مفت از دست بدهیم .
  • ناشناس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    هیلاری کلینتون : تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان است .
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بهشتی پور با خوش باوری میگفت غرب در بدست آوردن تکنولوژی های هسته ای جدید به ما کمک خواهد کرد بابا اینها سوخت 20 درصد برای مصارف پزشکی بما نمیدادند چطوری تکنولوژی روز به ما خواهند داد !
  • ناشناس ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    مهدی محمدی عالی بود .
  • شكيبا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    بهشتي پور انگار رسالت داشت تا از آمريكا دفاع كند و بگونه اي صحبت مي كرد مثل اينكه در هيات امريكايي هست و دائم مي گفت مطمئن باشيد و با شلوغ كاري مي خواست وقت صحبت كردن را از محمدي بگيرد.
  • م-ب ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    قابل توجه اون کسایی که میگن محمدی خیلی عالی بود: محمدی مشاور جلیلی تو تیم مذاکره کننده قبلی بود دمش گرم واقعا دیشب خوب مناظره کرد هرکی مناظره رو ندیده بره دانلود بکنه خیلی خوب بحث کرد
  • 55 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    پلیس بد پلیس خوب بازی میکنن جنگ زرگریه مگر نه اینکه امریکا بدون اسراییل اب نمیخوره
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به نظر من اقای محمدی خیلی منطقی بود ولی دیدگاه تدبیریون بیشتر خوشخیالی بود
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    پرروئی آقای محمدی خجالت آور بود.ایشون یادشون نرفته که زمان مذاکرات خودشون با پنج+1 هیچکس جرات انتقاد نداشت؟ حالا به تلاش های دیپلمات های باتجربه فعلی ایراد میگیره واقعا وقاحت هم حدی داره
  • محسن ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    کدام به رسمیت شناختن غنی سازی. 6000 تا IR1 یعنی در حد راکتور تحقیقاتی میتونیم غنی سازی کنیم. از طرف دیگر راکتور تهران که رادیو داروهای سرطان رو تولید میکنه با سوخت 20 درصد کار میکنه که در ژنو بر باد رفته بود. یعنی حتی به درد راکتور تحقیقاتی هم نمیخوره.
  • اصغر ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    ما انشالله درستش می کنیم و رو سر عربستان کثیف هم می ریزیم
  • سیستانی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اقای بهشتی باشانتاژوقطع سخنان منطقی اقای محمدی سعی داشت ازتفکریک جناح خاص دفاع کند!اقای بهشتی درعالم خوش خیالی سیرمیکردندوحتی ازخوداعضاتیم هسته ای هم جلوزده بود!حرکات اضافی وخارج ازطبیعی دست وپاوکمرو...اقای بهشتی حکایت از ناتوانی ایشان درمقابله فکری با محمدی داشت!!
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    متاسفانه اقای صالحی انصاف رو رعایت نکرده خیلی در این مدت
  • mona ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 0
    آقا ی محمدی عالی بود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس